Remake hry Half-Life s názvom Black Mesa je tu! Aké novinky prináša?

0
Black Mesa
Zdroj: Crowbar Collective

Black Mesa a Crowbar Collective

Po pätnásťročnom úsilí štúdia Crowbar Collective bola 6. marca 2020 vydaná plná verzia Black Mesa, remake Half-Life, vrátane nového sveta Xen.

Black Mesa je remake hry Half-Life od Valve, vydanej v roku 1998, ktorá sa stala jednou z priekopníkov moderných FPS. Po tom, čo v roku 2004 vyšlo jej úspešné pokračovanie Half-Life 2, skupina fanúšikov, dnes známa pod menom Crowbar Collective, ohlásila ambiciózny projekt: pretvoriť pôvodnú hru Half-Life v engine Source.

Black Mesa vs. Half-Life, zmeny a novinky

Výsledkom je aktualizácia, resp. úplná pretvorba levelov, modelov (ako príklad možno uviesť jedinečný vzhľad vedcov a stráže Black Mesa, vďaka čomu sa už nemusíte stretávať s trojičkami v jednej miestnosti), terénu a textúry. Ďalším z vylepšení je implementácia dynamického osvetlenia a tieňov. Ich prostredníctvom sa dokonale dotvára hororová atmosféra v prvých kapitolách Unforeseen Consequences a “Office Complex. Okrem vizuálnych, prináša Black Mesa vylepšenia i v oblasti zvukových efektov zbraní a prostredia, nový dialógvoice actingsoundtrack, lepšie doladenie nepriateľskej AI (Vortigaunti sa po teleportácii ihneď uhnú namiesto toho, aby ostali na jednom mieste, čakajúc na odstrel) alebo interakcie s prostredím (schopnosť uchopiť, hádzať, ničiť objekty).

Black Mesa Models
Zdroj: steampowered.com

Dej Black Mesa/Half-Life – zlý deň doktora Freemana

Dej hry sa odohráva v rovnomennom fiktívnom výskumnom zariadení Black Mesa v Novom Mexiku, kde sa hlavná postava, 27-ročný teoretický fyzik, doktor Gordon Freeman, účastní experimentu v dôsledku, ktorého sa vytvorí trhlina medzi Zemou a svetom XenFreeman, bojujúci o holý život sa musí dostať do komplexu Lambda, kde je poverený teleportovať sa do mimozemského sveta Xen a vysporiadať s pôvodom invázie. Situácia sa však cestou po obrovskom vedeckom ústave rýchlo vymyká spod kontroly. Počiatočné krátke strety po celom inštitúte sa menia na otvorenú vojnu medzi personálom, mimozemskými bytosťami a armádou. Tá prichádza zastaviť ofenzívu a zamiesť incident pod koberec, vrátane svedkov. Celé to kulminuje v kapitole Surface Tension, ktorá ostáva highlightom deja v časti vedeckého inštitútu. 

Priebeh hry Black Mesa

Hra má dokopy devätnásť kapitol, prvých štrnásť sa odohráva v Black Mesa a posledné štyri (plus Endgame) vo svete Xen. Mnohé z úrovní bolo rozšírených, skrátených (napr. nekonečné  bludisko železníc kapitoly On A Rail) alebo úplne prepracované (Xen).  

Počas priebehu hry sa Freeman stretáva s čoraz silnejšími nepriateľmi a na to, aby ich premohol, zároveň nachádza široký arzenál zbraní. Niektoré sú konzervatívnejšie, ako páčidlo alebo brokovnica, no neskôr pribúdajú experimentálne prototypy (Tau Cannon) i mimozemské (napr. bio-mechanický Hivehand). Okrem boja je svet Half-Life známy aj svojou pestrou škálou nástrah a hlavolamov. 

Xen v Black Mesa je úplne nové dobrodružstvo

Osobitnú pozornosť si zaslúžia posledné štyri kapitoly, ktoré sa odohrávajú vo svete Xen. V prevedení Black Mesa oproti Half-Life sú rozdiely tejto podoby sveta Xen ihneď badateľné. V pôvodnej verzii bol Xen zhluk vznášajúcich sa kameňov uprostred ničoho. Mnohé oblasti vyzerali alebo boli nedokončené. V Black Mesa vás však po teleportácii a krátkom cutscene privíta nádherný podmorský svet vo vesmíre, ktorý je plný života, po ktorom poletujú mohutné raje, s výhľadom na vežu v diaľke. Tento výhľad hráča po celý čas sprevádza ako neustála pripomienka konečného cieľa hry.

Black Mesa - Xen
Zdroj: steampowered.com

Bližší náhľad do sveta Xen

Prvá kapitola pod názvom Xen je venovaná najmä bádaniu mimozemského pralesaFreeman musí čeliť zradnej faune a flóre, ktorá tento prales nazýva svojim domovom, zatiaľ čo po ceste míňa spustošené a opustené prieskumné stanice a bunkre bádateľov z Black Mesa. Postupný úbytok spomenutých staníc hráčom postupne navodzuje pocit, že vstupujú do doteraz nepreskúmaného územia. Počas tohto dobrodružstva je hráčom poskytnutý čas sa oboznámiť  s Long Jump Modulom, umožňujúci dlhé skoky medzi vzdialenými miestami, ktorý bude nedoceniteľným nástrojom v nasledujúcich bojoch. 

Xen Gonarch´s Lair
Zdroj: steampowered.com

Kapitola Gonarch’s Lair bola tiež prepracovaná a stret je zaujímavejší a napínavejší ako v pôvodnej hre. Súboj sa začína na viac-menej otvorenej skalnatej ploche, no boss Gonarch sa dá na útek po tom, čo utrpí určité množstvo zranení. Náročný lov pokračuje v priľahlých kaňonoch a jaskyniach, osvetlenými kryštálovými útvarmi, pričom sa v obmedzenom priestore neustále strieda rola lovca a koristi.

Xen Interloper
Zdroj: steampowered.com

Po zdolaní Gonarcha sa v predposlednej kapitole Interloper Freeman konečne dostáva do vnútra nepriateľskej základne. Hneď na začiatku je zobrazené viac zo vtedajšieho života zotročených Vortigauntov, ktorý lepšie zapadá do lore v súvislosti s Half-Life 2 (a prečo sa k Freemanovi neskôr správajú s toľkou úctou, napriek tomu, že ich stovky pobil). Počas výstupu po veži prítomnosť hráča tolerujú, miestami aj pomôžu. Náročnosť stretov s nepriateľmi sa citeľne zvyšuje, čo sa tvorcovia snažia vyrovnať tým, že je hráčom poskytnuté nekonečné množstvo energie (munície) do ich najsilnejšej zbrane (Gluon Gun). V tejto časti sa tím Crowbar Collective zrejme inšpiroval poslednými úrovňami Half-Life 2.

Po výstupe výťahom (ktorý je možno dlhší než by mal byť) na vrchol veže hráča očakáva posledná výzva, na ktorej si Crowbar Collective dal záležať. Nakoniec ostáva len Endgame, kapitola je epilóg s “menším” zvratom.

Verdikt

Na dokončenie Black Mesa sa čakalo pätnásť rokov, no Crowbar Collective (s požehnaním od Valve) dodal všetko čo sľuboval; zmodernizovanú podobu hry, ktorá je dôstojným následníkom pôvodnej. Je príkladom toho, ako skupina oddaných nadšencov dokáže vdýchnuť nový život do starej hry a tým priniesť zábavu pre staršiu i novú generáciu hráčov.

ZdrojeSteam, Crowbar Collective 
Zdroj titulného obrázku: Crowbar Collective 

-REKLAMA-

Letecké Katastrofy: #1 Air France Flight 447

0
Let 447
Zdroj: Pexels/Maria Tyutina

Letecká katastrofa letu Air France 447.

V dnešnej dobe sa stalo cestovanie pomocou lietadiel viac než ordinárnou súčasťou našich životov. Cestujeme lietadlami na dovolenky, za priateľmi do iných krajín alebo za štúdiami. Takýto štýl presunu buď fyzickej osoby, alebo nejakého majetku sa podľa štatistík radí ako najbezpečnejší kvôli častým kontrolám samotných lietadiel. Tieto lietadlá sú taktiež financované spoločnosťami, ktoré sa snažia zamedziť poruchám, ktoré môžu byť v niektorých prípadoch fatálne. Zväčša ale nie je problém v samotnom stroji, ale v ľudskom myslení. Veľké percento týchto leteckých tragédii spočíva iba v chybe ľudského faktoru, ktorý vyvodí neprimerané kroky k riešeniu naskytnutého problému. A práve preto sa stala letecká katastrofa letu Air France 447.

Vyvodenie zlých krokov

Let Air France 447 mal dňa 1. júna, roku 2009 typický let. Zo slnečného Rio De Janeiro mal let namierené do romantického Paríža, pričom let v priaznivých poveternostných podmienkách trvá približne 13 hodín. V takýchto prípadoch sa v lietadle nachádzajú vždy hlavní piloti a zastupujúci pilot, kedže sa jedná o tzv „Long Haul Flight“. Inak tomu ani nebolo v tento deň, pričom post kapitána mal na starosti 58-ročný Marc Dubois, ktorý mal 21-ročnú kariéru. Počas týchto rokov zaznamenal 10 998 nalietaných hodín. Pozíciu prvého dôstojníka zastával 37-ročný David Robert, ktorý za svoju kariéru zaznamenal 6 547 nalietaných hodín. Tretí pilot bol 32-ročný Pierre-Cédric Bonin, ktorý zaznamenal 2 936 nalietaných hodín. Let prebiehal prvú hodinu bez problémov. Kapitán Marc Dubois poslal co-pilota si oddýchnuť, aby ho mohol neskôr vymeniť. Okolo druhej nadránom koordinovaného svetového času zobudil kapitán co-pilota a oznámil mu, že bude s druhým v kokpite. Okolo 2:06 upozornil pilot palubných prievodcov, že budú vstupovať do zóny s pravdepodobnosťou veľkých turbulencii.

Po približne troch minútach sa začali dostavovať prvé náznaky ľadu a ľadových kryštálov. Ľadové kryštály sa dostali do pilotnej trubice, ktorá meria rýchlosť letu. Kvôli tomuto problému sa o dve minúty neskôr vypína autopilot, keďže vymeraná rýchlosť nie je konzistentná, o tri sekundy po vypnutí sa autopilota taktiež zhasínajú svetielka automatického ťažného systému. Od tohto momentu preberá kontrolu nad lietadlom 32-ročný Pierre, aby vyrovnal stabilitu letu, keďže sa stroj kvôli vysokým turbulenciám začal nakláňať do pravej strany. Pierre sa taktiež snažil stabilizovať kontrolu nad lietadlom tým, že zatiahol ovládač do zadu, čo je v takých podmienkach veľmi riskantné, kvôli tomu, že sa lietadlo sa môže dostať do uhlu, ktorý môže vyznačovať nebezpečie. Začalo sa rýchle stúpanie. Dokým nestihol pilot dostať lietadlo pod kontrolu dokázalo lietadlo stúpať v rýchlosti 130km/h.

Nezvládnutie kontroly a rýchly pád

Po príchode kapitána do kokpitu sa už dalo všetko hodnotiť za stratené. Kvôli zlým krokom co-pilotov boli lietadlové motory na výkonnosti 100% a taktiež lietadlo zišlo z 38000 stôp na 35000 stôp. Lietadlo pred nárazom podľa dostupných údajov padalo rýchlosťou 200 km/h. Lietadlo narazilo na hladinu oceána trupom, pričom rýchlosť nárazu bola 282 km/h. Nikto z 228 pasažierov neprežil. Na palube sa taktiež nachádzali tri osoby slovenskej národnosti. Túto leteckú katastrofu zapríčinila zlá komunikácia medzi pilotmi a taktiež nedostatočná  znalosť samotného lietadla.

Zdroj: Wikipedia
Zdroj titulného obrázku: Pexels/Maria Tyutina

 

-REKLAMA-

Hyperkrize Granta Morrisona – 1. část: Opus jménem 52

0
Hyperkrize-01-cover
Zdroj: DC Comics

Hyperkrize: 1. část tématické série o masivním komiksovém opusu!

Následující článek je prvním dílem seriálu o fenoménu zvaném „Hyperkrize“ od scénaristu Granta Morrisona – autora děsivého komiksu Arkham: Pochmurný dům v pochmurném světě. Na úvod si představíme sérii 52!

V tomto článku bych se rád věnoval tématu Hypercrisis komiksového scénáristy Granta Morrisona. Hyperkrize je na poli komiksu fenomén celkem nevídaný a nepřišel s ním nikdo jiný, než jeden z největších žánrových inovátorů v mainstreamovém superhrdinském komiksu – Grant Morrison.

Již desítky let existují v komiksech (což později přešlo i do filmového průmyslu) propojené vesmíry a franšízy, nicméně Morrison přišel v rámci jednoho vydavatelství a jeho vesmíru, s obřím vyprávěcím narativem a duchovně propojenou řádkou komiksů, které na sebe navazují jednak lineárně, druhak i spirituálně. Nejedná se tedy o přímo propojené minisérie nebo řady, které by tvořili jeden ucelený příběh, jde spíš o myšlenkový formát toho, co všechno se dá v rámci jednoho obřího komiksového vydavatelství vytvořit a pro nás čtenáře obří spletenec komiksových událostí, který můžeme rozplétat a sledovat.

Grant Morrison a DC Comics

Než se pustím do rozboru, či spíše popisu mých dojmů ze čtení několika klíčových děl celého tohoto opusu, je třeba ještě rozvést co se pojmem Hyperkrize myslí, jelikož nejde o zcela oficiální pojem, je to spíš taková hra mezi fanoušky a Morrisonem, který když se na začátku 21. století vracel do vydavatelství DC, měl nápad právě na masivní event s názvem Hypercrisis, což měla být ta nejvíce megalomanská událost všech dob. Vydat něco takto monumentálního mu nicméně nevyšlo. Pojem se však zachoval v mnoha dalších komiksech od tohoto tvůrce, kterého už dnes můžeme právem označit za celebritu.

V podstatě se dá říct, že vše, co Grant Morrison pro DC comics od té doby sepsal zapadá do této Hyperkrize. Svoje nápady rozlil mezi série Seven Soldiers, 52, Final Crisis, Batman RIP, Multiversity a další a další řady a minisérie, které psal, nebo na kterých spolupracoval. Také se nebál navázat tam, kde skončil se svými staršími prácemi např. u Animal Mana a hojně odkazuje na tvůrce, které sám cení, jako např. Jacka Kirbyho, jehož znalost je téměř nutná k uchopení celé Hyperkrize.

Psychedelie a Sigil magie

Jinými slovy tyto komiksy spolu souvisí, odehrávají se ve stejné kontinuitě. I když nejsou nutně propojené doslova, minimálně metaforicky ano. Různá témata, motivy a nápady se zde opakují a je ponechám obří prostor pro fanouškovské teorie, nebo domýšlení toho, co se mohlo stát mezi stránky.

Morrison údajně vkládá do svého psaní tzv. Sigil magii a podněcuje i to, aby si čtenář nacházel svoje významy v jeho dílech sám. Některé další komiksy autorů, kteří s ním spolupracovali, např. Johnsova Blackest Night nebo Dark Nights od Snydera údajně souvisí s Hyperkrizí taky.

Samozřejmě DC komiksy jako takové jsou spolu propojené dohromady všechny, patří do jednoho vesmíru, jedné kontinuity. Jenže se doposud nikdy nestalo, aby si jeden autor urval vlastní „vesmír ve vesmíru“ tím, že by propojil svoje věci do jedné velké mozaiky. Nerad bych se více ponořoval do teorií o tom, kam až sahá Hyperkrize. Materiálu ke studování je na internetu spoustu, nicméně mohu doporučit ke čtení klasický reading order přiložený k tomuto článku.

Morrison jako jedinečný mág

Grant Morrison má velice jedinečný a ve své podstatě psychedelický způsob psaní. Většina jeho věcí jsou složitější, komplikovanější, víceméně pro fajnšmekry a setkává se proto často s nepochopením. Je to můj oblíbený komiksový autor, proto se nevyhnu jeho vychvalování. Pokud se někdy nedopatřením dopustím spoileru, přijměte to jako moji omluvu a zároveň varování.

Než se vrhnu na rozbor nejzásadnějších úseků Hyperkrize, je třeba říct, že jsou některé jeho komiksy považovány za velice složité, těžko uchopitelné, nebo nepochopitelné. Něco vyžaduje více času. Některé věci jsem musel číst dvakrát, nebo třikrát a stále jsem nacházel další a další vazby na ostatní jeho díla.Někdy je nutné načíst hromádku toho, co předchází danému komiksu k plnému pochopení. Stává se, že vyznění komiksu není jednoznačné, nebo jeho rozuzlení nemá až takovou důležitost jako samotný průběh. Nevadí si domýšlet vlastní významy, a i nepochopení komiksu může být cílem. Nicméně zážitek po dočtení těch několika tisíců stránek stojí za to! Je to komplexní, geniální a svým způsobem šílená komiksová jízda.

Proč je potřeba číst 52?

52 - Hyperkrize
Zdroj: DC Comics

Původně jsem se nachystal na dlouhou pouť čtením v rámci pochopení a plného užití komiksu Final Crisis, který mě velice fascinoval a je středobodem celé Hyperkrize. Po prvním přečtení jsem absolutně netušil o co jde. Bláhově jsem si myslel, že stačí 7 čísel hlavní řady a tím to hasne. Přesto jsem cítil, jak moc skvělé to je. Začal jsem zkoumat, co vše si musím načíst.

Od Krize identity přes 52

Aby člověk pochopil Finální krizi musí projít sedmi bránami pekelnými neboli několika tisíci stranami komiksů, které tomu celému předcházely. To znamená, že jsem začal u starší, kontroverzní, ale skvělé události Identity crisis, o které se dlouho mluvilo, pokračoval přes výbornou Infinite crisis a dostal se k 52.

Každý ten komiks sám o sobě samozřejmě vyžaduje přečtení dalších komiksů, které jim předcházejí. Měl jsem tedy před sebou obří kontinuitu jednoho komiksového Multivesmíru, která se rozplývá jako pavoučí síť a působí tak jako skutečný organický svět, kde se dějí události, které spolu souvisí v jednom čase.

Grant Morrison
Zdroj: DC Comics

52 byla velká a úspěšná událost DC vesmíru té doby. Začala vycházet v roce 2006. Jednalo se o sérii 52 čísel, vycházejících jednou týdně v průběhu jednoho roku (+ tie iny World War III a Aftermath), odehrávajících se v reálném čase a psali to naráz Grant Morrison, Geoff Johns, Greg Rucka, Mark Waid a Keith Giffen jako tým, přičemž nevíme, kdo psal co, můžeme se jen dohadovat. Jasné ale je, že už zde začal Morrison rozsévat nápady, které měl schované právě pro nikdy nerealizovanou Hyperkrizi. Vše, co vložil do této série následně prosáklo do dalších děl.

Musím říct, že se jedná o jeden z nejzajímavějších komiksových eventů, alespoň do té doby. Máme zde několik hlavních dějových linek méně známých postav, které se odehrávají během jednoho roku, kdy byla na superhrdinské scéně citelně znát absence Trinity (tedy Supermana, Batmana a Wonder Woman), kteří zmizeli po událostech v Infinite Crisis.

A nejen, že je to skutečně skvěle napsané a číst 1600 stran vás fakt baví. Ale vyústění všech zápletek je ukončeno naprosto uspokojivě! Do toho tu máme tunu DC postav a vše je tak perfektně konzistentní, až je k nevíře, že se něco takového povedlo ukočírovat!

V příštím díle se podrobněji podíváme na metasérii Seven Soldiers!

Zdroj: autor článku, DC Comics
Zdroj titulního obrázku: DC Comics

-REKLAMA-

Scenárista Tom Hanks prichádza s prvým trailerom na vojnový film Greyhound!

0

Scenárista Tom Hanks?

Keď má niekto talent, musí robiť všetko pre to, aby ho využil. To, že herec Tom Hanks patrí vo svojej brandži medzi najlepších, vieme asi všetci. Dvojnásobný výherca Oscara má prakticky o legendárnu kariéru už dávno postarané. Na plátnach ho však stretávame takmer stále, čomu sa jeho priaznivci musia určite veľmi tešiť. V novom filme Greyhound  jeho meno uvidíme po prvýkrát aj takto: scenárista Tom Hanks.

Hanks nám teda konečne vo svojej kariére prináša svoj vlastný film, ktorý sám napísal. Samozrejme, zahrá si v ňom aj hlavnú rolu. Bude teda veľmi zvedavé, ako moc bude herec stotožnený so svojou postavou, keďže si ju napísal pre seba. Greyhound však nebude žiaden nezávislý filmík, pozeráme sa tu na naozaj rozpočtový vojnový film.

Greyhound nás posadí na začiatok druhej svetovej vojny, kedy boli spojenecké lode neustále bombardované nemeckými ponorkami. Pôjde teda o časť vojny, ktorú sme na plátnach kín nemali moc veľkú šancu vidieť. Film sa zameria na kapitána Ernesta Krausa, ktorého si strihne samotný Hanks. Pôjde o skutočnú udalosť.

Hanks má už určite silné skúsenosti s filmami na lodi. Medzi jeden z jeho novších, ktorému by ste určite mali dať šancu je Kapitán Phillips, za ktorý bol samozrejme aj nominovaný. Mnohí si však určite Hanksa v oceáne spájate najmä ako ikonického Stroskotanca. Je tu nejaká šanca, že by sa vedel zadefinovať aj touto rolou? Uvidíme, každopádne veríme, že Hanks nás v novom filme nesklame ani ako herec, ani ako scenárista.

Tešíte sa na nový film Toma Hanksa? Veríte, že jeho scenár bude rovnako dobrý ako jeho herecké umenie?

-REKLAMA-

Charles Bukowski: Literatúra, ktorú mnoho ľudí nerozdýchalo

0
Charles Bukowski
Zdroj: Instagram/charlesbukowskiquotes

Kto bol Charles Bukowski?

Charles Bukowski. Mnohými milovaný, mnohými nenávidený. Tento autor pôvodom z Nemecka sa stal v novodobej kultúre tzv. autorom pre ľudí, ktorí nepotrebujú slová zababušené v postieľke. Výber slov v Bukowského literatúre nie je tým pádom príliš rozmanitý, zväčša sa jedná o vulgarizmy alebo synonymá vulgarizmov. Tým sa ale Bukowski vyznačoval. Jeho slovník, ktorý bol pre neho autentický, dokázal zobraziť život priemerného Američana v polovici 20. storočia. Vtedajší autori sa totižto skôr snažili neprihliadať na problémy spoločnosti, pričom sa svojou poéziou a románmi snažili doniesť do sveta radosť a pozitívné myslenie. Popieranie týchto sociálnych a morálnych hodnôt síce začalo už začalo v 19. storočí, kedy prišla na svet báseň  „Mrcina“ od francúzskeho poeta Charlesa Baudelaira, ale jej konštrukcia a syntax boli stále na úrovni.

Beat generácia a Bukowski

Mnoho ľudí vedie rozmanité diskusie ohľadom idey, ktorá sa pýta, či by sa dal Charles Bukowski hodnotiť ako autor z tzv. „Beat Generation“. Na túto otázku existuje, bohužiaľ, iba subjektívna odpoveď, keďže Charles Bukowski nemal nikdy príliš blízke vzťahy s predstaviteľmi „Beat Generation“. Taktiež v jeho literatúre nie je možnosť zazrieť žiadnu inšpiráciu od autorov ako Jacka Keruoaca, Allena Gisberga alebo William S. Burroughsa. Na druhú stranu, z môjho subjektívneho názoru sa dá Charles Bukowski považovať ako jeden z predstaviteľov „Beat Generation“, kvôli jeho rozmanitým témam, ktoré sa sústreďovali na bezstarostný život a jeho problémy s ním. Napríklad, v jeho knižke „Post Office“ vyjadruje svoje pocity a znechutenosť zo života, ktorý je plný stereotypu, pričom jeho vyjadrenia v knižke sú kľúčové natoľko, aby dokázal čitateľovi vnuknúť myšlienku toho, že v USA nie je všetko trblietavé, ako sa zdá.

Literatúra od alkoholika? Hlúposť a nečítateľné!

Takýto názor na literatúru Charlesa Bukowského budete počuť veľakrát. Veľké množstvo ľudí totižto nevie prijať fakt, že sa Charles vyjadroval k intímnym záležitostiam vo svojich knižkách veľmi vulgárne a nedôstojne. V knižke „Women“ taktiež opisuje svoj vzťah k ženám ako takým, pričom je samozrejmé, že autorove vyjadrenia sú morálne neakceptovateľné, ale v knižke taktiež opisuje morálnosť žien, ktoré žili životom, ktorý sa neopieral o žiadne sociálno akceptovateľné zásady. Charles Bukowski taktiež nebol príjemným človekom, ale bol autorom, ktorý vedel opísať reálne skutočnosti, ktoré sa diali a dejú v živote mnohých ľudí ešte dnes. Charles vedel totižto zobrať tú špinu v nás a napísať ju špinavým atramentom na papier.

Čítali ste niekedy nejaké dielo od Bukowskeho? Čo si myslíte o jeho tvorbe?

Zdroje: wikipedia.org, poets.org
Zdroj titulného obrázka: Instagram/charlesbukowskiquotes

-REKLAMA-

Druhá séria Mandaloriana ukončila nakrúcanie! Kedy ju uvidíme?

0
druhá séria mandaloriana ukončila nakrúcanie
Zdroj: Disney (úprava redakcie)

Koniec nakrúcania je tu!

Je to len pár mesiacov, čo sme mali príležitosť vidieť prvú sériu seriálu The Mandalorian. Jednalo sa o vôbec prvý hraný seriál v histórii celej Star Wars ságy. Show bola zároveň uvádzačom streamovacej platformy Disney+, ktorú v novembri minulého roku uviedlo na trh, prekvapivo, Disney. Tento projekt môžeme bezpochýb označiť za obrovský úspech, keďže sa stal jedným z najpozeranejších seriálov roka 2019. Disney si úspech všimlo a hneď sa začalo nakrúcať pokračovanie. Prvá sezóna vyšla len nedávno, no druhá séria Mandaloriana ukončila nakrúcanie.

druhá séria mandaloriana ukončila nakrúcanie
Zdroj: Disney

Ako som už spomínal, seriál sa tešil veľkému úspechu. Svoje meno si spravil aj mimo fanúšikovskej základne Star Wars. Dôvodom bolo Dieťa, ktoré sa stalo obrovským trendom. Rovnako ako marvelácky Groot, aj nesprávne prezývaný Baby Yoda sa ukázal ako veľký pútateľ a doslova marketingový klenot. A určite je jedným z najväčších lákadiel na tento seriál. O to viac sme sa potešili, keď sme sa dozvedeli o ukončení nakrúcania, na ktorý poukázal taktiež aj portál Collider.com vo svojom článku.

Druhá séria Mandaloriana ukončila nakrúcanie a to len včera. O túto skvelú správu sa podelila Gina Carano, ktorú zo seriálu poznáme pod menom Cara Dune. Bývalá zápasníčka MMA sa o túto novinku podelila na svojom Instagrame.

The Mandalorian sa odohráva sa medzi Epizódou VI: Return of the Jedi a Epizódou VII: The Force Awakens. Show nám ponúka príbeh nájomného lovca (bounty hunter). Nejedná sa o prequel, ktorý by rozprával príbeh Boba Fettu. Hlavnú postavu stvárňuje milovaný Pedro Pascal (Narcos, Game of Thrones, Kingsman: The Golden Circle). Ten vezme zakázku od Impéria, o ktorej nič nevie. Vie len to, že jeho cieľ má 50 rokov a má ho priniesť, najlepšie živý. Po zistení, že sa jedná o dieťa, ktoré má 50 rokov (Yodov druh dospieva veľmi pomaly, sám Yoda mal 900 rokov, keď umrel), Mandalorian zvažuje svoje ďalšie konanie. Rozhodne sa s dieťaťom utiecť a ochrániť ho. Seriál nám ukazuje ich spoločné cesty a odkrýva silu toho dieťaťa.

Čo ukáže druhá séria?

Koniec prvej série nám priniesol veľké prekvapenie, keďže Dieťa (nesprávne Baby Yoda) je unesené Impériom. Dočkali sme sa však relatívneho happy-endingu, keďže koniec koncov ho opäť Mandalorianova skupinka zachránila. Mali sme príležitosť vidieť nového záporáka, ktorým je Moff Gideon. Toho stvárnil Giancarlo Esposito, na ktorého si môžete pamätať zo seriálu Breaking Bad, kde si taktiež zahral záporáka menom Gustavo Fring.

Moff Gideon s Darksaberom | Zdroj: forbes.com

Práve jeho postava nám priniesla veľa otázok. Kto to vlastne je? Bude hlavným záporákom druhej série? A prečo má sakra Darksaber? V prípade, že neviete, čo je Darksaber, je to meč, ktorým sa vysekal zo svojho TIE fighteru. Tento atypický čierny lightsaber patril prvému mandaloriánskemu Jedijovi. Ide o veľmi významný meč, ktorý je symbolom pre celý Mandalore. Slúži ako symbol zjednotenia a vlády, predával sa po generácie v rode Viszla.

Dúfame, že nám všetky tieto otázky zodpovie nová séria. Tá by sa mala ukázať už koncom tohto roka, približne niekedy v októbri.

Páčila sa vám prvá sezóna Mandaloriana? Už čoskoro si budete môcť vypočuť náš podcast, v ktorom ako redakcia spoločne rozoberáme Mandaloriana.

Zdroj: collider.com
Zdroj titulného obrázka: Disney (úprava redakcie)

-REKLAMA-

Christian Bale mieri do Marvelu! V ktorom filme si zahrá?

0
Christian Bale mieri do Marvelu
Zdroj: Warner Bros. Pictures

Christian Bale mieri do Marvelu

O tom, že Marvel do svojej zbierky pridáva samých talentovaných hercov tu asi nemusíme rozprávať. Séria zvaná Marvel Cinematic Universe dokázala urobiť z neznámych mien najväčšie celebrity Hollywoodu. S neskorším nárastom popularity tejto série sa im dokonca podarilo uchmatnúť už aj slávne herecké mená.

V poslednej dobe idú už po oscarových menách a práve teraz si jedno ďalšie pridávajú do zoznamu. Máme oficiálne potvrdené, že Christian Bale bude ďalším veľkým prírastkom do rodiny Marvelu. Áno, čítate správne, Christian Bale mieri do Marvelu. Nedávny Batman teda na seba opäť (pravdepodobne) oblečie komiksový kostým, len tentokrát to bude pre konkurenciu. V akom projekte ho uvidíme?

Christian Bale mieri do Marvelu
Zdroj: cumnockchronicle.com

O jeho postave nevieme prakticky nič. Objaví sa však vo filme, s ktorým sa jeho meno začalo spájať už pred pár mesiacmi. Thor: Love and Thunder od oscarového Taiku Waititiho teda posilní práve toto meno. Vieme dokonca aj to, že si Bale zahrá vo filme zlosyna.

Na bližšie informácie si budeme musieť počkať ešte zopár mesiacov, keďže oficiálna produkcia by mala začať koncom tohto roka. Thor: Love and Thunder bude prvým štvrtým dielom pre samostatného hrdinu v MCU. Môže za to popularita filmu Thor: Ragnarok a úspešné prevedenie postavy Thora vo filmoch Inifnity War a Endgame, ktoré z Thora urobili jedného z najpopulárnejších hrdinov pre fanúšikov po celom svete. Veríme, že fanúšikovia teda rozhodne nebudú otáľať. Svoju premiéru si film odbije v novembri 2021.

Tešíte sa na štvrtý sólo príbeh s Thorom? Koho bude podľa vás Christian Bale hrať?

-REKLAMA-

Ako sa stal rap novodobým trendom a prečo ním zostane ešte veľmi dlho

0
Rap
Kendrick Lamar. Zdroj: time.com

Rap ako kultúra

Rap. Pre mnohých obyvateľov Slovenska príde tento atypický hudobný štýl, ktorý za počal svoje korene v Amerike, ako čisté básnenie. Mnoho mladých si ale tento štýl obľúbilo a za necelých 40 rokov sa tento hudobný žáner stal Alfou a Omegou dnešnej modernej kompozície. Rapové koreňe sú prosté. Započali na uliciach New Yorku v roku 1977. Vtedy sa New York stal jedným veľkým mestom hriechu, kde upadali morálne štandardy, ktorých spád spôsobovali diskotéky, ktoré otvorili svoje brány širokej verejnosti. Ako sa ale tento hudobný štýl stál tak dôležitým a prečo naň budú dnešní mladíci v starosti spomínať?

Rap
Post Malone. Zdroj: Pitchfork.com

Prečo?

Každá generácia ľudí sa adaptuje na iný žáner muziky než ten predchádzajúci. Zo Swingu to bol Rock, z Rocku to bol Rock And Roll, z Rock And Rollu to boli Synthwawes a napokon zo Synthwaves to bol Grunge a Rap. Rap mal ale taktiež svoje generácie, ktoré boli stavané na podmienkach, v ktorých sa žilo. V 90. rokoch sme sa mohli dočkať veľmi agresívneho rapu, ktorý pochádzal z Comptonu a hovoril o tom, ako boli americkí policajti nevrelí k čiernym občanom. V roku 2000 až 2010 sme sa dočkali alternatívneho rapu, ktorý by sa dal brať za nadstavbu normálneho trapu s lahodným refrénom.

Mac Miller
Mac Miller. Zdroj: Ecopetit.cat

Od roku 2010 sa ale rap mení úplne. Na pódia nastúpili mladé nevrelé mozgy, ktoré sa snažia zaujať svojimi peniazmi a slávou. O takomto štýle života a propagovaní svojho mena vznikla aj samotná pesnička. Táto pieseň nesie názov Rockstar, ktorá opisuje dnešné správanie známych raperov, ktorí poväčšine nepresiahli ani 21 rokov života. Ich piesne a postavenie pred médiami si získali srdcia mnoho mladých a dospievajúcich poslucháčov, ktorí si ich reči berú k srdcu. Presne to isté bolo za čias Jima Morrisona, Kurta Cobaina alebo Jeffa Buckleyho. Nič sa v tomto svete nemení, mení sa len vkus, na ktorý sa novodobí hudobníci adaptujú.

Aký máte názor na rap vy? Ste fanúšikmi tohto žánru či práve naopak?

-REKLAMA-

Z hry The Last of Us bude seriál! Kto sa oň postará?

0

The Last of Us bude seriál

Veľakrát ste mohli počuť výraz – tá hra je tak dobrá, že by z nej mohol byť film. Za posledné roky tu bolo už naozaj mnoho filmárov, ktorí sa snažili pretvoriť potenciál videohier do filmovej podoby. Žiaľ, úspešných herných adaptácií tu bolo tak málo, že sa v Hollywoode začal používať termín „prekliatie videoherných filmov“.

Toto prekliatie sa však už zopár rokov snažia nové štúdiá zničiť a vyzerá to tak, že sa možno pozeráme na výherného kandidáta. Populárna PS4 hra The Last of Us, mnohými kritikmi oceňovaná ako jedna z najlepších príbehových hier v histórii, sa oficiálne premení do filmovej podoby. Bude to v podobe seriálu a postará sa o neho stanica HBO!

HBO je už dlhé roky vnímané ako štúdio s najkvalitnejšou originálnou tvorbou. Môžeme teda povedať, že adaptáciu hry si berie do rúk asi najlepšia možná voľba. Nebude to však len skvelá stanica za menom. O seriál sa totiž postarajú tvorcovia Chernobylu, ktorý patril medzi najväčšie televízne hity vlaňajšej sezóny.

Pôjde dokonca o prvú seriálovú produkciu značky Playstation. No a aby nebolo málo, vedenie Playstation Productions pri tomto zverejnení potvrdilo, že toto bude len prvá adaptácia z mnohých ďalších pripravovaných. Akých titulov sa teda ešte dočkáme naozaj netušíme, no môžeme začať špekulovať. Či sa teda práve HBO podarí zlomiť túto videohernú kliatbu nevieme, no potenciál na to rozhodne majú.

Tešíte sa na seriálovú adaptáciu The Last of Us? Aké ďalšie Playstation hry by ste radi videli v seriálovej podobe?

-REKLAMA-

Obľúbený Hyundai i30 sa ukazuje vo svojom novom modernom vzhľade

0
Hyundai i30
Zdroj: Hyundai

Hyundai i30 zaujme novým dizajnom

Hyundai a jeho model i30 za posledné roky naozaj zažíva úspech a teda automobilka si dokázala získať  veľkú pozornosť v danej triede pre jej elegantný a nadčasový dizajn, hlavne po predstavení ostrého hothatchu i30N (2015). Dnes sú to 4 roky od predstavenia tretej generácie  a teda ideálny čas prísť s inováciami a novinkami.

Modernejší exteriér

V exteriéri sa o hlavnú rozpoznávaciu úlohu postarajú svetlomety, ktoré v prípade predných dostávajú štíhlejší vzhľad s voliťeľnou technológiou MFR LED a nové denné svietenie v tvare V. Tento tvar bol použitý aj na zadných svetlometoch, čo by malo vytvárať symetrický efekt medzi prednou a zadnou stranou. Prednej časti dizajnéri pripravili širší a modernejší postoj a malá zmena je aj pri mriežke, ktorá je taktiež širšia a má zvýraznený 3D vzor. V zadnej časti pre 5 dverový model sa o zmenu postará nový dizajn nárazníka, ktorý by mal zlepšiť aerodynamický výkon.

Hyundai i30
Zdroj: Hyundai

Ak by vám nevyhovoval doterajší výber farieb pre i30, Hyundai rozširuje svoju ponuku o 3 nové farby a to Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Pričom v ponuke naďalej zostávajú už existujúce farby Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver a Olivine Grey.

Výbava N-Line pre verziu kombi

Pre nový Hyundai i30 je možnosť výbavy N-Line pre karosársku verziu kombi. Tým pádom je dostupná už pre všetky karosárske verzie. Výbava N-Line dostala taktiež nový dizajn s ešte športovejším vzhľadom. Vpredu nájdete širšiu strednú mriežku, nové svetlomety a špeciálny dizajn prednej časti. Úplný nový dizajn zadného nárazníka podčiarkuje dynamický charakter rady N-Line. Široký difúzor dodáva vozidlu športový akcent, ktorý umocňujú aj nové hmlové svetlá.

Nové možnosti interierových kombinácií

V prípade interiéru automobilka mení dizajn vetracích otvorov, ktoré by mali byť prepracovanejšie a modernejšie. Čo sa týka farebného prevedenia interiéru, aj tu Hyundai rozširuje svoju ponuku o nové farby: Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey. Samozrejme bude možnosť aj už známeho čierneho prevedenia interiéru. Otázkou tak je, či v nových farbách s novými farbami interiéru príde aj nová ponuka dekoru, čo mne osobne v predchodcovi chýbalo.

Konektivita a bezpečnosť samozrejmosťou

Hyundai nezabúda ani na konektivitu. Nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a nový 10,25-palcový dotykový LCD displej, ktorý je plne kompatibilný so službami Android Auto a Apple Car Play je už aj pre tento model samozrejmosťou. Od leta 2020 bude k dispozícii aj zrkadlenie telefónov bez potreby pripojenia telefónu cez kábel. K výbave vozidla patrí aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov.

O bezpečnosť sa postarajú asistenti, ktorí sú už dobré známi v konkurencii. Automobilka ponúka vylepšený a rozšírený balík bezpečnostných prvkov Hyundai SmartSense.

SmartSense obsahuje tieto bezpečnostné prvky:

  • [Nové] Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou – Lane Following Assist (LFA)
  • [Nové] Asistent na upozornenie na vozidlá pri cúvaní – Rear Collision-avoidance Assist (RCA)
  • [Nové] Upozornenie na pohnutie sa vedúceho vozidla – Leading vehicle Departure Alert (LVDA)
  • [Nové] Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
  • Systém autonómneho núdzového brzdenia – Front Collision-Avoidance Assist (FCA) s detekciou chodcov a [Nové] detekciou bicyklov
  • Sledovanie únavy vodiča – Driver Attention Warning (DAW)
  • Automatické prepínanie diaľkových svetiel – High Beam Assist (HBA)
  • Sledovanie dopravných značiek – Intelligent Speed Limit Warning (ISLW)
  • Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu – Lane Keeping Assist (LKA)

Nová zostava pohonných jednotiek

Nový Hyundai i30 prichádza s vylepšenou zostavou pohonných jednotiek. Novinkou je 1,5-litrový DPi benzínový motor s dvojitým vstrekovaním paliva s výkonom 81kW (110 k), ktorý sa dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Benzínový turbom prepĺňaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) bude k dispozícii s novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Ďalšou novinkou v novom i30 je 1,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) s voliteľnou 48V technológiou Mild Hybrid pre vyššiu úsporu paliva, prvýkrát je tiež k dispozícii so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT).

iMT odpojí motor od prevodu potom, ako vodič uvoľní plynový pedál. To umožňuje vozidlu vstúpiť do dvoch možných úrovní dojazdu v závislosti od podmienok. Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh. Pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby sa ušetrilo ešte viac paliva. Pre tých, ktorí dávajú prednosť automatickej prevodovke, je k dispozícii aj 48-voltový Mild Hybrid s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

V ponuke motorizácií ostáva 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW (115 k) s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.

1,6-litrový dieselový motor s výkonom 100 kW (136 k) sa teraz dodáva so štandardným 48 V mild hybridným systémom. Je k dispozícii s 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vrcholom ponuky v novej i30-tke je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW (160 k), ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou. Je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Čo vravíte na novú i30-tku? Pozdáva sa vám nový dizajn alebo vám naopak nepríde ničím zaujímavý?

-REKLAMA-