Valorant Patch 1.01
Hra si prešla pár mesiacov v beta verzii, ktorá mala slúžiť k vychytaniu všetkých mušiek. Napriek tomu však pochopiteľne ostalo aj po oficiálnom vydaní, ktoré bolo 2. júna mnoho bugov a vecí, ktoré treba vybalancovať. Tvorcovia si pre nás pripravili Valorant Patch 1.01, ktorý prináša menšie zmeny postáv, avšak v prvom rade opravuje bugy. Poďme sa spoločne pozrieť na to, čo všetko sa zmenilo.
Gameplay a balancovanie
Sage
- Znížený dosah Barrier Orbu (stena) z 20 metrov na 10 metrov
Odôvodnenie: Sage predstavuje postavu z kategórie „Sentinel“, čo by malo prezentovať postavu, ktorá je silná v bránení teritória, ktorá už kontroluje. 20-metrový dosah jej steny umožňoval Sage zobrať kontrolu oblastí, čo je v rozpore s jej úlohou v hre.
Mapy
Ascent
- Opravené spoty, v ktorých padali zbrane cez zem a zároveň boli opravené problémy s penetráciou niektorých stien.
Všetky mapy
- Upravené viaceré názvy, aby viac sedeli s názvami, ktoré používajú hráči.
Spike Rush
- Každá hra Spike Rushu bude po novom obsahovať 5 náhodne vybraných orbov.
- Orb, ktorý vám dá vašu ultimate schopnosť, bude dostupný vždy (The Full Ultimate orb).
- Ostatné 4 orby budú náhodne vybrané zo zvyšných 7 orbov.
- Vybrané orby budú ukázané a popísané vo widgete, ktorý uvidíte počas výberu postavy a taktiež pred začiatkom hry.
Pridané nové typy orbov
Health Orb – Celý tím dostane okamžitú regeneráciu života
- Trvá 20 sekúnd
- 12 HP (života) za sekundu – 3 HP za tick
- SFX/VFX (zvuky a efekty) bude počuť len počas healovania
Deception Orb – Aplikuje na celý protivný tím debuff „Paranoia“ 3 sekundy po použití
- Trvá 10 sekúnd
- Značne znížená viditeľnosť (čiastočne zmenšené FOV)
- Ovplyvnení hráči počujú falošné kroky a streľbu
- Vypnutá minimapa
Golden Gun – Hráč obdrží „Golden Gun“
- Zasiahnutý hráč umiera po jednom hite (One-shot, one kill)
- Úplná presnosť
- Rýchlosť agenta rovnaká ako s nožíkom
- Nabitý len 1 náboj, ďalšie dva zásobníku (treba prebiť)
- Po zabití hráč obdrží ďalší náboj
Ďalšie zmeny
- Nové časť HUD v prípravnom kole – uvidíme zbraň a potenciálne typy orbov pre dané kolo
- Hráči po novom dostanú 1 ultimate point za zobratie hociktorého orbu
Aktualizácia výkonu
- Práca na výkone sa v tomto patchi zamerala predovšetkým na zlepšovanie výkonu hry počas súbojov a všeobecnom zlepšení výkonu pre výkonnejšie počítače. Mali by sme pocítiť ešte plynulejšiu hru počas súbojov a vo veľa prípadoch by sme s veľkou pravdepodobnosťou mali pocítiť vyššie priemerné FPS (v závilosti od PC).
- Výkon v súbojoch: Podarilo sa opraviť niekoľko problémov, ktoré spôsobili záseky počas súbojov.
- Skiny sa nenačítavali pre 9/10 hráčov v prednačítaní hry. Po prvýkrát, keď ste sa stretli so skinami, ste mohli pociťovať znížený framerate.
- Znížené sekanie, ktoré bolo zapríčené zobrazení a následne odstranením kill count symbolu.
- Zlepšenie výkonu niektorých častí HUD pre Viper, ktoré predstavovali problémy s výkonom hry.
- Zvýšenie FPS pre Mid a High špecifikácie – podarilo sa zlepšiť v kóde niektoré časti. Vyťažia z tohto možno aj niektoré slabšie počítače, predovšetkým však počas súbojov.
- Pridaná podpora viacvláknové vykresľovania pre high end počítače. Pokiaľ váš počítač spĺňa potrebné požiadavky, objaví sa vám nová možnosť na zapnutie alebo vypnutie tohto vykresľovania v nastaveniach grafiky hry. Pôvodne je toto nastavenie zapnuté.
- Viacvláknové vykresľovanie zlepšuje výkon v prípadoch, kedy je zvýšený nátlak na GPU. Jedná sa o prípady, kedy sa pohybujete v častiach mapy, kde je veľké množstvo vykreslených objektov, napríklad attacker spawn na mape Split.
- Upravené štatistiky výkonu v hre s cieľom dosiahnúť podrobnejšie rozobratie fps v určitých časoch.
Zlepšenia v hre
- Recon Dart, ktorý má Sova, sa po novom správa presnejšie a ukazuje len časť nepriateľov, ktorí sa nachádzajú za stenou.
- Pridané nastavenie, ktoré umožňuje invetáru sa vždy zobrazovať.
- Pingy sa už neukazujú cez spoluhráčov a protivníkov, keď sú označené za nimi.
- Po dohratí hry sa na obrazovke už nezobrazuje Brimstone a Sage na ceste do teleportéru. Nahradila ich fotka mapy, na ktorej ste práve hrali zápas.
- Na streľnici (shooting range) je teraz zmena postavy jednoduchšia a používa sa výkonnejšie UI.
- Misie po zápase sú po novom zoradené podľa splnenia a typu.
- Drobné vizuálne zlepšenia v záložke „Contract“ a po novom sa nachádza postup Battlepassu v hornom rohu obrazovky.
Opravy bugov
-
- Opravený problém, kedy sa niektoré smoky zobrazovali cez Reynin „Nearsight„.
- Opravené VFX, ktoré zatieňovali Reyninu obrazovku, pokiaľ zamierila počas healovania.
- Reynin overheal už neukazuje nesprávne číslo života 151, pokiaľ je na max.
- Cypherove kamery, ktoré sú na dverách teleportu na mape Bind, sa už neteleportujú pod mapu.
- Cypherova Cyber Cage už viac nenechá otvorené dvere teleportéru na mape Bind.
- AOE (Area-of-Effect) indikátor Sovovho Recon Boltu a Reyninho Leeru sa ukazuje na minimape len tým hráčom, ktorí sú v oblasti, v ktorej sú tieto schopnosti použité.
- Opravený bug, kedy sa zobrazovali možnosti UI pre spectatorov.
- Opravený bug, kedy sa zobrazovali levitujúce ruky hráča prvej osoby.
- Opravené blikanie kurzoru, keď ním hráč prešiel cez scoreboard.
- Opravený problém s milisekundami, ktoré sa nepresne zobrazovali na časovači kola.
- Opravený problém, kedy niektoré keybindy neukazovali konflikt s inými bindami.
- Opravený bug, kedy sa nezobrazoval počas sledovania hráča v prvej osobe portrét jeho postavy.
- Opravený bug, ktorý sa vyskytoval pri automatických zbraniach – v prípade strieľania v burste sa výnimočne nezobrazovali stopy nábojov a ich zvuk.
- Opravený bug, vďaka ktorému sa zobrazoval defuse bar duplicitne.
- Opravený bug s audiom, kedy sa zariadenia a nastavenia neukladali.
- Opravený problémy so zobrazovaním správnej lokalizácie počas obrazovky na konci hry.
- Opravené značné množstvo vizuálnych problémov obrazovky na konci hry.
- Opravený problém s odpovedaním ostatným hráčom.
- Zlepšené fungovanie chatu (oprava Chat service error).
- Menu s nastaveniami je upravené tak ako bolo pôvodne zamýšľané.
- Kliknutie na záložku „Collection„, počas toho ako sa nachádzate v záložke „Agents“ vás teraz správne presmeruje späť na záložku „Arsenal„.
Nové skiny
Úpravy a bug fixy nie sú to jediné, čo prináša Valorant Patch 1.01. Do hry príde aj nová kolekcia skinov s názvom „Sovereign„. Dočkáme sa skinov na Marshalla, Stringera, Ghosta, Guardiana a nový nôž, ktorý svojim vzhľadom pripomína skôr meč. Kolekcia prinesie okrem iného aj nové vizuálne efekty či portréty. Fotky skinov a zábery nových efektov si môžete pozrieť vo videu:
Čo hovoríte na nový Valorant Patch 1.01 vy? Myslíte, že tvorcovia opravili dostatok vecí?
Zdroj: playvalorant.com
Zdroj titulného obrázka: Riot Games (úprava redakcie)