Otestovali sme Hyundai Tucson N-Line, dokázal prekvapiť?

-

Novinky

Hyundai Tucson N-Line

Nebude klamstvom, ak poviem, že na slovenských cestách sa to kategóriou SUV len tak hemží. No už vôbec nebude klamstvom, ak poviem, že práve Hyundai Tucson naše cesty za posledné roky poriadne zaplnil. Niet ani divu, dizajnovo či cenovo je to veľmi atraktívne auto. Ako je na tom však kvalita či priestrannosť? Po veľkom úspechu ostrého Hyundai i30N dostala jednoznačnú šancu automobilka svoj ponúkaný sortiment niečím okoreniť a teda čím iným ako optickým balíkom N-Line. Ide teda o balík, ktorý niektorým automobilom od Hyundai dodal úplne iný výraz.

My sme na test dostali „obohatenú“ verziu Tuscona, ktorý dostal optický balík N-Line. Je to teda SUV v športovom balíku a aby toho nebolo málo, dané auto bolo v klasickej slovenskej réžii, teda SUV s 19″ hliníkovými diskami a náhonom na predné kolesá. Ľudovo povedané prednokoľkou. My sme sa pozreli na jeho schopnosti v rôznych situáciach, v ktorých by sa Tuscon mohol vyskytnúť.

Agresívny exteriér

Pre tých, ktorí by nevideli rozdiel medzi klasickým Tucsonom a tým, ktorý má optický balík N-Line. Akonáhle si na Tucsona zvolíte balík N-Line, dávate autu športovejší či agresívnejší výraz. Zdôrazňujem slovo výraz.

Balík N-Line ako taký jednoducho tomuto autu pristane. Dokonale vyplnil to prázdno, čo mi na tomto aute chýbalo. Nový dizajn predného nárazníku, difúzora či športový spojler, samozrejme, všetko s čiernym nádychom. Čiernej neušli ani predné svetlá, ktoré dostali zatmavené vnútra.  Aby som nezabudol, ku balíku dostanete aj 19″ hliníkové disky v čiernom lakovaní. Samozrejme, tých zmien je tam o niečo viacej, no toto sú tie, ktoré vám priamo udrú do očí.

Práve čierne 19″ disky sú to, čo mi najviac na tomto balíku nevyhovovalo. Čierne „elektróny“ sú  síce pekná imidžovka, no za mňa veľmi nevďačná záležitosť. Prečo? Každý zásah po nevydarenom parkovaní je hneď vidno a kričí na vás na sto kilometrov. Áno, treba sa naučiť parkovať a problém vyriešený, no z vlastnej skúsenosti viem, že na čiernych diskoch aj zásah letiaceho kamienku vie nechať nepríjemnú stopu. Samozrejme, aj ich veľkosť mi práve moc nesadla. Viem, je to síce veľmi pekné, no 19″ disky na nízko profilových gumách aj napriek vyššej svetlej výške boli jednoducho cítiť. A hlavne je to kategória SUV, čo znamená, že by mohla chodiť aj po menších nerovnostiach, kde sú sem-tam nejaké pohádzané skalky a podobne. Avšak dobre si uvedomujem, že menšie disky by na aute s balíkom N-Line pravdepodobne nevyzerali dobre.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Debut nového Rolls-Royce Ghost na Slovensku! Ako vyzerá?

Inak však Hyundai Tuscon v balíku N-Line v prípade exteriéru nemôžem absolútne nič vytknúť. Auto naberá nový dizajnový rozmer. Agresivita, športovosť či istý druh prémiovosti. Toto sú slová, ktorými by som opísal exteriér. Sú však tieto vlastnosti potrebné v kategórii SUV?

Červené obšitie ako športový nádych

Po nastúpení do auta vás privíta niekoľko prvkov, ktoré dávajú vedieť, že nejde o len taký Tuscon, ale ide o Tuscon N-Line. Výrazným prvkom je športové červené obšitie takmer všade. Tento detail na interiéri musím pochváliť. Nájdete ho od obšitia sedačiek, časti palubnej dosky až po volant. Pri interiéri som však tak spokojný ako pri exteriéri  nebol. Hneď na volante je toto obšitie za mňa celkom odfláknutá robota. Keďže červené obšitie je jediná vec, ktorá líši tento volant vo výbave N-line od tej normálnej, príde mi, akoby tam bolo nasilu. Celkovo pocit z performovanej kože s červeným obšitím v danom prípade skôr vyzeralo ako dorábané obšitie s pridaním performovanej kože objednanej z Aliexpressu. Nevraviac o tom, že po uchopení bol na dotyk na jednej strane mäkší ako na tej druhej. Sedačkám, čo sa týka dizajnu či posedu, niet čo vytknúť, no aby takmer po 2 tisícoch najazdených kilometrov mali vysedené spodné bočnice je za mňa sklamanie.

Výborný posed

Aby však nedostal interiér len kritiku v kvalite spracovania, musím pochváliť posed na zadných sedadlách. Jednoducho geniálny. Meriam 180 cm, sám za seba som si bez problémov sadol s plne postačujúcim priestorom nad hlavou či pred kolenami. V kombinácii so sedačkami s alcantarou bol posed naozaj skvelý. Pripomínam, že skôr preferujem nižšie posedy a väčší kontakt s vozovkou, čo pri kategórii SUV nie je zrovna gro, no v Hyundai Tuscon N-Line bol pocit za volantom na dobrej úrovni. Bude to asi vďaka tým športovým prvkom, ktoré obsahuje balík N-Line a akoby mentálnemu nastaveniu, že šoférujem auto so športovým výrazom.

Jazdné vlastnosti

Akonáhle som prevzial auto, uvedomil som si, že mám už spomínanú klasickú slovenskú konfiguráciu. To znamená, že pod kapotou bola benzínová 1.6 T-Gdi 130 kW (177 k), 4×2 a optický balík N-Line. Čiže len aby to bolo pekné. Samozrejme, že mi to nedalo nezobrať Hyundai Tucson do menšieho terénu. Keďže nejde o štvorkolku, chcel som vedieť, ako sa auto bude správať na tých klasických cestách na chatu niekde v lese. Mierne kopčeky či nerovnosti. Tucson sa s tým v zásade celkom fajn popasoval, no pri rozsypanom štrku na kopci zastaviť neodporúčam, tu prednokolka s automatickou prevodovkou zlyhala. Nepomohla ani vypnutá trakcia. V tejto situácii bolo nutnosťou mať pohon všetkých štyroch kolies. Práve toto mi tu najviac chýbalo, máte veľké auto, pocit všemocnosti, no terén vášmu SUV nič nehovorí.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Obľúbený Hyundai i30 sa ukazuje vo svojom novom modernom vzhľade

Asfalt mu sadne

Čo bude však primárne gro Hyundai Tucson N-line v našej konfigurácii budú klasické cesty. Tu sa dostávame aj ku potenciálu nahnevaného dizajnu auta vďaka N-linu. Po niekoľkých prejazdoch Pezinskou babou ma Tucson naozaj príjemne prekvapil. Síce to je SUV, no s tým N-Linom som sa mal chuť do asfaltu Pezinskej baby zakusnúť. Možno išlo práve len o placebo efekt, no dynamická jazda mu bola oveľa bližšie ako offroad. Auto krásne držalo, príjemne tuhé riadenie a dobré brzdy s dobre vyladeným podvozkom ma doslova udivili. Prevodovka v klasickom režime mala miestami problém, to aj pri normálnej jazde, na môj vkus zbytočne riešila podraďovanie moc chaoticky. Chýbal mi tam akoby krútiaci moment.  Avšak ak to prepnete do športu, tu je aspoň za mňa cítiť rozdiel. Dovolím si tvrdiť, že tá 1.6 so 177 koňmi je na tú klasickú jazdu po meste či sem-tam mierne dynamickejšiu dostačujúca, no otázkou je spotreba.

Spotrebu som na svojom teste nameral približne 10 l/100 km kombinovanú. Automobilka uvádza 7,6 až 8,2 l/100 km, čo sa mi ani zďaleka nepodarilo. Cca 10 l/100 km je číslo, ktoré pravdepodobne nebude lákadlom pre benzínovú verziu. S dieslovou verziu pravdepodobne zažijete to, čo s benzínovou, len s menšou spotrebou.

Hyundai Tucson N-Line je v zásade veľmi zaujímavé auto, v prípade exterierového dizajnu ma dokázal skutočne zaujať. Celkovo by som testovaného Tucsona v optickom pakete N-line prirovnal ku atraktívnemu SUV. Jednoducho z vonku má štýl. Interiér okrem chýb v spracovaní či mierneho pocitu lacných plastov (primárne na dverách), je výborný. Najmä vďaka výbornému posedu. Jazdné vlastnosti sú v testovanom modely prirovnatelné skôr ku klasickému rodinnému autu, ako ku SUV, určite by som zvolil variant s pohonom všetkých štyroch kolies. Celkový dojem z auta by som z hodnotil na príjemných 8/10.

Za možnosť otestovať najnovší Hyundai Tucson N-line ďakujeme Karireal Bratislava.

Ďalšie novinky

Viac od autora