CUPRA Tavascan: Aký je druhý elektrický model značky?

-

Novinky

Sen sa splní: CUPRA Tavascan realitou

Značka CUPRA vždy deklarovala, že veľké sny sa začínajú vierou niekoľkých ľudí a najväčší sen sa teraz stane realitou. Wayne Griffiths, predseda predstavenstva CUPRA oznámil počas výročnej tlačovej konferencie 2021, že jej nový elektrický Tavascan rozšíri modelovú ponuku značky v roku 2024.

„Náš sen sa stane skutočnosťou: Tavascan bude realitou. Bude navrhnutý a vyvinutý v Barcelone na báze modulárnej platformy pre elektrické vozidlá MEB koncernu Volkswagen a v Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024,“ povedal Griffiths.

CUPRA Tavascan – Vysnívaný automobil

Na frankfurtskom autosalóne v roku 2019 značka CUPRA predstavila štúdiu CUPRA Tavascan Concept s elektrickým pohonom. Reprezentovala jej víziu moderného športového automobilu. O necelé dva roky neskôr mladá španielska značka oznámila, že Tavascan bude jej druhým elektrickým modelom po kompaktnom elektromobile CUPRA Born, ktorý sa začne predávať koncom tohto roka.

CUPRA Tavascan
Zdroj: seat.com

Nové elektrické vozidlo bude využívať modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Sériový model konštruujú a vyvíjajú v Barcelone. V Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024. Výskumný a vývojový tím v technickom centre Martorell už pracuje na príprave sériového modelu a inžinieri sa školia v špecifických zručnostiach potrebných pri vývoji elektrického automobilu.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Podpořte regionální podnikatele! #regionálnesplotpointom

Nanovo objavená výkonnosť

Štúdia CUPRA Tavascan Concept reprezentuje unikátnu víziu vysokej výkonnosti. Dizajn vozidla skrýva výkonný elektrický pohon. Naznačuje efektivitu a nízku hlučnosť poskytovanú technológiou pohonu. Vďaka svojmu štýlu získala štúdia CUPRA Tavascan Concept prvú cenu v medzinárodnej dizajnovej súťaži Automotive Brand Contest v kategórii štúdií.

Ambiciózna vízia

V tomto roku bude značka CUPRA hrať dôležitú rolu v zlepšení finančných výsledkov spoločnosti. Plánuje zdvojnásobiť svoj predaj a viac ako dvojnásobne zvýšiť obrat, ktorý v roku 2020 dosiahol približne 900 miliónov eur. Podiel predaja značky CUPRA na celkovom predaji spoločnosti vzrastie z 5 na 10 %.

Značka CUPRA okrem toho otvorí dvere na trhy najviac elektrifikovaných krajín, ako aj na úplne nové trhy. V roku 2022 značka spustí predaj svojich modelov v Austrálii ako základ pre expanziu v ázijsko-pacifickom regióne. „Austrália je mladý trh a CUPRA je mladá značka. Zákazníci hľadajú nové značky, spoločnosť je progresívna a úroveň príjmu obyvateľstva je vyššia ako stredná. Preto sme presvedčení, že CUPRA bude mať v tejto krajine úspech,“ povedal Wayne Griffiths.

Zdroj: SEAT
Zdroj titulného obrázka: SEAT

Ďalšie novinky

Populárne