štvrtok, 5 augusta, 2021

Nová Audi RS 3: Každodenný päťvalec s výkonom poctivých 400 koní!

-

-REKLAMA-

Na scéne sa predstavuje nová Audi RS 3!

Už v nedávnej dobe automobilka Audi odhalila maskované nové modely Audi RS 3 s grafikou pätice čísel symbolizujúc niečo nové. Tentokrát sa nám už však ukázala oficiálne a v plnej kráse. Poďme si spoločne pozrieť na to, čo prináša táto novinka.

Preplňovaný päťvalec, 400 koní a pohon všetkých kolies s prekvapením

-REKLAMA-

Na prvý pohľad sa možno nič nezmenilo, no určite nezúfajte. Legendárny 2.5L päťvalec získal prestížne ocenenie „International Engine of the Year“ deväťkrát za sebou, takže bolo viac ako jasné že Audi od svojho skvostu neupustí. Ten však väčší výkon nedostal, avšak jeho krútiaci moment narástol o 20 čísel. O tento nárast sa postará 7-stupňová dvojspojková prevodovka – s krátkymi časmi radenia a športovým odstupňovaním prevodových stupňov.

"<yoastmark

Sériovo výkon päťvalca krotia novo vyvinuté kotúčové brzdy so šesťpiestovými brzdičmi a oceľovými kotúčmi. Na želanie vám však Audi namontuje brzdovú sústavu s keramickými ventilovanými kotúčmi na prednej náprave so špeciálne prispôsobenou charakteristikou posilňovača bŕzd. Okrem všetkých týchto skvelých vecí Audi taktiež predstavila úplne novú športovú výfukovú sústavu RS, ktorá po prvý raz má úplne variabilné ovládanie klapiek, ktoré umožňuje aj medzipolohy a tým moduluje zvuk motora v ešte širšom rozsahu!

-REKLAMA-

"<yoastmark

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  ŠKODA KODIAQ RS: Nový medveď od Škodovky je rýchlejší a dravší!

Väčšia agilita, nový systém a kontrolované drifty!

Neposlednou novinkou, ktorú nám automobilka ukázala už, keď sama vypustila nové snímky RS trojky, bolo vidieť ísť auto “bokom” na suchej trati. O túto nevídanu zábavku sa však postaral nový systém RS Torque Splitter, ktorý nahrádza diferenciál zadnej nápravy a doterajšiu multilamelovú spojku na zadnej náprave.

"<yoastmark

Namiesto nich má nové Audi na každom zadnom hnacom hriadeli elektronicky ovládanú multilamelovú spojku. Tieto dve spojky spolu optimálne rozdeľujú krútiaci moment motora nie len medzi prednou a zadnou nápravou ale aj individuálne medzi kolesami zadnej nápravy. Systém Torque Splitter pri športovej jazde zvyšuje podiel krútiaceho momentu prenášaného na väčšmi dynamicky zaťažené vonkajšie zadné koleso v zákrute, čo výrazne redukuje tendenciu k nedotáčavosti.

Expresívny a nezameniteľný dizajn.

Dizajn tejto novinky je ešte dynamickejší ako u jeho predchodcu. Na prednej časti karosérie vytvárajú expresívny vzhľad športového modelu široké nárazníky RS s veľkými bočnými otvormi na vstup vzduchu a nová maska chladiča Singleframe s novou mriežkou. RS 3 má sériovo úzke športové LED svetlomety a zadné LED skupinové svetlá s dynamickými smerovkami. Na želanie Audi montuje adaptívne svetlomety Matrix LED s tmavo tónovanými maskami.

Nový dizajn majú aj nadstavce prahov s vloženými čiernymi prvkami. Spolu s blatníkmi vytiahnutými do bokov vytvárajú agresívnejší vzhľad nového RS 3. Rozchod predných kolies je oproti predchodcovi rozšírený až o 33 milimetrov! Sériovo RS 3 jazdí na 19-palcových 10-lúčových diskoch z ľahkej zliatiny s lúčmi v tvare Ypsilon, okrem nich si však viete navoliť aj 5-lúčové disky s logom RS ktoré vám Audi po prvý raz namontuje aj s pneumatikamy semi-slick značky Pirelli P Zero “Trofeo R”. Celé športové zakončenie vytvára nový špecifický zadný nárazník RS. Ten ponúka integrovaný difúzor a výfukovú sústavu RS s dvoma veľkými oválnymi koncovkami.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Myslíte si, že dobre poznáte automobilku Seat? Zistite to v našom kvíze!

"<yoastmark

Športový duch, športový charakter.

Aj v interiéri mnohé prvky špecifické pre modely RS zvýrazňujú športový charakter. Prevádzkové údaje sa zobrazujú na digitálnom displeji združeného prístroja Audi virtual cockpit plus s uhlopriečkou 12,3 palca. Displej zobrazuje otáčky motora vo forme stĺpcového diagramu, výkon a krútiaci moment indikuje v percentách. Na želanie je k dispozícii zobrazenie otáčok v novom dizajne „RS Runway“.

"<yoastmark

Pri ňom sa hodnoty zobrazujú graficky. Sú v podobe pristávacej dráhy lietadla v opačnom poradí – najvyššie otáčky v popredí a najnižšie v pozadí. Okrem toho Audi virtual cockpit plus zobrazuje aj údaje o odstredivých silách v dvoch osiach, časoch kôl a zrýchlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 200 km/h, alebo dokonca zrýchlenie na štvrť míle. Ku atmosfére športu naďalej prispieva okrem toho aj palubná doska z karbónu a športové predné sedadlá RS s kontrastnými stehmi antracitovej farby a vylisovanými logami RS na operadlách.

Týmto automobilka ohlásila že od budúceho mesiaca bude možné si RS 3 objednať, pričom základná cena je stanovená na 60.000 eur za verziu Sportback a 62.000 eur za verziu Sedan.

Čo poviete vy? Na fotkách vyzerá byť krotká no opak býva pravdou.

Zdroj: TS Audi
Zdroj titulného obrázka: Audi

-REKLAMA-
Šimon Šebo
"If everything seems under control, you are not going fast enough." - Mario Andretti
- Advertisement -spot_imgspot_img

Populárne

spot_img

Aktuálne

- Advertisement -spot_imgspot_img