Korfu z iného uhla alebo ako sa z 3 mesiacov stali 2 týždne!

Novinky

Práca a dovolenka v jednom

Na začiatku apríla sme sa s kamarátkami rozhodli, že pôjdeme na celé leto pracovať niekam do zahraničia, najlepšie pri more. Našli sme si slovenskú agentúru, ktorá takéto služby umožňovala a začali sme to riešiť. Prvotný plán bol Cyprus, no to sa niekedy na konci mája rýchlo zmenilo. Nakoniec vysvitlo, že ideme na grécky ostrov Korfu. Tipy, kam zájsť na Korfu nájdete tu. Išli sme pracovať ako čašníčky a dostali sme jedlo 3-krát denne a ubytovanie v hoteli zadarmo. Nastali však ďalšie komplikácie a to, že sme nemohli odletieť všetky spolu a museli sme sa rozdeliť. Ja s kamarátkou sme vycestovali 9. júna.

Zdroj: goatsontheroad.com

Za 30 euríčok z letiska ako nič

Na letisko v Korfu sme pristáli niekedy po 20:00 hod. a taxík nás odviezol do hotela. Za 10 minútovú cestu sme zaplatili 30€, ktoré nám potom vďaka bohu preplatili. Na recepcii sme nechali kufre a išli sme sa navečerať. Len pre predstavu ako vyzeralo balenie dvoch žien na 3 mesiace pri more. Každá z nás mala jeden 20 kilový kufor a jeden 10 kilový, pričom sme sa do nich balili na 5-krát. Po večeri nás odviezli na ubytovanie. V momente keď sme otvorili dvere od izby pochopili sme, že hotel sa o zamestnancov ani z ďaleka nestará tak dobre ako o zákazníkov.

Noc na recepcii

Izba v ktorej sme mali bývať 3 mesiace vyzerala ako pivnica. Dostať sme sa do nej museli cez kríky, pretože tam nebola žiadna cesta ani chodník. Predstavte si poschodovú posteľ s kamennými stenami. Všade samé pavúky, chrobáky a iná háveď, ktorú som musela vlastnoručne zabíjať. 40-ročná klimatizácia, ktorá nefungovala. Lebo však načo? Vonku je cez deň iba 35°C. Tiekla iba studená voda, chladnička nám vytekala a záchod splachoval len tak tak. A aby toho nebolo málo, po stene nad posteľou nám behala vypasená jašterica. Sme silné nezávislé ženy, ale v ten moment sme to už nezvládli. Noc sme strávili na gaučoch na recepcii.

Zdroj: inaturalist.org

Práca čašníčky je „ľahká“

Na druhý deň nám do izby poslali gardu robotníkov s postrekovačmi na háveď, všetko vystriekali a opravili. Dokonca aj klímu nám spravili a mohlo sa ísť pracovať. Robiť sme mali 8 hodín denne, pričom 4 hodiny doobeda a 4 hodiny poobede, 6 dní v týždni. Siedmi deň sme mali mať voľno. Pracovali sme ako čašníčky v hlavnej reštaurácii kde bolo všetko all inclusive, to znamená že sme nikoho neobsluhovali, iba sme zbierali špinavé taniere. Nebola to zlá robota, no nebolo to niečo, čo by som chcela robiť celý život. Nebavilo a nenapĺňalo ma to a jediné čo som sa pri tom naučila bolo, že viem nosiť 3 taniere na jednej ruke.

Debarasovanie
Zdroj: Eliška Hulová

Hýriť na Korfu po práci sa nedalo pretože sme vždy boli radi, že sedíme a v pokoji jeme večeru, ktorú sme si nabrali zo zvyškov, čo pozostávali na plátoch z bufetu. Hotel nebol situovaný priamo v meste ale v kopci za mestom. Jazdili tam síce autobusy, no nikdy sme medzi smenami nestíhali dostať sa ďalej, ako do vedľajšej dediny. Signál mal vlastný rozum. Občas som mala pocit, že lepší internet by som mala aj na Evereste, občas som zase bola prihlásená na Albánsku sieť. Priamo oproti pobrežiu Korfu sa totiž už nachádzali albánske hory. Albánsko nie je v Európskej únii, tým pádom tam majú veľmi drahý internet a na to som aj doplatila. Takže priateľská rada do budúcna. Keď pôjdete na dovolenku pri hranice iného štátu, ktorý nepatrí do EÚ, vždy si manuálne nastavte mobilnú sieť na oblasť, v ktorej sa nachádzate.

Výhody

Za najväčšie pozitívum celej tejto skúsenosti pokladám to, že sme mali ubytovanie a stravu 3-krát za deň zadarmo (aj keď iba zvyšky). Ľudia s ktorými som pracovala boli hlavne Gréci no boli úžasní, priateľský a snažili sa nám to tam čo najviac spríjemniť. Taktiež prostredie, v ktorom som pracovala bolo nádherné. Väčšinou som pracovala na hlavnej terase kde bol nádherný výhľad na more, alebo v á la carte reštaurácii na pláži. Celkovo príroda a more okolo Korfu sú nádherné a vidieť z terasy západ slnka je sérotonínová bomba.

Zdroj: Eliška Hulová

Nevýhody

Nepáčilo sa mi ako s nami zaobchádzali, akoby sme boli iba nejaký odpad. Nemohli sme chodiť nikde, kde by nás mohli vidieť zákazníci, takže na pláž sme museli chodiť úplne na opačnú stranu. Po hoteli sme sa mohli pohybovať iba bočnými uličkami či zamestnaneckými vchodmi. Občas sme pracovali za niektorých Grékov, pretože boli neschopní. Jedli sme až keď bolo všetko prichystané na ďalší deň. Čo sa týka sľubovaného voľna, niektorí Slováci ho mali až po desiatom odpracovanom dni.

Ja som ho napríklad nemala vôbec. Taktiež platia podľa môjho názoru veľmi málo. Po prepočte sa mzda na hodinu pohybovala okolo 4,80€, čo si viete úplne v pohode zarobiť aj tu na Slovensku. Najväčším negatívom bolo, že mi na konci pobytu vyplatili menej než som mala dostať, a taktiež nám dávali menej tringeltov, ktoré sa mali rovnomerne rozdeľovať. Po tomto všetkom som sa rozhodla odísť po dvoch týždňoch späť na Slovensko.

Zdroj: patalie.sk
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Travel tips: Jaskynný park Grabovača v Chorvátsku!

Čo NErobiť v all inclusive hoteli!

• Neberte si 150 tisíc tanierov naraz. Áno, ja viem, že chcete zo všetkého ochutnať, ale ten bufet vám nikam neutečie. Alebo keď už, buďte prosím takí zlatí a naskladajte tie taniere potom na seba.
  • Nehádžte špinavé servítky do pohárov. Čašníci to potom musia vyberať (holými rukami bohužiaľ).
  • Ak k vám príde čašník, či vám môže zobrať tanier, nehanbite sa povedať nie. Pretože nie je moc príjemné, keď ten chudáčisko berie kopu tanierov v jednej ruke a vy si spomeniete, že ten kúsok syru ste ešte chceli zjesť a trháte mu to z rúk.
  • Ak máte deti, v žiadnom prípade prosím nenechajte vaše ratolesti jesť zo stola a hádzať kúsky jedla po zemi. Po prvé je to extrémne nehygienické, keďže handry, s ktorými sa tie stoly utierajú nevymieňajú každý deň. Po druhé, pracovníci majú s takýmito hosťami najviac roboty a starostí lebo sa potom musí všetko poumývať a to v tom zhone zaberie veľa času. A po tretie, verte mi, že ľudia pri ostatných stoloch budú na vás pozerať ako na zvery a tak isto budú pozerať aj tí, ktorí tam pracujú.
  • Keď sa posadíte ku stolu a začnete tam jesť, prosím nepresádzajte sa po 15 minútach na iné miesto. Zbytočne urobíte neporiadok na dvoch stoloch naraz.
  • A najdôležitejšia vec. Nebuďte nepríjemný na čašníkov. Tí chudáci sú tam niekedy celý deň, musia sa tváriť že ich to tam baví a musia sa usmievať na každého jedného zákazníka. Niektorí z nich robia bez prestávky každý jeden deň celý mesiac. Buďte trošku empatickí.
Messy child
Zdroj: raisingchildren.net.au

Pracovali ste už niekedy v zahraničí v hoteli? Aké sú vaše skúsenosti?

Ďalšie cestovateľské zaujímavosti nájdete tu.