Sen sa splní: CUPRA Tavascan realitou
Značka CUPRA vždy deklarovala, že veľké sny sa začínajú vierou niekoľkých ľudí a najväčší sen sa teraz stane realitou. Wayne Griffiths, predseda predstavenstva CUPRA oznámil počas výročnej tlačovej konferencie 2021, že jej nový elektrický Tavascan rozšíri modelovú ponuku značky v roku 2024.
„Náš sen sa stane skutočnosťou: Tavascan bude realitou. Bude navrhnutý a vyvinutý v Barcelone na báze modulárnej platformy pre elektrické vozidlá MEB koncernu Volkswagen a v Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024,“ povedal Griffiths.
CUPRA Tavascan – Vysnívaný automobil
Na frankfurtskom autosalóne v roku 2019 značka CUPRA predstavila štúdiu CUPRA Tavascan Concept s elektrickým pohonom. Reprezentovala jej víziu moderného športového automobilu. O necelé dva roky neskôr mladá španielska značka oznámila, že Tavascan bude jej druhým elektrickým modelom po kompaktnom elektromobile CUPRA Born, ktorý sa začne predávať koncom tohto roka.

Nové elektrické vozidlo bude využívať modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Sériový model konštruujú a vyvíjajú v Barcelone. V Európe i na zámorských trhoch sa začne predávať v roku 2024. Výskumný a vývojový tím v technickom centre Martorell už pracuje na príprave sériového modelu a inžinieri sa školia v špecifických zručnostiach potrebných pri vývoji elektrického automobilu.
Nanovo objavená výkonnosť
Štúdia CUPRA Tavascan Concept reprezentuje unikátnu víziu vysokej výkonnosti. Dizajn vozidla skrýva výkonný elektrický pohon. Naznačuje efektivitu a nízku hlučnosť poskytovanú technológiou pohonu. Vďaka svojmu štýlu získala štúdia CUPRA Tavascan Concept prvú cenu v medzinárodnej dizajnovej súťaži Automotive Brand Contest v kategórii štúdií.
Ambiciózna vízia
V tomto roku bude značka CUPRA hrať dôležitú rolu v zlepšení finančných výsledkov spoločnosti. Plánuje zdvojnásobiť svoj predaj a viac ako dvojnásobne zvýšiť obrat, ktorý v roku 2020 dosiahol približne 900 miliónov eur. Podiel predaja značky CUPRA na celkovom predaji spoločnosti vzrastie z 5 na 10 %.
Značka CUPRA okrem toho otvorí dvere na trhy najviac elektrifikovaných krajín, ako aj na úplne nové trhy. V roku 2022 značka spustí predaj svojich modelov v Austrálii ako základ pre expanziu v ázijsko-pacifickom regióne. „Austrália je mladý trh a CUPRA je mladá značka. Zákazníci hľadajú nové značky, spoločnosť je progresívna a úroveň príjmu obyvateľstva je vyššia ako stredná. Preto sme presvedčení, že CUPRA bude mať v tejto krajine úspech,“ povedal Wayne Griffiths.