Klasicky pekný Opel Manta prechádza na elektrinu
Oprášiť úspešný model minulých čias je dnes veľmi cool. Krásne tvary modelu Opel Manta sú späť. Manta prišla na trh pred viac ako 50 rokmi so štvorvalcovým zážihovým motorom. Dnes je opäť v najlepšej forme. S jednou zmenou – pohon je elektrický, ako velí dnešný trend. Takto to dopadne, keď sa tradícia snúbi s modernosťou – súčasná Manta má výkon 108 kW/147 k, manuálnu prevodovku a pohonom zadných kolies.
Vozidlo rovnako nadčasové ako najslávnejší tajný agent Jej Veličenstva prichádza ako prvé elektrické vozidlo MOD v dejinách tejto nemeckej značky. Nový Opel Manta GSe ElektroMOD má to najlepšie z oboch svetov: klasický vzhľad štýlovej ikony minulosti a špičkové technológie súčasnoti. Nový Opel Manta je pripravený na budúcnosť: je elektrický, bezemisný a plný emócií.
„Manta GSe v sebe spája bohatú tradíciu značky Opel so súčasnou mobilitou bez emisií, ktorá zaisťuje veľmi žiadúcu udržateľnú budúcnosť. Spoločnosť Opel je elektrická už v prípade mnohých modelov – a teraz je elektrická už aj legendárna Manta,“ povedal na margo uvedenia modelu generálny riaditeľ spoločnosti Opel Michael Lohscheller.
Model Opel Manta GSe ElektroMOD
To je celý nový názov novinky. Prináša pre rozrastajúcu sa komunitu fanúšikov, ktorá transformuje klasické automobily ako Manta na takzvané modely „RestoMod“, moderné technológie a klasický dizajn. Čisto batériová elektrická Manta je pritom rovnako športová ako originálny model Opel GSe. Svoje ambície vystavuje hrdo na obdiv vo svojom mene – ElektroMOD. „MOD“ znamená zmenu, technické a štylistické MODifikácie, ako aj MODerný udržateľný životný štýl.
Elektrina nahradila benzín
Štvorvalcový motor pod kultovou čiernou kapotou značky Opel ustúpil elektromotoru s výkonom 108 kW/147 k. Samotné „e“ v skratke GSe znamená elektrifikáciu, vďaka čomu je nový model GSe najvýkonnejšou Mantou A, aká kedy vyšla z továrne spoločnosti Opel. V rokoch 1974 a 1975 bola Manta GT/E modelom s motorom prvej generácie s výkonom 77 kW/105 k, zatiaľ čo elektrická Manta roku 2021 dodá maximálny krútiaci moment 255 Nm od nulovej rýchlosti. Vodič má na výber buď manuálne radenie pomocou pôvodnej štvorstupňovej prevodovky, alebo jednoducho zaradiť štvrtý prevodový stupeň a pokračovať v jazde automaticky. Výkon sa prenáša na zadné kolesá.
Opel Manta zostáva klasickým športovým automobilom
Akurát s tou zmenou, že je teraz k dispozícii s inovatívnym a modernizovaným pohonom. Lítiovo-iónový akumulátor má kapacitu 31 kWh, čo umožňuje priemerný dojazd približne 200 kilometrov. Rovnako ako v prípade sériových modelov Opel Corsa-e a Opel Mokka-e, aj Manta GSe dokáže rekuperovať brzdnú energiu a ukladať ju v akumulátore. Bežné nabíjanie prebieha pomocou palubnej nabíjačky s kapacitou 9,0 kW pre jednofázové a trojfázové nabíjanie striedavým prúdom. Úplné nabitie akumulátora v modeli Manta trvá necelé štyri hodiny.
Opel Manta zdieľa iovatívne informácie
Po vizuálnej stránke prináša Manta GSe novú masku značky Opel. Hoci Manta A bola nteraz masku Opel Pixel-Vizor roztiahnutú po celej šírke vozidla. Manta GSe dokáže komunikovať so svojím okolím po celej ploche tejto obrazovky LED. Naprieč celou novou prednou časťou sa skvie nápis „Moje nemecké srdce je ELEKTRifikované“. „Som na nulovej e-misii,“ vysvetľuje model GSe a vzápätí zobrazí siluetu lúča Manta kĺžuceho sa po celej maske Pixel-Vizor. Technológia LED sa použila aj v integrovaných svetlách na denné svietenie, hlavných svetlometoch a nápadne trojrozmerných koncových svetlách.
Neónovo žltý lak ladí s nedávno vynoveným rozhraním Opel CI a lemuje charakteristickú čiernu kapotu v žiarivom kontraste. V podbehoch kolies sú teraz umiestnené špeciálne navrhnuté 17-palcové disky z ľahkých zliatin od spoločnosti Ronal s pneumatikami 195/40 R17 vpredu a 205/40 R17 vzadu. Na dverách batožinového priestoru sa vyníma nápis „Manta“ v novom, modernom skripte Opel. Chrómové obloženie blatníkov pôvodného modelu zmizlo – rovnako ako aj v minulosti v prípade mnohých tuningových a pretekárskych automobilov od spoločnosti Irmscher and Co.
Najnovšie digitálne technológie
Interiér je vybavený najnovšími digitálnymi technológiami od spoločnosti Opel. Klasické okrúhle prístroje sú minulosťou; namiesto nich sa vodič teraz pozerá na široký a čistý Opel Pure Panel, rovnako ako v novom sériovom modeli. Dve integrované širokouhlé obrazovky s uhlopriečkou 12 a 10 palcov orientované na vodiča zobrazujú dôležité informácie o vozidle, ako napríklad dojazd či stav nabitia akumulátora. Hudba sa rozlieha po interiéri vďaka Bluetooth od legendárnej značky zosilňovačov Marshall – moderná klasika v modernej klasike.
Športové sedadlá s centrálnou žltou ozdobnou líniou boli kedysi vyvinuté pre model Opel ADAM S. Teraz ponúkajú omnoho vyššiu úroveň komfortu a bočnej opory než v pôvodnom modeli Manta. Vodič si sadne za trojramenný volant Petri, ktorý značka Opel prepracovala. Štýl sedemdesiatych rokov minulého storočia je zachovaný a k športovému charakteru prispieva aj žltá značka na dvanástej hodine. Navyše povrchy v kokpite a na paneloch dverí majú teraz matnú sivú úpravu, ktorá dokonale ladí s ostatnými žltými a čiernymi prvkami tejto neoklasiky. Strop kabíny v priestore pre cestujúcich je obložený jemným materiálom Alcantara a dotvára štýlové prostredie nového modelu Opel Manta GSe ElektroMOD.
Tak vážení, čo na to poviete? Vyskúšali by ste si klasiku v novom šate?
Zdroj: Opel
Zdroj titulného obrázka: Opel