YouTube: Tlačítko Dislike sa mení, už neuvidíme jeho počet! Prečo?

-

Novinky

Dislike na YouTube zostane, no zmení sa

Prítomnosť dislike buttonu, resp. tlačítka „nepáči sa mi to“ je na YouTube dostupná už takmer odjakživa. YouTube sa rozhodol možnosť označiť, či sa vám video páči alebo nie pridať ešte v roku 2010, kedy si stránka prešla veľkým redizajnom. Po dlhých rokoch sa však jeho rola mení. Naďalej už nebude ukazovať počet dislikov. Ten bude po novom súkromný, no napriek tomu, tlačítko ako také zostáva. Čo za to môže? Má to vôbec zmysel?

YouTube dislike
Zdroj: businessinsider.com

YouTube prichádza s touto informáciou na ich oficiálnom blogu. Populárny video-gigant uvádza, že v YouTube sa snažia o to, aby išlo o miesto, na ktorom sa môžu tvorcovia všetkých veľkostí podeliť o svoj názor. Aby tento status naozaj zabezpečili, tak prinášajú „menšie“ zmeny, ktoré majú dosiahnuť zlepšenie interakcie medzi publikom a tvorcami.

Už to v minulosti skúšali

Začiatkom tohto roka už experimentovali s dislike tlačítkom. Chceli tak vidieť, či nastanú nejaké zmeny, pokiaľ ide o spôsob, ako lepšie ochrániť svojich tvorcov pred šikanou a zároveň znížiť akési dislike útoky, kedy sa ľudia spájali, aby naschvál potopili niektoré videá.

Naďalej budeme mať niektorými obľúbené tlačítko dislike k dispozícii. Ak sa nám video nebude páčiť, tak to môžeme dať najavo, avšak neuvidia to ďalší diváci. Po novom pôjde o súkromnú štatistiku, ku ktorej budú mať prístup samotní tvorcovia. Zmena by mala nastať od včerajšieho dňa, s tým, že sa bude aplikovať postupne.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  YouTube Gaming sa zlepšuje! Nahradí čoraz menej obľúbený Twitch?

Ako uvádza YouTube, ich experiment ukázal, že keď ľudia nemohli vidieť počet dislikov, tak bola menšia pravdepodobnosť, že sa videá stávali terčom rôznych útokov. Útočné chovanie sa údajne výrazne znížilo. Zmenu si vraj pochvaľovali aj menší tvorcovia, ktorí začínali ich kariéru a častokrát sa stretávali s útokmi v podobe haldy dislikov.

Je toto naozaj skutočné riešenie?

Stále prichádza jedna veľká otázka. Má takéto riešenie naozaj zmysel? Pravda je taká, že odpoveď sa hľadá ťažko. Na jednu stranu, YouTube sa snaží ochrániť tvorcov a dosiahnuť, aby dali diváci každému videu šancu bez pohľadu na to, aké má štatistiky. Treba však zobrať do úvahy aj fakt, že dislike má na YouTube svoje využitie a ide o menšiu cenzúru.

Skvelým príkladom, kedy sa dislike krásne využil je napríklad trailer na hru Call of Duty: Infinite Warfare. Hráči zostali z hry veľmi sklamaní a svoj názor dali jasne najavo. Video sa v roku 2016 stalo „najdislajkovanejším“ videom vôbec. Dnes drží na konte ohromných 3,9 milióna dislikov, pričom mnohí srandujú, že láme až 3 rekordy. Podľa všetkého ide o Call of Duty trailer, ktorý je nielen najnenávidenejší, ale taktiež paradoxne aj najobľúbenejší (645-tisíc likov). Aby nebolo málo, tak je to zároveň aj najsledovanejší trailer z Call of Duty série (45,5 milióna videní).

Treba sa teda zamyslieť a spýtať sa otázku. Je nám toto naozaj treba? Dislike fungoval 11 rokov, má cenu ho dávať teraz nasilu preč?

Čo hovoríte na to, že dislike tlačítko sa na YouTube mení? Myslíte si, že je to správny krok alebo skôr krok vedľa?

Zdroj: blog.youtube
Zdroj titulného obrázka: wikipedia.org, youtube.com (úprava redakcie)

Ďalšie novinky

Populárne