Tretia séria Titans – Kompenzácia za prvé dve série?

-

Tretia séria Titans

Titans je seriál z dielne DC Comics, ktorý sa začal vysielať v roku 2018 na stanici DC Universe. Jeho tvorcami sú Greg Berlanti (The Flash, Superman and Lois), Akiva Goldsman (A Beautiful Mind, Star Trek: Picard) a Geoff Johns (Aquaman, Stargirl). Po nie úplne úspešne prijatých prvých dvoch sériách si dali tvorcovia, aj kvôli pandémii koronavírusu, na rok pauzu. Seriál počas pauzy prešiel pod službu HBO Max a natáčanie sa znova začalo na jeseň 2020. Tretia séria Titans mala premiéru 12. augusta 2021.

Tretia séria sleduje Titans už ako pevne zakotvený tím superhrdinov, ktorého členmi sú Dick Grayson/Nightwing (Brenton Thwaites), Koriand’r/Starfire (Anna Diop), Gar Logan/Beast Boy (Ryan Potter) a Conner/Superboy (Joshua Orpin). Po tom, ako Jasona Todda/Robina (Curran Walters) zabije Joker, sa  Batman rozhodne opustiť Gotham City a jeho osud prenecháva v rukách Titans. Lenže Jason sa záhadným spôsobom vrátil z mŕtvych a rozhodne sa vládnuť mafii v Gothame ako Red Hood. Titans spájajú sily s Gothamskou políciou na čele s Barbarou Gordon (Savannah Welch) a využívajú pomoc od psychopata Jonathana Cranea, známeho ako Scarecrow (Vincent Kartheiser).

Tretia séria Titans
Zdroj: twitter.com

Zlepšenie príbehu?

Jedna z najväčších kritík u prvých dvoch sérii bola, že trvali dokopy 24 epizód, kým sa z Titans stal reálne fungujúci tím, a kým za z hlavného charakteru, Dicka Graysona, stal Nightwing. Scenáristicky mnoho rozhodnutí v predošlých sériách nedávalo zmysel a fanúšikom sa nepáčilo neprimerané správanie sa postáv a ich rozhodnutia naprieč epizódami. Postavy pôsobili dosť nepochopene, priam až miestami cudzie svojím predlohám. S novou sériou prichádzajú pre tím nové výzvy a hlavnou témou série je, či ich dokážu Titans vyriešiť spolu, ako tím.

Z Nightwinga ide konečne pocit, že je skutočný team leader a vodcovská osoba. Tvorcom sa v tejto sérii taktiež podarilo dobre pracovať aj so zvyšnými členmi, u ktorých nemáme pocit, že sú tam navyše. Každý jeden z členov Titans má čo robiť, nepôsobí fádne a má svoj malý story arc. Horšie je to však už s novými postavami ako napr. Blackfire (Damaris Lewis), ktorá v seriáli nemá moc miesto a jej príbeh dokopy ničomu neprospel.

Tretia séria Titans
Zdroj: bamsmackpow.com

Kvantita prekračuje kvalitu

Príbeh je pekne lineárny a pohybuje sa vpred. Nedostaneme toľko flashbackových epizód ako tomu bolo v minulosti, čo je opäť veľké plus. Tretia séria teda pôsobí viac ucelene, než predošlé. Nevýhodou je však stimulácia scén a počet epizód. Často sa stáva, že nastane strih v momente, kedy sa jednoducho nehodí a odrazu sme v úplnej inej scéne, než predtým. A to sme ešte nestačili spracovať informácie z tej predchádzajúcej. A potom je tu počet epizód.

Trinásť hodinových epizód za jednu sériu je veľa. Možno by to pasovalo, keď zoberieme do úvahy, že máme okolo 10 protagonistov a 2 antagonistov a potrebujeme venovať každému istý priestor. Ale nestane sa tak. Pri trinástich epizódach pôsobí seriál často zbytočne natiahnuto a mnoho scén príde divákovi zbytočných. Seriál teda nakoniec utrpí svojím počtom charakterov a epizód. Podobný problém mala už 2. séria, ale evidentne sa tvorcovia stále nepoučili.

Vhodná adaptácia?

Tretia séria Titans adaptuje jeden z najslávnejších príbehov od DC – Batman: Under the Red Hood. V ňom sa z Jasona Todda, bývalého Robina, stane antihrdina Red Hood a rozhodne sa vyčistiť Gotham City od organizovaného zločinu tak, že sa stane jeho súčasťou. Svojou prítomnosťou k sebe priláka Batmana, ktorému sa chce pomstiť za to, že ho nechal zomrieť rukami Jokera. V samotnom komikse funguje táto myšlienka na výbornú, Jason má svoj motív, plán a ide si za ním. Komiks taktiež poukazuje na zložitý vzťah medzi Red Hoodom a Batmanom. Dokázal však seriál dobre zadaptovať tento komiks?

Tretia séria Titans
Zdroj: cinemablend.com

Jednoducho povedané: nie. Motívy Jasona Todda, tak ako aj jeho plán alebo osobnosť sú v seriáli pomerne na smiech. Všetky jeho činy sú len súčasťou bábkového divadla, za ktorým sa schováva skutočný bábkar – Scarecrow. A ani ten nie je práve najlepšie napísaný. Tvorcovia totiž nemajú práva na to, aby použili presne stvárnené charaktery, takže miesto poriadneho Scarecrowa dostaneme maximálne tak psychopatického doktora Jonathana Cranea. Nehovoriac o tom, že Craneov plán na zničenie Gothamu je len recyklovanou zápletkou z Batman Begins. V konečnom dôsledku postaviť Titans proti jednému batmanovskému záporákovi, s ktorým majú problém celých 13 epizód, pričom hlavná hviezda Red Hood pôsobí miestami ako paródia svojej predlohy, je opäť celkom na smiech.

Tretia séria Titans
Zdroj: ew.com

Verdikt

Od začiatku som mal pocit, že tvorcovia Titans presne vedia, čím chce seriál byť. Ale scenáristi sú pravdepodobne na inej vlne. Vo svojej podstate je celý seriál o tom, čo vlastne robí hrdinu/superhrdinu. Ako sa z nedokonalých ľudí môžu stať inšpiratívne postavy pre širokú verejnosť. Ako sa môžu stať idolmi. Tento samotný koncept je geniálny a v mnohých prípadoch skúmanie psychiky postáv a ich osobné problémy ako superhrdinov pôsobí nesmierne lákavo a autenticky. Lenže ak sa touto témou zaoberá seriál už pomaly 3 série, pričom niektoré charaktery robia toto hrdinstvo už dlhšiu dobu, tak konečný výsledok je akýsi už zastaraný. Pretože sme vyvrcholenie tejto problematiky čakali už skôr a medzitým sa seriál orientuje stále okolo toho istého.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Hellblazer: Těžké časy - Azzarello prichádza na scénu!
Tretia séria Titans
Zdroj: imdb.com

Titans má za mňa vhodné obsadenie, cítiť chémiu aj vybudované vzťahy ako medzi charaktermi, tak aj medzi hercami. Kostýmy, vzhľad, kamera, obsadenie, to všetko funguje na výbornú. S menej epizódami, prepracovanejším scenárom, lepším vyvážením postáv s dejovými linkami a menej novými postavami by z Titans mohol byť jeden z najlepších komiksových seriálov vôbec. Hlavne, keď ma k dispozícii tak zaujímavé charaktery. Ale to sa doteraz nestalo a miesto toho sa seriál sústredí na uvádzanie nových postáv, opätovné vracanie sa k problémom z prvých sérií a pôsobí neschopnosťou pochopiť potenciál svojich charakterov. Tieto všetky faktory robia z Titans len dobre vyzerajúci ľahký nadpriemer.

6/10

Sledovali ste tretiu sériu Titans? Ako sa vám páčila? Pre ďalšie recenzie seriálov nezabudnite sledovať náš portál Plotpoint!

Zdroj: IMDb