Tip na seriál: Novinka Behind Her Eyes vám zamotá hlavu!

-

Recenzia: Behind Her Eyes

Sú to už 2 mesiace, čo Netflix uverejnil na svojej streamovacej platforme nový seriálový počin s názvom Behind Her Eyes. Oplatí sa túto mysteriózno-dramatickú novinku, ktorá bola natočená podľa rovnomenného románu od Sarah Pinborough vidieť?

Úvod do deja

Rozvedená matka Louise (Simona Brown) pracuje ako sekretárka v psychiatrickej poradni. Popri výchove svojho malého synčeka má celkom rutinný život. Jedného večera sa v bare spozná so sympatickým Davidom (Tom Batesman) a preskočí medzi nimi iskra. Na ďalší deň v práci zistí, že ten záhadný muž z baru je jej nový šéf, ktorý je ešte k tomu ženatý s bohatou Adele (Eve Hewson). Tá bola kedysi sama pacientkou v psychiatrickej liečebni. Ich manželstvo vyzerá na prvý pohľad dokonalo, ale nie je tomu tak. Iskra, ktorá medzi Davidom a jeho sekretárkou preskočila, prerastie až do milostného vzťahu. Aby bol milostný trojuholník ešte zamotanejší, Davidova manželka Adele sa náhodou stretne s Louise v meste a stanú sa z nich dokonca dobré priateľky.

Mix žánrov

Do polky seriálu sa zdá, že pôjde o typickú dramatickú zápletku v podobe milostného trojuholníka. No tvorca seriálu Steve Lightfoot potom prepne spínač a do vzťahovej drámy pridá prvky mystery a thrilleru. Záver seriálu tak posunie dej niekam, kde by to nikto na začiatku neočakával a tí, ktorí milujú dejové zvraty a mindfuck konce, si prídu na svoje. Práve dejové zvraty a odhalenia, ktoré diváka priklincujú na 5 hodín k obrazovke sú najväčšou kladnou stránkou tohto seriálu.

Behind Her Eyes

Postavy

Hlavné herecké trio predvádza solídny výkon a svojim postavám vdychujú patričnú dávku uveriteľnosti. Hlavne by som chcel vyzdvihnúť predstaviteľku Adele, ktorej prekreslenie charakteru aj za pomoci retrospektívnych scén jej života v psychiatrickom ústave, bolo najlepšie. Koniec seriálu potom poskladá všetky čriepky dokopy a vysvetlí jej podivné správanie počas deja. Scenár si však vyžaduje, aby sa aj ďalšie postavy dostali do určitého bodu a to sa často deje cez hlúpe rozhodnutia a nelogickosť. Ide najmä o sekretárku Louise, ktorej nerobí problém na jednej strane spávať s vydatým mužom a na druhej zasa chodiť s jeho ženou do fitness centra alebo si sadnúť na kávu. No ak človek prekoná občasné prihlúple chovanie, postavy si viac-menej obľúbi a dostanú sa divákovi pod kožu.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Stranger Things: 4. série odhalila rok vydání v novém traileru!

Celkové hodnotenie

Musím povedať, že mám seriál v hlave aj niekoľko dní po dopozeraní. Striedanie žánrov ako aj originálne rozuzlenie vo mne zanechal hlboký dojem. Možno na začiatku seriálu bolo až príliš veľa zbytočných scén, ale celkovo tých 6 dielov utečie ako voda. Radím ostatným, aby si o seriálu a hlavne o zápletke mnoho nezisťovali a nepripravili sa tak o prekvapenie z konca. Celkovo dávam seriálu 7,5/10.

Videli ste tento seriál? Čo naň hovoríte? Ak ste ho ešte nevideli, pozriete si ho?

Zdroj: csfd.cz
Zdroj titulného obrázka: Netflix