Recenzia: Sestry v sedle – Podarená francúzska komédia!

Oddychová komédia, v ktorej sa jeptišky snažia získať peniaze tým, že vyhrajú cyklistický závod!

-

Recenzia na francúzsku komédiu Sestry v sedle

Zdravím všetkých pri dnešnej filmovej recenzii. Dnes som si pre Vás pripravil recenziu na pohodovú francúzsku komédiu, ktorá nesie názov Sestry v sedle. Osobne som si o tomto filme nič nezisťoval, nepozeral som sa na trailer a ani na hodnotenie na ČSFD. Jednoducho som sa chcel nechať prekvapiť, a to sa vlastne aj stalo. Odporúčam vám, aby ste si túto recenziu dočítali, podľa nej sa potom rozhodnete, či je tento film niečo pre vás. Premiéra filmu bude v slovenských kinách už čoskoro, presnejšie 11. mája. Pár slov na úvod máme za sebou, teraz sa vrhneme na samotné hodnotenie filmu. Toto je recenzia na film Sestry v sedle!

Zdroj: YouTube/Vertigo Distribution

V skratke o príbehu filmu Sestry v sedle

Päť mníšok vidí pred sebou jediný cieľ: vyhrať cyklistické preteky a získať tak finančnú výhru, ktorú by chceli použiť na rekonštrukciu schátraného hospicu. Jediným háčikom vo veci je to, že nikto z nich nevie jazdiť na bicykli. A ešte horšie je, že nie sú jediné, ktoré sa na súťaži postavia na štartovaciu čiaru. To im však nijako nebráni v snahe dosiahnuť svoj cieľ. (oficiální text distributora filmu)

Ideálny režisér

Režisér Laurent Tirard má s komédiami naozaj veľké skúsenosti. Prakticky celú svoju kariéru sa venuje písaniu a režírovaniu komédii. Síce som od neho predtým žiadny film nevidel, ale po Sestrách v sedlách by som si pokojne nejaký jeho ďalší kúsok pustil, pretože Tirard má očividne toto remeslo v ruke. Tirard vie rozprávať vtipy, zvláda veľmi dobre predať vtipné momenty a dosť mi sadol aj štýl humoru. Samotné vtipy sú dosť fyzické a pripomínajú grotesky, takže nie je núdza o pády alebo iné príhody. Bavili ma aj dialógové výmeny a rôzne prepálené scény, ktoré sú v daný moment skvelé – príkladom je akrobacia na bicykli za zvuku valčíka od Johanna Straussa. Humor a vtipy fungujú veľmi dobre a nikdy neskĺznu k vysloveveným trápnostiam.

Sestry v sedle recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

Skvelé herečky

Veľmi mi sadlo obsadenie tohto filmu. Režisér si zohnal herečky, ktoré na výbornú zvládajú komediálne scény a baví ich to, čo hrajú. Valérie Bonneton má veľa vtipných scén a krásne zahrala ľahko pokryteckú matku – Veroniku. Jej snívanie o stretnutí s pápežom je veľmi podarené. Sidse Babett Knudsen svoju úlohu zvládla veľmi dobre a jej dialógové výmeny s Bonneton sú podarené. Osobne sa mi veľmi páčil herecký prejav Louise Malek, ktorá dostala dosť priestoru a využila ho na maximum. Malek má najviac vďačnú úlohu a bola radosť sa na ňu pozerať.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Will Smith ako King Richard v kinách vychováva Serenu a Venus Williams

Guilaine Londez má skvelé grimasy, skrátka pri pohľade na ňu sa človek len zabáva. Vo svojej roli sa mi veľmi páčila aj Camille Chamoux a každú jej scénu som si užil naplno. Či už ide o výklady z Biblie alebo luxusný flasbackový moment. Koniec som si nechal pre Claire Nadeau. Tá predviedla moc podarené komediálne výkony, a to skoro celý film nehovorí, všetko odohrá svojim výrazom na tvári.

Na samotný film sa veľmi pekne pozerá. Je to dané tým, že sa odohráva v menšom francúzskom mestečku, ktoré je obklopené krásnou prírodou. Dosť sa mi páčilo, akým spôsobom režisér používa hudobné skladby – hlavne pri flashbackoch jednotlivých postáv, ktoré patria k tomu najvtipnejšiemu z celého filmu. Potešil ma humor, ktorý funguje veľmi dobre. Musím pochváliť aj stopáž, ktorá je zvolená naozaj dobre. Keby bol film dlhší, tak by to nefungovalo až tak dobre.

Čo sa týka záporov, tak tých tu veľa nie je. Treba k tomuto filmu pristúpiť ako ku komédii a neriešiť isté logické aspekty. Osobne mi prišlo, že pár scén tlačí ľahko na pílu, ale to je skôr kozmetický nedostatok. Trošku ma mrzelo, že niektoré vedľajšie postavy nedostali viac priestoru, pretože takto pôsobia ich ako „komické postavy“.

Sestry v sedle recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

Pár slov na záver a hodnotenie filmu Sestry v sedle

Film Sestry v sedle sa mi dosť páčil a nečakal som, že sa budem takto dobre baviť. Film má príjemný humor, ktorý vám dokáže veľmi ľahko vykúzliť úsmev na tvári. Jedná sa o oddychový film, ktorý chce pobaviť, a to sa mu z môjho pohľadu podarilo. Takže, ak hľadáte nejaký nenáročný a pohodový film, tak určite dajte film Sestry v sedle šancu, pretože je to podarená komédia.

Hodnotenie: 7-7,5/10

Ďakujeme za spoluprácu distribučnej spoločnosti Vertigo Distribution!

Ďakujeme, že ste si prečítali našu recenziu. Dúfam, že sa vám recenzia filmu Sestry v sedle páčila a podporíte tuto komédii v kine.