Recenzia: Maid – dramatický seriál, ktorý vás donúti zamyslieť sa nad životom!

-

Recenzia: Maid

Netflix momentálne valcuje. Takmer každý týždeň vydá očakávanú novinku alebo pokračovanie jedného zo svojich veľkých hitov. Popritom však dokáže stále prekvapovať neznámymi titulmi, ktoré po uvedení dokážu ohúriť svojou kvalitou a konkurovať tomu najlepšiemu, čo na streamovacích platformách nájdeme. Určite sem treba zaradiť aj nový seriál Maid. Podľa rovnomennej knižnej predlohy od Stephanie Land. Seriál sa vyšplhal medzi najsledovanejšie hneď v niekoľkých krajinách, kde Netflix pôsobí. A niet sa po pravde čomu diviť. Seriál o ťažko skúšanej slúžke chytí za srdce a neraz prinesie veľké množstvo najrôznejších emócií. Toto je recenzia na seriál Maid.

Dej

Mladé dievča Alex (Margaret Qualley) žije s partnerom a ich skoro trojročnou dcérou v biednych podmienkach. Jediný, kto z rodiny pracuje je jej partner Nate (Nick Robinson). Má však veľké problémy s pitím a agresiou. Alex sa jednej noci rozhodne utiecť a zobrať so sebou aj svoju dcéru Maddy. S pár dolármi v kapse sa dostane na úrad práce, kde jej sociálna pracovníčka dohodí kšeft v jednej lokálnej upratovacej firme. Od tej doby sa pre ňu začína boj pre lepší život seba a jej dcéry. Osud jej hádže polená pod nohy v podobe neustálej byrokracie, rodinných problémov a kritických situácií, kde zlé rozhodnutie znamená návrat na začiatok. Nepomáha ani fakt, že jej priateľ nechce o dieťa prísť a snaží sa ho k sebe dostať naspäť aj súdnou cestou.

Zneužívanie z iného pohľadu

To, čo tento seriál robí jedinečným je určite zobrazenie zneužívania z iného uhľa pohľadu ako poznáme. Aj keď je Alexin priateľ alkoholik a agresor, jej ani dcére fyzicky neublížil. Seriál ukazuje stránku emočného zneužívania. Alex bola celé dni zavretá doma s dieťaťom. Zanechala školy, nemala prístup k financiám ani nepracovala. Jej domov sa stal jej väzením, v ktorom jej priateľ bol hlavný dozorca. Tento stav zneužívania je počas seriálu krásne rozobraný prostredníctvom flashbackov a dialógov.

Ďalej, čo treba pochváliť je veľmi realistické vyobrazenie predierania sa sociálnym systémom. Hľadanie práce, bývania a zabezpečenie podpory sú zložité procesy, ktoré nejedného človeka, ktorý nemá nič môžu odradiť a vykašlať sa na to. Alex však bojuje srdnato a vďaka perfektnému výkonu herečky jej za každým úspechom budete fandiť a držať palce nech sa čo najrýchlejšie postaví na nohy.

Postavy robia chyby

Sú však momenty, kedy sa ukáže, že aj hlavná hrdinka je predsa len človek a spraví chybu, ktorá ju posunie o pár krokov späť. Najmä pár epizód pred koncom oceňujem rozhodnutie tvorcov ukázať, ako sa týrané ženy častokrát zachovajú. Niektoré vedľajšie postavy, ktoré v prvých minútach seriálu plnia úlohu osiny v zadku, sa postupne vyfarbujú. Každým dielom spoznávame viac a viac z ich života a dostávame sa im viac pod kožu.  Rozumieme ich činom a najmä chybám, ktorých sa dopustili. Komplexnosť postáv je na tento typ seriálu až prekvapivo veľká.

Maid

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  KITZ: Drama v Alpách nejen pro teenagery?

Ako som spomínal vyššie tak Alex sa potýká aj s problémami v rodine. Jej matka má bipolárnu poruchu a bola taktiež obeťou zneužívania Alexinho otca, ktorý momentálne žije s druhou rodinou. Je to práve Alexina mama Paula (Andie McDowell), ktorá je z vedľajších postáv najvýraznejšia. Okrem toho, že sa Alex musí postarať o seba a dcéru, musí zachraňovať život aj jej, pričom dôjde na nejeden silný moment. Hlavná hrdinka pomedzi všetky tieto problémy postupne začne opäť uvažovať nad návratom k štúdiu. Ako sa ukáže, má talent pre písanie. A bude to práve jej ťažká cesta a príhody v pozícií slúžky, ktoré jej ponúknu námet pre svoje príbehy, ktoré chce priložiť k prihláške na vysokú školu. V tomto ohľade sa jednalo o moc pekné charakterové doplnenie postavy.

Celkové hodnotenie

Rodinno-sociálna dráma, ktorá vás na 10 hodín pripúta k obrazovkám je osviežujúcim počinom Netlixu. Pri každom úspechu mladej matky budete cítiť radosť a nadšenie. Pri každom nezdare vám jej bude ľúto a pocítite hnev na postavy, ktoré jej cestu za lepším životom pribrzdili. Malé dievčatko Maddy je malý anjelik, ktorý roztopí nejedno srdce diváka v súvislosti so všetkým čo pre ňu jej matka robí aby sa mala lepšie. Po hereckej a scenáristickej stránke niet čo vytknúť. Kamera, strih a ďalšie technické prvky sú na dosť slušnej úrovni. Ale samozrejme o tom to nie je. Celý film pevne stojí na príbehu a jeho postavách, ktoré sa vám zaryjú pod kožu. Aj preto dávam seriálu 8/10

Zaujal vás seriál Maid? Páčila sa vám naša recenzia na seriál Maid? Ak ste ho už videli, čo naň hovoríte? Ktorá postava sa vám v seriáli najviac páčila? Dajte vedieť v komentároch.

Zdroj: csfd.cz
Zdroj ilustračného obrázka: Netflix