Recenze: The Walking Dead: The Ones Who Live – Jak dopadl návrat Ricka Grimese?

-

Dlouho očekávaný projekt ze světa The Walking Dead konečně dorazil. Trvalo to šest let, ale Rick Grimes je zpátky. Hlavní postava původního seriálu The Walking Dead se navrátila poté, co jeho představitel Andrew Lincoln opustil původní seriál, aby se mohl po osmi letech (takhle dlouho strávil u seriálu od jeho počátku) věnovat naplno svojí rodině. Původně jsme měli dostat filmovou trilogii o které, ale časem slehla zem a nebylo o ní slyšet. Místo filmů byl nakonec natočen seriál/minisérie (další série asi jen tak nebude) s šesti epizodami. Jako fanoušek původního seriálu jsem se na tuhle novinku hodně těšil a s nadšením jsem sledoval každý díl. Nyní se s vámi podělím o svůj názor. Tohle je recenze na seriál The Walking Dead: The Ones Who Live.

The Walking Dead: The Ones Who Live (Recenze)

Děj se odehrává po 6 letech od poslední epizody ve které nám zmizel Rick Grimes (5 epizoda 9 série). Sledujeme milostný příběh dvou postav. Odděleni vzdáleností. Nezastavitelnou silou. Přízraky těch, kým byli. Rick a Michonne jsou vrženi do jiného světa vybudovaného na válce proti mrtvým. A nakonec i proti živým. Dokážou najít jeden druhého, a to, kým byli, na místě a v situaci, které dosud nepoznali? Jsou nepřátelé? Milenci? Oběti? Vítězové? Jsou jeden bez druhého vůbec naživu… nebo zjistí, že jsou také jen živí mrtví?

Seriálový univerzum The Walking Dead je tady s námi již 14 let a za tu dobu zažil svoje vrcholy, pády a zmrtvýchvstání. Současně si TWD vede velmi dobře se svými spin-offy. Nechci tady počítat spin-offy Fear the Walking Dead, World Beyond (na který se zde dost odkazuje) nebo Tales of the Walking Dead. Ne nic takového. Chci se tady bavit o spin-offech, které navazují na původní seriál a pokračují v příbězích populárních postav. Dead City a Daryl Dixon si vedou dobře (Darylův seriál je na tom nejlépe) a k nim se nyní přidalo The Ones Who Live.

Tyto spin-offy nastavily nový směr TWD světa. Má to vizuální a po stránce výpravě blíže k filmům než k seriálům. Ale pozor není to Rod Draka, Stranger Things nebo The Last of Us. Na to je pořád TWD krátký. Chci zde, ale pochválit, že spin-offy působí dobře a mnohem lépe než poslední levné série původního seriálu.

The Ones Who Live recenze
Zdroj: AMC

The Ones Who Live měl největší rozpočet oproti ostatním seriálům z tohoto univerza. Stanice AMC se nebála a nalila do tohoto projektu 83milionů amerických dolarů. To znamená, že jednotlivé epizody vyšly na zhruba 13 milionů. Na kvalitě seriálu to jde znát hned od prvního záběru. Kamera, střih, kulisy a celková výprava působí pěkně a na něco takové nejsou fanoušci světa TWD zvyklý.

Rick Grimes je vizuálně konečně blíže komiksové předloze

Po 6 letech, kdy se Rick vrací na scénu ho tvůrci vůbec nešetří na začátku. První epizoda vrhá Ricka do intenzivního emocionálního kolotoče ve kterém ho sledujeme na dně, plný krve, potu a slz. Rick je totiž celých 6 let v Občanské republice pro kterou musí dělat špinavou práci a na svobodu nemá šanci. Divák tak na začátku sleduje bolestivé snažení Ricka, který se snaží za každou cenu dostat pryč. Rick Grimes zde konečně po vizuální stránce dostává svůj komiksový vzhled. Pokud jste neznalý komiksů nebudu zde tedy vypisovat spoilery, můžu vám jen prozradit, že se tohoto vzhledu dočká již na začátku první epizody.

Rick Grimes, tak musí čelit svému vnitřnímu boji zda má cenu dále pokračovat ve snažení dostat se pryč, nebo se přidá k Občanské republice a bude jí sloužit a nebo si vybere smrt. Osobně musím říct, že v této situaci bylo zajímavé sledovat Ricka, který je na začátku na dně a neví, co dál má dělat.

Tohle všechno by samozřejmě nefungovalo bez vynikajícího hereckého výkonu Andrewu Lincolna. Ten i po těch letech, kdy si dal od Ricka pauzu předvedl, že to má pořád v sobě.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  The Walking Dead oficiálne končí! Kedy a čo od konca čakať?

Jde především o milostný příběh Ricka a Michonne

Jádrem celého seriálu je příběh a vztah Ricka a Michonne. Michonne v 10 sérii 13 epizody zjistila, že Rick je někde na živu a po rozhovoru přes vysílačku s Judith, která jí podpoří se vydá Michonne hledat svého manžela a otce jejího syna. Michonne je proto v seriálu věnována celá 2 epizoda ve které sledujeme její cestu k Rickovi. Úvod seriálu šlape velmi dobře a nastavuje postavičky na šachovnici a problémy, které budou muset Rick s Michonne řešit a přes které se musí dostat.

Chemie mezi Andrew Lincolnem a Danai Gurira je skvělá a oba představitelé si svoje návraty naplno užívají. Byla radost sledovat je znova bok po boku a uvědomil jsem si, že tihle dva přece jen ve TWD chyběli. I přesto, že jsem si myslel opak. 4 epizoda se celá věnuje pouze Rickovi a Michonne a já bych se zde chtěl zastavit. Spousta diváků bude tvrdit (a také, že to tvrdí), že to jenom natahují a zpomaluje to tempo a zbytečně se zde ztrácí čas. Osobně, ale řeknu, že tady jsem byl na tohle připravený, protože tyhle postavy se vidí po tolika letech, že si musí vyříkat spoustu věcí.

The Ones Who Live recenze
Zdroj: AMC

Tuhle epizodu považuji za hezký emocionální oblouk, který jsme potřebovali, protože moment, kdy Rick vysvětlí Michonne, proč se chová neutrálně a bez emocí byl přímý zásah do mého srdce. Tuhle 4 epizodu napsala samotná Danai Gurira (Michonne), a odvedla dobrou práci a splnila svůj účel.

Nelogičnost a uspěchanost

Největší výtkou The Ones Who Live je jeho uspěchanost a některé nelogičnosti. Ve světě TWD jsme již delší dobu zvyklí, že nějaká věrohodnost na realističnost zde nehraje roli. Bohužel dojde tady k situacím, kdy hlavní postavy přežijí věci bez velkých problémů (žádné velké zranění, prostě něco…ne), pouze jsou trošku pochroumaný. Hlavní postavy mají plot armor a divák si uvědomí v některých scénách, že o ně nemusí mít strach, protože jsou to hlavní postavy a je to celé o nich a tak je jasné, že se jen tak někomu nic nestane.

Co se týče uspěchanosti, tak bych zde musel jít více do detailů a už bych zasahoval do spoilerů a to bych nerad. Řeknu teda jen, že se zde věcí vyřeší poměrně rychle, ale pořád pokud bych to měl nějak obhájit to není taková hrůza jako u závěrečné série Hry o trůny. Jen je pravda, že po těch letech, kdy jsme na Ricka, tak dlouho čekali by jsme si zasloužili víc. Přesto, že mám v sobě menší pachuť a vím, že to mohlo být lepší, tak dokážu říci, že jsem si to hodně užil.

The Ones Who Live závěrem

Lhal bych kdybych řekl, že jsem zklamaný. Na každou epizodu jsem se hodně těšil a byl jsem zvědavý kam se Rick s Michonne dostanou. Má to svoje negativa, nějaký mouchy, které ale dokážu jako fanoušek přehlídnout (teda jen něco, některé věci jsou přeci jen horší). Seriál jsem si opravdu moc užil a považuji to za super comeback Ricka Grimese. Andrew Lincoln potvrdil, že svět The Walking Dead potřebuje pořád Ricka Grimese.

Co se týče mého hodnocení, tak to prosím berte s menší rezervou. Jsem fanoušek a i přes svoje chyby to dokážu ocenit.

P.S. Závěr mně emocionálně zasáhl. Nepamatuji si, kdy jsem takhle moc brečel u TWD.

Hodnocení: 8,5/10

Doufám, že se vám recenze na The Ones Who Live líbila. Dejte vědět jestli jste také fanoušci The Walking Dead a co říkáte na The Ones Who Live? Nebo jste už dávno přestali sledovat cokoliv z tohoto seriálového světa?

Zdroj titulního obrázku: AMC