Recenze: The Walking Dead: Daryl Dixon – Jak se povedla 1. série?

Daryl se ocitá ve Francii, kde se dostane na menší panství, kde žijí jeptišky a vychovávají mladého Laurenta. Daryl následně zjistí, že tento chlapec je velmi důležitý a požádají ho, aby chlapce odvedl na místo zvané Útočiště. Nebude to mít samozřejmě jednoduchý.

-

Stanice AMC (Breaking Bad, Better Call Saul) se svojí populární značnou The Walking Dead rozhodně nekončí. Sledovanost sice už není taková, jaká byla mezi 4-6 sérii, kdy seriál dokonce převyšoval ve sledovanosti i samotnou Hru o trůny. Tyhle časy už jsou dávno pryč. Pro stanici AMC se ale pořád jedná o jejich nejsledovanější značku. Po Dead City, kde byli Negan a Maggie se dostal na řadu známí Daryl. Ten dostal stejně jako Dead City 6 epizod. Jako fanoušek The Walking Dead jsem seriál pilně sledoval. Tohle je recenze na The Walking Dead: Daryl Dixon a jeho 1. sérii!

The Walking Dead: Daryl Dixon 1. série (Recenze)

Děj se odehrává po konci závěrečné 11. série původního seriálu The Walking Dead. Daryl na konci odjíždí hledat Ricka Grimese. Seriál začíná tím, že se Daryl vynoří na dřevěným člunu ve Francii. Zde se dostane na menší panství, kde žijí jeptišky a vychovávají mladého Laurenta. Daryl následně zjistí, že tento chlapec je velmi důležitý a požádají ho, aby chlapce odvedl na místo zvané Útočiště. Nebude to mít samozřejmě jednoduchý.

Po The Walking Dead: Dead City přichází o něco očekávanější projekt. Daryl patřil v původním seriálu mezi ty nejoblíbenější postavy. Stejně jako zmíněný seriál Dead City, kde byli Negan a Maggie hlavními postavami, který se odehrával na jiném prostředí (New York), tak i nejnovější seriál s Darylem se vydal jiným směrem. Tentokrát jsme opustili Ameriku a podívali jsme se do Evropy, konkrétně do Francie. Zde musím hned vypíchnout, že produkční stránka Darylova seriálu vypadá na dobré úrovni. Samozřejmě není to na úrovni Rodu Draka nebo The Last of Us, ale na poměry The Walking Dead mi přišlo, že Daryl vypadá opravdu dobře. Esteticky, kamerou a vizuálem to na mě ze začátku hrozně dýchalo jako film rozdělen na šest epizod.

Rozhodně, ale nechci tvrdit, že The Walking Dead vypadalo vždycky jako levná podívaná. Svoji hodnotu ten seriál začal sice u posledních sérií ztrácet, ale chci říct, že Daryl z mého pohledu působil kamerou a po celkové produkční stránce nejlíp z tohoto zombie světa.

The Walking Dead Daryl recenze
Zdroj: AMC+

Příběh připomene The Last of Us

Nerad bych tady prozrazoval některé spoilery v ději. Musím zde i přesto zmínit, že seriál si bere trošku inspiraci z The Last of Us. Pouze, ale ve dvou bodech. Za prvé Laurent je podobně důležitý jako Ellie a za druhé jeho narození na svět je taktéž velmi podobné jako tomu bylo u seriálové Ellie. Tuhle podobnost potvrdil také producent Greg Nicotero (jeden z hlavních tvůrců u původního seriálu). Ten prozradil, že podobnost je čistě náhodná a jinak se seriál Daryl Dixon v ničem dalším nepodobá The Last of Us. Já za sebe musím říct, že tahle podobnost mi vůbec nevadila, byť je to tam hodně vidět. Seriál si jde totiž svojí cestou.

Zombie jsou oproti Dead City opět správně využití a se svěžím vylepšením

Tam, kde jsem si stěžoval u Dead City na zombie, kteří byli odsunuti na vedlejší kolej a když některé postavy pojídali, tak to nebylo ukázáno na kameru. V jeden moment se dokonce stalo, že ta postava o které jsme si mysleli, že nejspíš umřela, tak se později objevila. Tohle ale neplatí u Daryla. Zombie zde dostávají konečně větší prostor.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Kyslík - Herecký koncert Mélanie Laurent?

To, že se ve Francii něco stalo, nám bylo prozrazeno v potitulkové scéně z poslední epizody seriálu The Walking Dead: World Beyond. V té jsme mohli vidět záběry ve které jeden muž zastřelil jednu vědkyni. Následně se vědkyně za chvíli proměnila a stal se z ní chodec, který byl mnohem rychlejší a agresivnější. Proto bylo očekávané, že se s dost velkou pravděpodobností setká s těmito zombíky Daryl ve svým seriálu. V seriálu jsme se dočkali dvou nových druhů zombie. Žahavci, jenž jsou pouze obyčejní chodci napuštění kyselinou. A pak se zde objeví i ti rychlejší a agresivnější chodci.

Celkově musím samotný chodce pochválit. Ty mají tvůrci již od samotného počátku seriálového světa The Walking Dead pěkně zpracovaný (masky perfektní). Změna v podobě agresivnějších chodců je vítaná a tuhle změnu tento seriálový svět potřeboval.

The Walking Dead Daryl recenze
Zdroj: AMC

Po delší době hype na další epizody ze světa The Walking Dead

V poslední době jsem jako fanoušek původního seriálu nezažíval to, co jsem absolutně miloval. Nutkání si pustit další díl. To se u Daryla změnilo. Už po první epizodě jsem tomu propadl a měl jsem obrovský natěšení, až bude pondělí a s ním i další epizoda. Během sledování jsem měl pocit (první dvě epizody jsou skvělé), že takhle silný TWD tady dlouho nebylo. Užíval jsem si celkově jakým způsobem je seriál natočen (kamera, a také ten až filmový look) a mělo to svoji atmosféru do které jsem se hned ponořil. Pak sice přijde třetí a čtvrtá epizoda, kde začne scénář mít logické kiksy a tempo se zpomalí. Následně se, ale u páté a šesté epizody přepne do té stejné vlny jako měli úvodní dvě epizody.

První, druhou, pátou a šestou epizodu natočil režisér Daniel Percival, který odvedl velmi dobrou práci a jeho epizody jsou to nejlepší na 1. sérii. Osobně doufám, že se vrátí i pro následující 2. sérii.

Závěr recenze na 1. sérii The Walking Dead: Daryl Dixon

Jako fanoušek The Walking Dead jsem si 1. sérii Darylova seriálu náramně užil a byl jsem znova nadšený ze sledování nových dílu mé kdysi nejvíce oblíbené seriálové značky, díky které jsem se zamiloval do seriálů. The Walking Dead byl totiž tím seriálem, kvůli kterému jsem propadl seriálům a díky kterému jsem se naučil celý den sledovat další a další epizody. Daryl Dixon se svojí 1. sérií ukázal, že tahle značka má pořád na to odvyprávět dobrý příběh, pracovat s postavami a udržet si svoji atmosféru. Na 2. sérii se nemůžu dočkat a doufám, že se kvalita udrží. Prostředí Francie stojí za to a rychlejší a agresivnější zombie jsou skvělým osvěžením. Za sebe musím říct, že jsem nadšený.

Fanoušci The Walking Dead si tento seriál užijí. Ostatní, kteří by chtěli seriál zkusit můžu doporučit, jelikož se děj zaměřuje pouze na Daryla. Konec nás ale i přesto láká na návrat jedné známé postavy a já už se nemůžu dočkat na její účast ve 2. sérii.

P.S. Norman Reedus (Daryl Dixon) je frajer.

Hodnocení: 9/10

Tohle by byla naše recenze na 1. sérii The Walking Dead: Daryl Dixon. Doufám, že se Vám recenze líbila.