Recenze: Strážci Galaxie: Volume 3 – Jak se povedlo zakončení trilogie o ochráncích galaxie?

Objevila se nová hrozba, která ohrožuje život v galaxii. Jediný, kdo jí mohou zastavit jsou Strážci Galaxie, pro které to bude hodně osobní.

-

Recenze na film Strážci Galaxie: Volume 3

Tak jsme se nakonec dočkali. V jednu chvíli to vypadalo, že třetí díl vůbec nevznikne, jelikož studio Disney vyhodilo režiséra Jamese Gunna za jeho staré vtipy na internetu. Gunn po vyhazovu šel ke konkurenci a natočil parádní Sebevražedný oddíl. Naštěstí Kevin Feige, Disney a Gunn našli společnou řeč, zakopali válečnou sekyru a mohli se pustit do příprav na třetí díl nesourodých ochránců galaxie. Film jde do kin dnes – 4. 5., v různých kinech byla předpremiéra 3. 5. A teď se pustíme do samotné recenze na film Strážci Galaxie: Volume 3!

Strážci galaxie 3 recenze
Zdroj: Marvel Studio/ Disney

O příběhu filmu

Oblíbená parta vesmírných ztroskotanců zabydluje na Kdovíkde a vytváří si zde svou základnu, ze které může operovat po celé galaxii. Jejich spokojený život však brzy naruší ozvěny Rocketovy bouřlivé minulosti. Peter Quill, který se stále trápí ztrátou milované Gamory, musí vypravit svůj tým na nebezpečnou misi s cílem zachránit Rocketův život, přičemž nezdar v této misi může znamenat konec Strážců tak, jak je známe. (oficiální text distributora)

Osobitý režisér

James Gunn mi už několikrát předvedl, že je osobitý režisér, který do svých filmů dávat dost ze sebe. Točí studio filmy, ale točí je, tak jak chce on. A díky tomu samotné film vypadají jinak, působí svěže a hlavně je tam vidět nějaký autorský rukopis. Prostě, když vidíte filmy od Jamese Gunna, tak poznáte rozdíl oproti jiným filmů z MCU. Navíc Gunn má své postavy opravdu rád, a proto jsou jeho scénáře intimnější a více od srdce.

Strážci galaxie 3
Zdroj: Marvel Studio/ Disney

Gunn je jako režisér vyzrálejší a v pohodě zvládá všechny scény. Akční scény jsou vymazlenější, než kdy dříve, dialogové výměny fungují perfektně, práce s postavy na jedničku. A samotná vizuální stránka je dost působivá. Osobně se mi líbilo, že film dokáže být vtipný, tam kde má být vtipný, a dojemný tam, kde si to příběh žádá. Režisér odvedl moc dobrou práci a je to hezké zakončení příběhu o Strážcích Galaxie.

Sehraný herci

Důvodů proč se stali Strážci Galaxie, tak populární je několik. Zajímavé postavy, humor, osobitá režie a v neposlední řadě přesné obsazení, které si sedlo do nejmenších detailů. Chris Pratt je v roli Star-Lorda parádní a předvádí nejsilnější herecký výkon ze všech dílů. Zoe Saldana nemá tolik prostoru jako v minulých dílech a je to z mého pohledu škoda. Doufal jsem, že se příběh o trochu více zaměří na to, co se stalo v Avengers: Endgame, ale Gunn se rozhodl jít trochu jiným směrem. Dave Bautista si svou roli opět užívá a jeho výkon se mi líbil. Karen Gillan má dost prostoru a já jsem za to rád, jelikož Nebula je zajímavá postava. Pom Klementieff si krade spoustu scén pro sebe a krásně zapadla mezi všechny herce a má s nimi dobrou chemii a sehranost.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Shang-Chi a legenda o deseti prstenech - Další dobrý Marvel?
Strážci galaxie 3 recenze
Zdroj: Marvel Studio/ Disney

Vin Diesel a Bradley Cooper si svými hlasovými projevy opět získají diváky. Hlavně Cooper dává do svého dabování všechno a dokáže skvěle prodat Rocketův příběh. Líbil se mi záporák v podání Chukwudi Iwuji, protože je to ten typ záporáka, kterému přejte tu nejbolestivější smrt, a Iwuji ho zahrál moc dobře.

Klady a zápory

Režisér James Gunn vždy měl, a stále má, cit pro vizuální stránku filmu. Umí pracovat s efekty, hudbou, záběrováním, případně si různě hrát, aby dané scény byly nehorázně cool. Na samotný film se dobře kouká, děj má spád, mění se lokace a celé je to správně osudové. Líbí se mi, že se Gunnův scénář věnuje důležitým věcem a umí chytnou za srdce v těch správných momentech.

Strážci galaxie 3
Zdroj: Marvel Studio/ Disney

Film se mi dost líbil, ale mám k němu celkem dost výhrad. V první řadě je zbytečně dlouhý. Když, ho sledujete, tak Vám to nepřijde, nicméně, kdyby se pár věcí pokrátilo, tak by se nic nestalo a filmu by to místy prospělo. Zklamalo mě jakým způsobem je zde vyobrazen Adam Warlock. Tady to šlo udělat lépe a zajímavěji. Místy mi přišlo, že Gunn vymýšlí způsob jak zapojit do děje všechny postavy z minulých dílů, aby mohl jejich linky nějakým způsobem uzavřít. Ve filmů je hodně flashbacků, a ty patří k nejsilnějším pasážím filmu, přesto kdybych jich bylo o trochu méně, tak by to bylo působivější.

Pár slov na závěr recenze a hodnocení filmu Strážci Galaxie: Volume 3

Pokud máte rádi partu kolem Star-Lorda, tak budete odcházet z kina spokojený. Jedná se o povedený komiksový blockbuster, které mu nechybí srdíčko, a většina věcí funguje, tak jak má. Hodně mě těší to, že Gunn dostal možnost se rozloučit s touto sérií a s těmito postavy, které pomáhal proslavit. Protože dokud nevznikl první díl, tak málokdo věděl, kdo jsou Strážci Galaxie. Za tohle patří Jamesi Gunnovi velká poklona a poděkovaní. Jestli chcete vidět nový povedený komiksový film, tak stačí vyrazit do nejbližšího kina a užít si tuhle rozlučkovou jízdu.

PS: Vezměte si sebou kapesníčky. Místy je to opravdu dojemné.

Hodnocení: 8/10

Doufám, že se Vám líbila naše recenze na film Strážci Galaxie: Volume 3. Z mého pohledu se jedná o velmi povedený film, který v kině vynikne. Tak mu zkuste dát šanci.