Recenze: Obě řady seriálu Kidding s Jimem Carreym

-

Kidding – Osobitý seriál a osobitý comeback

Můžeme si to říci hned na rovinu. Tento seriál není pro všechny. A rozhodně nesedne všem. K smíchu (Kidding) je ten typ seriálu, ke kterému si musíte najít cestu. Jít mu naproti, a přijmout to co se v něm děje. Když tohle uděláte, tak Vám slibuji, že dostanete originální a hodně osobité obě řady serálu. Obě řady seriálu Kidding mají specifický humor, jistou poetiku a umí být velmi dojemný a upřímný, že Vás to dožene k slzám. A to několikrát.

Hravost je základ

Tvůrce seriálu Dave Holstein (seriály Tráva, Krize) není v seriálovým rybníčku žádný nováček. Jedná se o tvůrce, který vždy přichází s originálními projekty a ne jinak je tomu i zde. Holstein si vybral také dobré režiséry, kteří budou ztvárňovat jeho vize. Máme tu Kimberly Peirce (oscarový film Kluci nepláčou), Jakea Schreirea ( Papírová města) a hlavně jednoho z nejoriginálnější režisérů současnosti – Michela Gondryho. Ten má na svědomý geniální film z pera Charlieho KaufmanaVěčný svit neposkvrněné mysli, který taktéž natočil v hlavní úloze s Jimem Carreym.

Seriál je po vizuální stránce velmi hravý a originální. Od úvodních titulků, které jsou dělané z papírových vystřihovánek, a jsou po každé jiné, ale i přes to tématicky ladědé k dané epizode. Po vizuální nápady, praktické efekty, maňásky, přes práci s kompozicí, střihem a kamerovými triky. Je tomu naprosto podřízená výstavba epizody po příběhové stránce, tak i struktura celého seriálu. Režiséři si hrají, a proto dostaneme celou jednu epizodu, ve které nám maňásci vysvětlí, proč se lidé rozvádí i přestože se milují. Máme zde výborné flashbackové epizody, u kterých se jen stěží zadržují slzy. Nebo scénu natočenou celou na jeden záběr. A pak tu jsou momenty, které se nám zaryjí hluboko pod kůži viz. celá scéna u stolu v sedmém díle první řady, která je pro mě jeden z vrcholů seriálu.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  ANIME NOVINKY #25 - Box v Ríme, Eden s robotmi a ďalšie!
Kidding
Zdroj: Showtime

Zajímavý příběh a skvělé postavy

Co se týče příběhu, tak je to ve své podstatě dost prosté, ale o to více údernější. Obě řady seriálu jsou o zlomeném člověku jménem Jeff Pickles, který den co den rozdává radost jiným, a sám jí v sobě neumí najít. O člověku, který hledá vykoupení, odpuštění a řešení svého problému, jenž řešení nemá. Člověku, kterému se rozpadá osobní život, psychická stránka a všechno na čem mu záleželo. A musí to zvládnout, protože miliony dětí na něho spoléhají, že je nezklame a bude pro ně kompasem, v tomto zmateném světě.

Jim Carrey zde podává fantastický výkon. Naprosto s přehledem zvládá všechny polohy a bez problému mu věříme, všechno co se mu děje. A taky to s ním prožíváme. Skvělí jsou i herci ve vedlejší rolích. Výborná je Catherine Keener jako sestra hlavního hrdiny, neselhávající Frank Langella, který hraje Jeffova otce, či herečka menších rolí Judy Greer. Každý z herců podává přesně takový výkon, aby umocnil to čím hlavní hrdina v danou chvíli prochází.

Obě řady Kidding
Zdroj: Showtime

Jak už jsem psal, obě řady seriálu Kidding mají spoustu zajímavých a silných momentů. Ale taky dokáže být místy dost šílený a ujetý, a je mi jasné, že tahle kombinace všem nesedne. Ale těm co sedne, tak ty na oplatku dostanou jeden z nejoriginálnějších seriálů současnosti, který toho v sobě má mnohem více, než se na první pohled zdá. Tak mu dejte prosím šanci.

Hodnocení: 9/10

A co říkáte na Kidding Vy? Viděli jste už i druhou řadu? A jak vidíte návrat Jima Carreyho v takhle dramatickém seriálu?

Zdroje: ČSFDIMDb

Zdroj titulního obrázku: Showtime

Kidding - Osobitý seriál a osobitý comeback Můžeme si to říci hned na rovinu. Tento seriál není pro všechny. A rozhodně nesedne všem. K smíchu (Kidding) je ten typ seriálu, ke kterému si musíte najít cestu. Jít mu naproti, a přijmout to co se v...Recenze: Obě řady seriálu Kidding s Jimem Carreym