Recenze: Myši patří do nebe – Jak dopadl nový český animák?

-

Recenze: Myši patří do nebe je bravurní animák pro celou rodinu!

Myší patří do nebe
Zdroj. cinemart.cz

Recenze na Myši patří do nebe je tady! Myška Šupito ráda všechny přesvědčuje o tom, že je nejodvážnější myší na celém světě a vůbec ničeho se nebojí. Ale opak je pravdou, ve skutečnosti se pobobkuje ze všeho, co se kolem jen mihne. Jejich toužebným přáním je být stejně statečná jako její tatínek. Ten se dokázal s nasazením vlastního života postavit děsivému lišákovi Tlamounovi, postrachu celého lesa. Boj sice nevyhrál, stal se ale obdivovaným hrdinou myšího společenství. Šupito chce všem dokázat, že odvaha je dědičná. Snaží se zopakovat jeho legendární kousek- vytrhnout pár chlupů z liščího kožichu. Za cíl si vybere spícího mladého lišáka Bělobřicha. Vše se nakonec semele trochu jinak, než si malá myška představovala. Lišák se nečekaně probudí a honička končí nešťastně pro oba dva.

Šupito i Bělobřich se dostanou do zvířecího nebe. Při pokusu vyhnout se vstupní očistné koupeli v nebeských lázních na sebe myška i lišák opět natrefí a díky společné nelibosti k mytí jsou přinuceni pokračovat v cestě společně. Putují po nebeských atrakcích i fantaskních zákoutích, zažívají nejrůznější dobrodružství i nečekaná setkání a navzájem se poznávají. Šupito je na Bělobřicha nejdřív pořádně naštvaná, ale postupně si uvědomuje, že je jiný než ostatní tolik nenáviděné lišky. Na cestě nebem musí oba společně zdolat různé nástrahy, splnit úkoly a překonat překážky. Vznikne mezi nimi podivuhodné přátelství a na konci jejich putování na ně čeká velké překvapení.

Myši patří do nebe jsou chytrý a především nádherný animák

Myši patří do nebe
Zdroj: cinemart.cz

8 let chystaný animák, který na Mezinárodním filmovém festivalu v Šanghaji vyhrál cenu za nejlepší animovaný film. Kromě toho získal mnoho dalších ocenění a již nyní se prodal do více než 25 zemí. Myši patří do nebe přitom rozhodně stojí za pozornost. Především i díky tomu, že se dá říct, že jde o lepší „pixarovku“ než letošní oficiální pixarovka Luca. Myši patří do nebe jsou zároveň rozhodně nejlepším českým animovaným filmem od prvního Fimfára z roku 2002 (i když v záplavě „konkurence“ jako Kozí příběhy či Husité dost možná o kdovíjak silnou výpovědní hodnotu nejde) a především jde o český film, který měl i díky neskutečnému přesahu snadno nakročeno k tomu oslovit celý svět. Myši patří do nebe jsou jednoduše chytrý a především krásný film.

To srovnání s Pixarem je rozhodně na místě. Loutková animace sice připomene spíše Fantastického pana Lišáka od Wese Andersona (štáb měl osobně štěstí účastnit se natáčení Andersonova Psího ostrova), právě onen přesah, finesa a především funkční emocionální momenty dělají z Myši a patří do nebe skutečně speciální film. Jde navíc skutečně o ideální film pro celou rodinu a skutečně je loutková animace naprosto senzační.

Neskutečně promakaná záležitost

Myši patří do nebe
Zdroj: cinemart.cz

Celé je to strašně milé, zábavné a skutečně dojemné. Z nepravděpodobného přátelství myšky a lišáka vznikne zábavné dobrodružství, které v průběhu skutečně připomene svět, který vy vymyslel takový Pixar. Předloha Ivy Procházkové je milým pohádkovým příběhem, který pracuje s tématikou posmrtného života a zvládá dětem prodat myšlenku smrti zajímavým způsobem. Tempo je možná chvílemi až příliš rychlé, bez lehce přehnaně infantilních momentů se neobejde a v jistých momentech se ukáže, že by se ve zvířecím nebi rozhodně dalo strávit více času, přesto se to celé nezbaví fajnové atmosféry a pak dorazí finále, které opět připomene Pixar a předvede velmi zajímavou a úsměvnou tečku.

Za zmínku poté stojí také hudba polského hudebníka Krzysztofa Aleksandera Janczaka. I ona dělá v rámci emocí hodně, početný orchestr dodává naprosto překrásnou a fantastickou hudbu.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Tip na film: Togo! Dokáže v každom rozvíriť emócie?

Myši patří do nebe závěrem

Manželé a režiséři filmu Jan Bubeníček a Denisa Grimmová a jejich tým odvedli solidní práci. 8-letá poctivá práce se naprosto vyplatila i díky kvalitním ohlasům a mezinárodním úspěchům. V rámci animace naprosto vypilované dílo, které je jednoduše potěchou pro oči. Emocionálně funkční a myšlenkově lidský animák patří mezi nejvýraznější projekty české kinematografie posledních let. Další projekt tvůrců bude rozhodně stát za pozornost.

Zdroj hlavního obrázku: cinemart.cz