Recenze: Luca – Další velká pecka od legendárního Pixaru?

-

Recenze: Luca animovaný film od Pixaru

Tak nám začala letní kino sezona. Osobně jsem tomu nevěřil, ale stalo se a já jsem za to velmi rád. Kina se otevřela a distributor nezaváhal ani na vteřinu a pere do nás jednu pecku za druhou. Od starších filmů po nejnovější blockbustery. Díky tomu, že kina byly zavřený, tak některé filmy musely počkat na svou premiéru i půl roku. Řeč je v tuto chvíli o skvělé pixarovce jménem Duše, která šla do kina minulý týden. O dalších sedm dní tu máme další novou pixarovku Luca. To se ještě nestalo, abychom dostaly dva parádní animované filmy od Pixaru, takhle hezky za sebou. Tímto Vás tedy vítám u dnešní recenze na Luca, nový animovaný film od Pixaru!

Recenze: Luca
Zdroj: Disney

O čem je film Luca??

Hlavním hrdinou je malá mořská potvůrka Luca. Luca se stará o ryby a snaží se být vzorný syn. A celkem se mu to daří, než potká Alberta, další mořskou potvoru, která mu ukáže jak to vypadá na souši (jakmile vylezou z vody změní se na lidi). Alberto a Luca spolu začnou trávit na souši, užívají si pohodu a zažívají dobrodružství a sní o cestování po Italii a vysněné motorce.

Celé se to zkomplikuje, když Lucovi rodiče zjistí, že jejich syn tráví čas mimo moře a rozhodnou se zakročit. Luca s Albertem utečou do nedalekého městečka Porta Rosa a tam se ukryjí. Ve městě potkají Giuliu, která se stane jejich kamarádkou a nabídne jim pomoc. Má to, ale malý háček – Giulia neví o tajemství našich hrdinů.

Zdroj: YouTube/Disney

Pohodová atmosféra a krásná animace

Všichni víme, že pixarovské filmy vypadají úžasně. Luca není žádnou výjimkou. Film vypadá fantasticky. A fantasticky i zní. Je zde slyšet spoustu italské hudby a postavy občas i něco italského pronesou. Samotná animace je nádherná. Od kouzelných záběrů na moře až po ztvárnění Italské riviéry. Tvůrci si s animací vyhráli a má krásné a jasné barvy. Celý film oplývá pozitivní energií a náladou.

Film je hodně pohodový a dobrá nálada z něho doslova stříká. A je to znát i na tempu vyprávění a příběhu. Zde se neřeší žádné složité věci jako v těch nejlepších pixarovkách (V hlavě, Duše, Vzhůru do oblak). Tady tvůrci chtějí odvyprávět pohodový příběh o dvou klucích (mořských příšerkách), kteří tráví léto tím, že zažívají dobrodružství a snaží se získat motorku. Je to svým způsobem hodně obyčejné, ale to mi je výsledku dost sympatické. Správný příběh o přátelství.

Luca animovaný film
Zdroj: Disney
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Najočakávanejšie seriály roku 2021! #1 - Čo si musíte určite pozrieť?

Klady a zápory animovaného filmu Luca

Osobně jsem dost spokojený. Film se mi líbil a užil jsem si zápletku, která kombinuje Malou mořskou vílu a Páni kluci. Tempo filmu je dobré a nebyl jediný moment, kdy bych se nudil. Paradoxně asi největší slabina filmu je ta, že jsem čekal něco více. Je to film od Pixaru, tak jsem čekal, že mě to chytne za srdce, dojme, dožene k slzám a bude tam něco co mě uzemní. A to se nestalo a evidentně to ani nebylo v plánu. Takže z vlastní osobní zkušenosti bych zkusil krotit očekávání a připravil se na fajn oddechovou podívanou z prosluněné Italie.

Pár slov na závěr a hodnocení

Luca je povedený animovaný film. Není to nejlepší film, co Pixar vytvořil. Nicméně to nevadí, jelikož filmu nechybí srdce. A to je to důležité. Zkuste na to myslet, až film uvidíte. Zkuste na chvilku zapomenout na všechny starosti, které máte a užijte si dobrodružný film z Italské riviéry o přátelství dvou kluků. Někdy opravdu málo stačí k radosti.

Hodnocení: 7,5-8/10

Jaká je naše recenze na film Luca? Dejte vědět jestli se Vám nová pixarovka líbila. Případně napište, která pixarovka je podle Vás nejlepší a proč.

Zdroj titulního obrázku: Disney