Recenze hororové mangy Královská hra 1 – stojí za to?

-

Královská hra – šachová partie na poli hororové mangy!

Byl to jen další normální školní den. Do té doby, než celá třída dostala zprávu od Krále. Ano, do své první recenzované manze jsem si nevybral nic jiného, než horor Královská hra. Ze začátku musím říct, že se spíš než k mangám o lásce a vztazích, přikláním spíš k těm brutálním a hororovým. Kdybych měl nějaké jmenovat, rozhodně bych neopomenul Skrýš od Kakizaki Masasumiho, Spirálu od legendárního Džundži Ita, který je opravdu mistrem ve svém oboru a již zmiňovanou mangu – Královská hra od Nobuaki Kanazawi, který už před tím zmíněných autorů rozhodně nezaléhá. A o čem tedy příběh je?

Královská Hra
Zdroj: Nakladatelství Crew

První tah pěšákem

Jak už bylo řečeno, děj komiksu je o tom, že třída studentů začne dostávat tajemné zprávy od člověka, co si říká Král. Úkoly jsou ze začátku nevinné pubertální věci, jako dát někomu pusu. Později se ovšem začnou stupňovat a z olizování nohou se dostaneme až k sebevraždám. Hrozně se mi tady líbí postavy, které jsou napsány hrozně věrohodně. Hlavní hrdina Nobuaki je normální kluk, který má problémy s přítelkyní a jednou chce být muzikant.

Vedlejší postava Naojo je též hrozně sympatická vtipná postava. Celkově je tady hrozně pěkně ukázané jejich přátelství a vývoj obou postav. Vývoj je také to, co bych tady rád zmínil. Hrozně super je totiž to, jak se s přibývajícím počtem úmrtí a úkolů všechny postavy mění a víc než o statní se soustředí na vlastní přežití. Kdybych to měl přirovnat, určitě bych si vzpomněl na filmovou sérii Saw, ve které můžeme vidět podobné obětování druhých v zájmu vlastního přežití. Příběh pěkně graduje a končí hrozně zajímavým zvratem.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Flash #1: Když blesk udeří dvakrát - Ideální pro nové čtenáře?
Královská hra
Zdroj: Nakladatelství Crew

Král na B6

Kresba Hitoriho Rendy je jen příjemným podtrhnutím celého příběhu. Nejen, že tady dokonale vykresluje psychické rozpoložení postav – taky nám zobrazuje dechberoucí chladnokrevné vraždy, bez kterých se žádná hororová manga neobejde. Jistě existují i lepší kreslíři podle mě, ale Hitori Rendy se ke Královské Hře dokonale hodí.

Hra- ukázka
Zdroj: Nakladatelství Crew

K závěru bych jen dodal, že komiks je hrozně napínavý a nepředvídatelný! Tak, že doslova hltáte každou stránku. Já osobně jsem ho nemohl pustit z ruky dokud jsem ho nedočetl. Takže pokud se mangám vyhýbáte obloukem, ale máte rádi hororové survival filmy nebo komiksy, tak je Královská hra rozhodně pro vás. Já ho můžu jen doporučit a nemůžu se dočkat, co přinese druhý díl.

9/10

Četli jste Královskou hru? Stal se Nobuaki Kanazawi vašim novím Králem hororové mangy? A co říkáte na Královskou hru vy?