Recenze: Je Divoký Spirit lepší než původní animovaná klasika?

-

Kůň Spirit se vrací do kin, musíte být u toho?

Divoký Spirit představuje příběh nečekaného přátelství. Když byla Lucky Prescottová malá, její mamince, neohrožené krasojezdkyni, se stala nehoda. Holčička se proto z rodného Miradera, městečka na dohled od Divokého západu odstěhovala do civilizace ke starostlivé tetě Coře. Ta se z ní rozhodla vychovat klidné a rozumné děvce, což se ani trochu nepovedlo. Ve finále se tak Lucky s Corou vrací do rodného Miradera, jenže po letech si tu spíše připadá jako cizinka.

Pak ovšem potká mustanga Spirita, který je stejně divoký a nespoutaný jako ona. Zrodí se velké přátelství, které ovšem ohrozí nelítostný obchodník, jenž chce Spirita a další divoké koně ochočit a prodat. Lucky se jako správná kamarádka rozhodne, že mu v tom zabrání za každou cenu. Odměnou za toto odvážné rozhodnutí jí bude dobrodružství, jaké dosud nezažila. Ovšem nekousla si moc velké sousto?

Pokračování, které jste nejspíš nepotřebovali, přesto ho ovšem máte

Divoký Spirit

Kůň Spirit už se kdysi objevil v animáku Spirit – Divoký hřebec z roku 2002. Klasicky animovaný animák tehdy v kinech tak trochu prošuměl a dost pravděpodobné ovlivnil fakt, že se DreamWorks Animation definitivně vykašlalo na klasickou animaci. Spirit se přesto v roce 2017 stal hlavním hrdinou seriálu Spirit volnost nadevše a nakonec se čerstvě dočkává dalšího filmu. Tentokrát ovšem počítačově animovaného a v režii debutantky Elaine Bogan.

Dle ředitelky DreamWorks Animation Margie Cornové vznikl tento animák především z toho důvodu, že moc dobrodružných příběhů pro holky není a dále je dle ní poselství příběhu o síle přátelství. A ten film je vlastně pro malé holčičky naprosto ideální. Má odvážnou holčičku v hlavní roli, ta má navíc dvě kamarádky a především jsou tak koně. Do toho nějaká ta akce, nějaký ten humor, nějaká ta snaha o emocionální ždímání a nejspíše doufání tvůrců v to, že to stačí. Jenže stačí?

Bezpečná sázka na jistotu bez nápadů

Divoký Spirit

Divoký Spirit vlastně působí přesně jako animák, který by na zkušenou vytvořila umělá inteligence. Jenomže právě díky faktu, že jde o umělou inteligenci by nejspíš tahle umělá inteligence neznala míru. Místo toho, aby se film věnoval čistě přátelství hlavní hrdinky a koně se z toho ve finále stane snaha o velkolepé dobrodružství. Jenže samotná zápletka je jednoduše strašně banální, působí to celkově bez nápadů a především přehnaně i na poměry dětského filmu.

Snaha o epické dobrodružství nevychází i proto, že na té epické cestě k finále vlastně nic není. V podstatě pouze jedna či dvě překážky. Především ovšem na odstartování toho dobrodružství vyjde až v polovině tohoto filmu. Předtím se film právě snaží o budování přátelství holčičky a koně, které ovšem nikam nevede. Pamatujete jak se v DreamWorks Animation povedlo vytvořit přátelství mezi Škyťákem a Bezzubkou v Jak vycvičit draka? Tvůrci Jak vycvičit draka a Divokého Spirita si nejspíš měli zajít na kávu a popovídat si o tom. A dost možná by i díky tomu v samotném závěru fungovala ta snaha tvůrců o emoce. Jenže v rámci Divokého Spirita jednoduše nefunguje.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Krúdovci sú späť! Prvý trailer na očakávané pokračovanie je tu!

Pamětihodnou animaci nehledejte, DreamWorks zaostává za sebou samým

Divoký Spirit

DreamWorks Animation sice dost možná nikdy nepatří mezi vyhlášené špičky animovaného filmu jako studia Pixar či Ghibli, přesto si už mohl divák zvyknout na minimálně velmi dobrou animaci. Což automaticky neznamená, že by byl Divoký Spirit ošklivý animovaný film. Jen nepůsobí jako od DreamWorks Animation a působí jako animáky ze zahraničních trhů, které pravidelně dochází do kin a většinou jsou sice po animované stránce slušné, ovšem nevýrazné a tak trochu působí, že skutečně kopou druhou ligu.

Přesně tímto způsobem trpí i Divoký Spirit a je to určitě škoda. Už Spirit – Divoký hřebec sice nebyl žádnou skvělou záležitostí, i díky sázce na klasickou animaci ovšem tehdy v rámci animace představil plno zajímavých momentů. Zde se definitivně ukazuje, že se většina počítačově animovaných animáků stává zaměnitelnými a snad jen ten Pixar jde nadále odlišit.

Divoký Spirit závěrem

Divoký Spirit

Divoký Spirit je animákem pro děti. Ty (především holčičky) budou nadšení, protože má ten film dětské hrdiny, akci a především koně. Doprovod dětí ovšem kdovíjaká zábava nečeká. Animace je pouze fajn, příběh nemá nic navíc a je prostě vyloženě dětským způsobem naivní. To dokazuje například i moment, kdy se trojice malých holčiček bez problémů utká s obávanou bandou psanců.

Přesto Divoký Spirit naprosto splňuje své zadání a svou cílovku nejspíše potěší. Ti, kteří zrovna nejsou cílovkou tak sice mají smůlu, pár světlých momentů ovšem tenhle animák přeci jen má a nedá se na něj jakožto na animovaný film cílený na děti vyloženě nadávat. Jde sice zatím dost pravděpodobně o nejslabší věc od DreamWorks Animation, která v mnoha ohledech ani toto studio nepřipomíná, přesto ovšem mohlo být rozhodně hůř.

Verdikt: 5 z 10

Zdroj hlavního obrázku: Universal Pictures