Recenze: Bludiště – Je další kniha Jeffa Lemira stejný klenot jako ta předchozí?

Je další kniha Jeffa Lemira stejný klenot jako ta předchozí? Odpověď na tuto otázku najdete uprostřed Bludiště!!

-

Recenze na knihu Bludiště od Jeffa Lemira, odpověď jestli se povedla najdete uprostřed Bludiště

Bludištěm srdce…

Vždy, když se dozvím, že Lemirovi vyjde nová kniha, stane se ze mě úplně jiná osoba. Otravná a nesnesitelná. Naštěstí čeští vydavatelé ví, jaký je autor klenot a je souběžně vydávaný hned čtyřmi vydavateli. Jaká je tedy nejnovější kniha od tohoto uznávaného kanadského autora?? To se dozvíte v mé recenzi na knihu Bludiště Jeffa Lemira!!!

Stephen King komiksu…

Jeff Lemire je autor, který se umí čtenáři dostat na kobylku. V jeho případě totiž užití základních vzorců funguje dokonale. Nebála bych se použít ani termín archetypní postavy. S nimi rozehraje sice v základní lince na první pohled poměrně jednoduchý příběh, jenže během vyprávění jsou obaleny tolika vrstvami emocí, až je těžké číst dál bez přestávky, přestože příběh čtenáři nedovolí jediné nadechnutí.

Na jednu stranu je autorsky rozpoznatelný, ale na druhou mě pokaždé dokáže překvapit něčím novým. A tohle všechno umocňuje kresba, která je pomyslným poslední hřebíčkem do emoční rakve čtenáře. A potom nezáleží na tom, zda vypráví příběh čistě reálný, lehce nadpřirozený nebo superhrdinský. Stále se drží toho, co je nejdůležitější, lidskosti. Právem je označován jako Stephen King komiksu, s čímž naprosto souhlasím.

Bludiště
Zdroj: comicsbeat.com

Vítejte v Bludišti Jeffa Lemira a následujte červenou nit…

Jeff Lemire je nejen talentovaný scénárista, ale především ilustrátor, který sice používá víc stylů kresby, ale je hned na první pohled rozpoznatelný od ostatních. Mám mnohem raději právě tyhle jeho čistě autorské knihy, na kterých si dělá všechno sám. Ty si prostě užívám o trochu víc. Navíc celý ten příběh zlomeného otce po ztrátě dcery je neskutečná emotivní jízda. Několikrát jsem musela přestat číst, abych všechno rozdýchala, přestože zároveň jsem chtěla/potřebovala číst dál.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Matka od Jeffa Lemira vás vezme do vesmíru, kde vás neuslyší křičet!
Bludiště Jeffa Lemira
Zdroj: macleans.ca.

Bludiště za to stojí…

Bludiště Jeffa Lemira je skvělá kniha, která splnila všechna moje očekávání. Dostala jsem skvělý příběh podpořený krásnou kresbou. A samozřejmě kvalitně zpracovanou knihou, která je od vydavatele Comics Centrum vždy jistotou. Jeffa Lemira bych doporučila každému, kdo o komiksech neví vůbec nic nebo jenom hledá něco nového a neokoukaného. A zároveň se nebojí dát průběh svým emocím. Protože Lemire ho v nich vykoupe dosyta.

Hodnocení: 10/10

Toto byla má recenze na knihu Bludiště  od mého oblíbeného kanadského autora Jeffa Lemira. Snad se Vám recenze líbila a knize dáte šanci.

Zdroj obrázků: Comics Centrum, Vixsite, Futuropolis