Recenze : Usagi Yojimbo – Yokai Stana Sakaie!

-

Usagi Yojimbo – Ušatý Japonský samuraj!

V dnešní recenzi se podíváme do Japonska v 17. století v období Edo. Chybět nebudou ani duchové a jiné nadpřirozená stvoření. Ano řeč bude o králičím samuraji v komiksu Usagi Yojimbo od scénaristu a kreslíře Stana Sakaie . Tento osamělý bojovník cestuje po Japonsku a potkává se s protivníky všeho druhu. Jak jsem už zmínil, za vznikem této postavy stojí autor a kreslíř Stan Sakai. Na jeho seznam komiksů se řadí výhradně Usagi, kterému napsal něco kolem čtyřiceti komiksových knih. Zpracoval, ale také legendu 47 róninů, kterou si můžete přečíst i v češtině. No a o čem je vlastně dnešní komiks?

Usagy
Zdroj: Dark Horse Comics

Yokai

Usagi se ve svém barevném speciálu vydává lesem během noci, kdy se ukazují Yokai. Při cestě narazí na ženu, která ho poprosí aby našel její dceru. Odvážný králík se rozhodne, že zoufalé ženě pomůže. Při cestě narazí na starého známého, který se k němu přidá. Společně se utkají se spousty stvoření a přízraků. Konec je trochu urychlený, ale v celku zajímavý. Dobře tady ukázali, že Usagi není úplně nejodvážnější. Hlavní hrdinové byli sympatičtí a pěkně spolupracovali. Příběh působil dobře mysteriózně a napínavě. Bohužel byl podle mě až moc krátký a rychle zakončený.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenzia: Karambol - Stoja Evitínky za prečítanie?
Usagi Yojimbo
Zdroj: bigcomicpage.com

Podle mě se k Usagimu víc hodí barva než černobílé podání. Kresba, která je jak kdyby vodovková za mě příběhu hrozně sedla. Stan Sakai odvedl dobrou a práci a je škoda, že barevné nejsou všechny díly.

Verdikt

Na závěr už jen řeknu, že se jedná o dobrý komorní příběh. Pokud jste ještě Usagiho nečetli a plánujete to určitě doporučuji Yokai. Já osobně jsem si díky tomuto komiksu Usagi Yojimbo Stana Sakaie oblíbil a plánuji si přečíst další příběhy ze světa tohoto nevšedního samuraje.

9/10

Okouzlil vás Usagy Yojimbo a jeho antropomorfní podání feudálního Japonska? Četli jste někdy králičího samuraje Stana Sakaie?