Nový Seat Leon 2020
Začiatkom roka 2020 nám Seat predstavil očakávaný Leon 4 generácie. Po niekoľkých informačných tlačových správ či zverejnenia cenníkov pre nový Seat Leon 2020 už nám nezostávalo nič iné ako si naň s veľkou zvedavosťou počkať. Naneštastie, kvôli obmedzeniam spojeným s koronavírusom sa jeho premiéra na cestách o niečo predĺžila. Dnes, kedy už sa niekoľko prvých Leonov dostali na slovenské cesty, sme mali možnosť mu spraviť menší test. Aké dojmy v nás zanechal nový Seat Leon 2020 po prvom kontakte s ním?
Pod kapotou 1.5 eTSI
Mali sme možnosť testovať Seat Leon s motorizáciou 1.5 eTSI 110 kW (150 k) so 7-stupňovou DSG prevodovkou. Čiže pod kapotou bol nový mild-hybrid agregát, ktorý v modeli Leon ešte nebol. Ide o momentálne najsilnejší benzínový motor, ktorý je v ponuke, no v budúcnosti má prísť aj 190-koňová verzia. Ak by ste hľadali niečo silnejšie, bude treba už siahnuť asi po Cupra Leon, ktorá bude taktiež zachviľu horúcou novinkou na cestách. Ak sme teda začali s motorizáciou, rád by som k nej povedal zopár slov. Keďže som mal možnosť prejsť na danom motore približne 200 km, tak sa musím priznať, že za tú chvíľu som mu prišiel skutočne na chuť. Tento motor dokáže naozaj jazdiť svižne a dynamicky bez akéhokoľvek trápenia. V spolupráci so 7-stupňovou DSG prevodovkou je to skutočne plynulá jazda. DSG prevodovka sa naozaj intuitívne prispôsobovala štýlu stlačenia plynového pedálu.
Najviac ma však zaujímala spotreba na danom motore. Spotrebu som meral za celých 200 km aktívneho jazdenia, na ktorom sme si vyskúšali ako rýchlostné cesty tak aj pomalú jazdu v mestách. Vďaka mild-hybrid technológii by sa spotreba mala o niečo zmenšiť. Prekvapivo bola kombinovaná spotreba 6.4 l/100 km, čo podľa mňa nie je vôbec zlé. Treba podotknúť, že motor je v čerstvom zábehu.
Atraktívny exteriér
Nový Seat Leon 2020 ponúka skutočne zaujímavý exteriér. Mnohým pripomínajuci Mazdu či Hyundai, no verte, že po pár minútach pri novom Leone vás jeho exteriér skutočne začne baviť. V porovnaní s jeho koncernovým bratom Volkwagen Golf 8 generácie za mňa nový Leon pôsobí oveľa hodnotnejšie. Veľmi pekným prvkom sú nové zadné plynulo prepojené zadné skupinové LED svetlá, vďaka ktorým nový Seat Leon 2020 pôsobí oveľa väčšie. Príjemným doplnkom boli aj dynamické smerovky. Síce je to v zásade zbytočnosť, no je to opäť niečo, čo posúva uroveň Leona niekam inam. V porovnaní s poslednými generáciami Seat Leon je nový dizajn exteriéru na úplne inej úrovni.
Aby si exteriér neprešiel len chválou, sú tu isté veci, ktoré mi tam chýbajú. Napríklad, už dobre známa vec a to slepé koncovky. Je veľká škoda, že aspoň tej koncovke, pri ktorej sa nachádzal výfuk nedali život. Viem, toto už je obohraná záležitosť, no miestami je schovaný výfuk za difúzorom vidno a to na mňa pôsobí celkom smiešne.
Interiér na slušnej úrovni
Veľmi ma prekvapil nový interiér. Hneď po nasadnutí a nájdení tej správnej polohy vás krásne obklopí naozaj vydarená palubná doska z príjemných mäkčených materiálov. Vďaka novému ambientnému osvetleniu, ktoré je potiahnuté od vodičových dverí cez hornú časť palubovky až po spolujazdcové dvere so zapracovaním hliníkového dekoru vo dverách, interiér pôsobí veľmi luxusne. Nemá však ísť len o dekoratívnu funkciu, ale má slúžiť aj pre signalizáciu asistenčných systémov (monitorovanie mŕtvych uhlov alebo asistenčný systém pre vystupovanie – Exit Assist) čo je veľmi príjemná dobre fungujúca novinka.
Farebných možností osvetlenia interiéru ponúka nový Seat Leon fúru. No smutným prevapením, bolo zistenie, že vzadu sa opäť šetrilo. Žiadny hliníkový dekor či ambientné svietenie do zadnej časti nebolo pridané a vaši spolujazdci na zadných sedadlách si svetelnú show neužijú.
V interiéri Seat Leon 4. generácie nájdeme kopec noviniek. Napríklad, volant, ktorý padne perfektne do ruky, šírka vencu je presne taká ako si predstavujem. Nový SEAT Digital Cockpit vybavený konfigurovateľným displejom s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) alebo odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 25,4 cm (10 palcov), doplnený ovládaním gestami. Za pomerne rýchlu dobu si zvyknete na nový infotaiment, ktorý ponúka naozaj veľa individuálnych nastavení. Zmenou si prešiel aj volič prevodovky, ktorý sme mohli vidieť aj v Octavii či Golfe. Pôsobí vtipne, no má celkom zmysel. Už žiadne šklbacie pohyby s veľkou pákou, ale pekne rýchlo a intuitívne elegantným ťuknutím zaradíte. Ako bonus celkom šikovne to ušetrilo priestor. V celom aute nenájdete klasický USB vstup, ale už len C-čkove vstupy.
Bohate priestoru vzadu
Príjemným prekvapením bol posed na zadných sedadlách. Vďaka novým veľkostným parametrom, nový Seat Leon 2020 ponúka naozaj královský posed vzadu. Meriam 180 cm a pokiaľ som si sadol sám za seba, priestoru pred kolenami som mal na rozdávanie. Nad hlavou to bol absolútny ideál. Celkový pocit na zadných miestach bol veľmi dobrý.
Veľkostné údaje v prípade testovaného hatchbacku:
- dĺžka: 4.368 mm (+86 mm)
- šírka: 1.800 mm (-16 mm)
- výška: 1.456 mm (-3 mm)
- rázvor: 2.686 mm (+50 mm)
Ak by som mal za tých pár hodín testovania bodovo ohodnotiť nový Seat Leon 2020, bolo by to pekných 8,5/10. Uvedomujem si, auto som v teste vychválil, no viem prečo. Automobilka ma naozaj prekvapila a dokázala pripraviť ideálneho koncernového rivala pre Octaviu či Golf.
Páči sa vám nový Seat Leon 4 generácie? Čo vás na ňom najviac zaujalo?
Zdroj: SEAT
Zdroj titulného obrázka: SEAT