Firma G-POWER zobrala do rúk M5 Competition, aký je výsledok?

-

Novinky

G5M Hurricane RS od G-POWER

E60 M5 s 800 koňmi pod kapotou a maximálnou rýchlosťou 372 km/h zapísaný do Guinessovej knihy rekordov ako najrýchlejší sedan či legendárna E46 M3 so 470 koňmi. Toto sú jedny z mála diel, ktoré má na konte exkluzívny úpravca BMW G-POWER. Firma G-POWER vo svete pôsobí už 35 rokov a  má za sebou niekoľko projektov. Tak je pochopiteľné, že má firma dostatok skúseností na to, aby vytvorila konkurenciu pre  Mercedes AMG E63, ktoré má vďaka firme BRABUS pod kapotou 800 koní. Páni z G-POWER sa rozhodli zobrať do parády ďalšie BMW rady 5 najnovšej generácie F90. Samozrejme ako základ použili M5 Competition.

BMW G5M
Zdroj: G-Power

625 koní je pre G-POWER málo

Pod kapotou „klasickej“ M5 Competition nájdeme osemvalcový 4,4 litrový motor. Výkon 460 kW (625 k) a 750 Nm. Vďaka týmto parametrom dokáže dať M5 z 0 na 100 za 3,3 sekundy, čo je slušné a pre niekoho sú tieto údaje dosiahnutým snom, no pre G-POWER očividne nie!

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Debut nového Rolls-Royce Ghost na Slovensku! Ako vyzerá?

Pomocou softvérových úprav dvoch nových turbo dýchadiel, upravenému nasávaniu či novému výfukovému systému, ktorý má lepšiu priechodnosť + ako bonus môže byť za príplatok titánový, ktorý dosahuje G5M Hurricane RS neuveriteľné hodnoty. Z pôvodného výkonu má model výkon 618 kW (840 k) 1000 Nm. Z 0 na 100 nepreletí okolo vás za „slabých“ 3,3 sekundy, ale za 2,9 sekundy. Myslím si, že viem, prečo firma rada používa pomenovanie Hurricane. Zaujímavá je jej elektricky obmedzená maximálna rýchlosť na 350 km/h. Obmedzená je vraj pre ochranu pneumatík. Ale 350 km/h bude bohate stačiť, nie?

BMW G5M
Zdroj: G-Power

Neuveriteľný výkon zabalený do „rodinného“ sedanu

Rýchlostné údaje G5M sú síce ako supersport, jej vzhľad tak nápadný nie je. Aby ste si auto nepomýlili s obyčajnou M5 Competition, dizajnéri od G-Power dali niekoľko nových prvkov aj exteriéru. Napríklad karoséria potiahnutá oranžovou fóliou, nová karbonová kapota s nasávacími  otvormi. Samozrejme ide o pravý karbón, nie o fóliu. Auto doplňujú 21-palcové disky z vlastnej výroby obuté na Michelin pneumatikách. Stále však ide o „rodinný“ sedan, ktorý odvezie 4-člennú posádku, no dokáže veľmi rýchlo prekvapiť.

Myslíte, že 840 koní už bude stačiť tým, ktorým nestačilo pôvodných 625 koní?

Zdroje: g-power.com, motor1.com
Zdroj titulného obrázka: G-Power

Ďalšie novinky

Viac od autora