Recenzia: Film Corpus Christi! Jedná sa o najlepší film Jana Komasa?

-

Film Corpus Christi

Poľská kinematografia sa dá hodnotiť za jednu z najlepších, ktoré nájdeme v Európe. Je to práve kvôli výborným študijným podmienkam, aké pre kinematografiu Poľsko ponúka. V tomto štáte nájdeme mnoho filmárskych škôl, pričom najznámejšia je filmová škola v Lodzi. Jedná sa o školu, kde doviedli do dokonalosti svoje remeslo filmári, ako napríklad Roman Polański, Andrzej Wajda alebo po novom Jan Komasa. Práve režisér Jan Komasa zažíva v posledných rokoch veľmi plodné obdobie. Jeho film Mesto 44, ktoré rozpráva o Varšavskom povstaní sa dočkal mnohých priaznivých ocenení od mladého publika. V minulom roku tesne pred Oscarmi stihol ešte Jan Komasa vydať film Corpus Christi. Akou kvalitou tento film teda disponoval?

Film Corpus Christi
Zdroj: ASFK

Príbeh

Dejová línia filmu je atypická voči iným filmom, ktoré sa zaoberajú tematikou kresťanstva. Naša hlavná postava, Daniel začína svoju púť v polepšovni, z ktorej je neskôr poslaný pracovať vo fabrike. Samozrejme, Daniel sa na túto prácu necíti a rozhodne sa tým pádom sfalšovať svoje postavenie, a tým pádom sa vydáva za farára v maličkej dedinke, ktorá sídli blízko fabriky. Príbeh nám poukazuje to, ako je väčšina veriacich pokrytecká a egoistická. Ale celá dejová línia sa krúti ohľadom jedného bodu a to je smrť tínedžerov, ktorí zahynuli v autonehode. Prečo zahynuli a ako sa snaží Daniel pomôcť rodičom, ktorí si museli pochovať vlastné deti? To sa už dozviete vo filme.

Vizuál

Vizuál filmu by sa dal hodnotiť za nádherný. Na filme je krásne vidieť, že boli využívané osvetľovacie a taktiež vizuálne techniky, ktoré sú dominantné v Európe než na západe. Tým pádom sa nedočkávame žiadnych klišé záberov, ale krásnych artistických a studených záberov. To vytvára výborne zasadenie atmosféry, ktorá by nepotrebovala ani sprievodnú hudbu, ktorá by ju dotvárala. Jan Komasa tým pádom znovu ukázal, že vizuál je v jeho filmoch najsilnejším bodom, o ktorý sa opiera celá stavba filmu.

Herecké obsadenie

Herecké obsadenie filmu sa hodnotí pri danom počine veľmi ťažko. Najkrajší výkon podal herec Bartosz Bielenia, ktorý stvárnil hlavnú postavu, Daniela. Ostatné herecké výkony by sa taktiež dali považovať za kladné, ale neobsahovali príliš veľkú hĺbku. Tým pádom sa nedá priamo určiť, kto vo filme podával nadočakávané výkony. Ale výber hercov a herečiek k daným postavám sadol výborne, čo znamená, že režisér Jan Komasa určite vedel, s akým kádrom hercov pracuje.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Premiéra filmu No Time to Die znovu odložená! Kedy film konečne príde?

Hudba

U európskych filmoch je známe, že málokedy používajú hudbu na dotváranie atmosféry. Táto technika sa využíva skôr u filmoch z Hollywoodskej produkcie. Ale ako roky ubiehajú, tak si aj filmári začínajú preberať viac technických špecifikácií zo západných filmov. Film Corpus Christi využíva absolútne minimum hudby, ale využíva ju v momentoch, kedy je potrebná a môžem povedať, že nesklamala. Samozrejme, hudba nie je orchestrálna, skôr sa jedná o veľmi jemné a melancholické okolité zvuky, ktoré dotvárajú dynamiku daným scénam.

Verdikt

Film je výborným úkazom toho, čo dokáže európska kinematografia vyprodukovať, ak scenár a réžia je daná tomu správnemu človeku. Film Corpus Christi obsahuje nádherný vizuál a taktiež príbeh, ktorý je na dnešné pomery atypický. Film sa dá taktiež hodnotiť ako najlepší, ktorý bol vyprodukovaný Janom Komasom. Filmu sa dá vytknúť iba malá hĺbka niektorých postáv, od ktorých by sme čakali väčšie dejové zapojenie. Tým pádom si film zaslúžil následovné hodnotenie.

Hodnotenie: 9/10

Zdroj titulného obrázku: ASFK