SEAT Leon v teste Euro NCAP
Nový SEAT Leon získal maximálne hodnotenie za bezpečnosť od nezávislého konzorcia Euro NCAP. Toto medzinárodné konzorcium prehodnocuje svoju testovaciu metodiku každé dva roky. Zmeny zavedené v roku 2020 sú najprísnejšie a najdetailnejšie. Plný zisk najvyššieho ohodnotenia je výsledkom úsilia značky SEAT pri vývoji novej generácie modelu Leon.
Testovaciu metodiku Euro NCAP opäť sprísnili v roku 2020. Zásadnou zmenou bolo zavedenie pohyblivej bariéry pri teste čelného nárazu namiesto miernejšieho testu nárazu s čiastočným prekrytím na pevnú deformovateľnú bariéru. Nový test pomáha nielen vyhodnotiť ochranu posádky vo vozidle, ale aj ukazuje, ako k nej prispievajú štruktúry prednej časti karosérie.
Ďalšie zmeny v testovaní EuroNCAP
Nie je to jediná zmena v testovacej procedúre. Zmenil sa aj test bočného nárazu z malej vzdialenosti modifikáciou rýchlosti a hmotnosti pohyblivej bariéry. Zvýšilo to náročnosť testu. Euro NCAP zároveň po prvý raz hodnotí bočný náraz z väčšej vzdialenosti z hľadiska ochrany vodiča a možného kontaktu medzi vodičom a spolujazdcom vpredu.
Navyše Euro NCAP kladie zvýšený dôraz na systémy najnovšej generácie, ktoré umožňujú predchádzať nehodám a asistenčné systémy. Zaviedli nové scenáre do testovania technológie automatického núdzového brzdenia, vrátane ohrozenia zozadu a odbočovania na križovatke. Pri posudzovaní bezpečnostných systémov pribudlo aj hodnotenie systému rozpoznávania únavy vodiča.
Nový SEAT Leon získal špičkové hodnotenie Euro NCAP vo všetkých svojich verziách: ako 5-dverový hatchback aj kombi Sportstourer, so spaľovacím motorom aj s pohonom plug-in hybrid. Excelentný výsledok v bezpečnostných testoch ukázal dôraz, ktorý kladie značka SEAT na bezpečnosť. Integruje najmodernejšie technológie pasívnej a aktívnej bezpečnosti.
Ak chcete zistiť, ako to vyzerá, keď sa konzorcium EuroNCAP snažilo zistiť, ako je naozaj bezpečný SEAT Leon, potom si pozrite nasledujúce video:
Bezpečnosť modelu SEAT Leon ako súčasť DNA značky
Portfólio najmodernejších bezpečnostných systémov, využívajúcich dáta rozličných senzorov, umožňuje vozidlu „vidieť dopredu“ na cestu lepšie ako kedykoľvek predtým, a preto nový SEAT Leon môže lepšie reagovať na meniace sa jazdné scenáre.
Systémy ako Autonomous Emergency Braking, Side and Exit Assist, Traffic Sign Recognition, Traffic Jam Assist, Light Assist a Pre-Crash Assist navzájom spolupracujú, čím vytvárajú virtuálnu ochrannú bublinu okolo vozidla a jeho posádky.
Napríklad systém Pre-Crash Assist reaguje za 0,2 sekundy, ak zaregistruje riziko hroziacej nehody. Napne bezpečnostné pásy na predných sedadlách, aktivuje výstražné svetlá a zavrie okná, aj strešné okno pre zvýšenie ochrany posádky v kabíne.
Asistenti pomáhajú aj aktívne
Systém Front Assist pomáha predchádzať kolíziám s vozidlami, chodcami a cyklistami. Zahŕňa aj funkciu Emergency Steering Assist. Počas núdzového brzdenia pri vyhýbaní sa prekážke pomáha vodičovi. Po jeho zmene smeru jazdy natočením volantu pridáva ďalšiu korekciu riadením a brzdami. Zlepšuje tak optimálnu trajektóriu na únik z nebezpečnej situácie. Funkcia Junction Assist pri odbočovaní vľavo na križovatke automatickým brzdením zabraňuje kolízii s protiidúcimi vozidlami. Asistenčný systém Lane Assist zabraňuje neúmyselnému vybočeniu vozidla z jazdného pruhu.
Pri kolízii chráni posádku sedem airbagov, vrátane nového štandardného stredového airbagu vpredu. Tento airbag, umiestnený na vnútornej strane operadla vodiča, pri bočnom náraze zabraňuje vzájomnému kontaktu hláv vodiča a spolujazdca vpredu.
Ak dôjde k nehode, pri ktorej sa nafúknu airbagy, systém e-Call automaticky vytvorí spojenie so záchranným dispečingom. Odošle zároveň základné údaje o vozidle a posádke. Vďaka týmto systémom je nový SEAT Leon jedným z najbezpečnejších vozidiel na trhu, a to aj pri použití novej, sprísnenej metodiky Euro NCAP.
Namerané hodnoty pre SEAT Leon potvrdili teóriu
Tento test absolvovali obidve verzie nového modelu SEAT Leon so spaľovacím motorom aj s pohonom plug-in hybrid. Bodovali vo všetkých oblastiach. Pri ochrane dospelých členov posádky dosiahli skóre 92 %, pri ochrane detí 88%, pri ochrane zraniteľných účastníkov premávky (chodci, cyklisti) 71%. Za bezpečnostné asistenčné systémy získali 80%. SEAT má ambíciu naďalej vyvíjať vozidlá, ktoré budú dosahovať vynikajúce výsledky v čoraz prísnejších testoch.
Ak máte vo výhľade kúpu auta nižšej strednej triedy, máte o čom premýšľať – bezpečnosť je na prvom mieste.
Chcete sa dozvedieť viac aj o iných značkách? Máte šancu napríklad v tomto článku.