Rod Draka S02 – Návrat draků máme za sebou. Co říkáme na novou sérii? (Recenze)

Tanec draků pokračuje!

-

Po dvou letech od první série se seriál Rod Draka vrací. Jeden z nejočekávanějších seriálů roku se vrátil se svojí druhou sérií. My z redakce jsme seriál pilně sledovali a každý týden se těšili na nové epizody. Nyní po poslední 8 epizodě jsme si pro Vás přichystali názory redakce (Recenze) na seriál Rod Draka S02. Co na novou sérii říkáme? Dočkali jsme se další parádní podívané? Více dole v článku.

Rod Draka S02 recenze
Zdroj: Max

Pavel Hrubeš

Jsem hodně spokojený, ale bohužel nejsem nadšený jako jsem byl na konci první řady. Největší problém u druhé řady je ten, že ty nedostatky, které seriál má jsou mnohem výraznější, než tomu bylo u první řady, a proto si jich více všímáme. Největší záporem druhé řady je jistá „natahovanost“. Tvůrci vědí, co chtějí odvyprávět, nicméně děj seriálu je potřeba natáhnout na několik řad, a proto se příběh místy vleče, a občas se to podepíše na dialozích nebo na nějakých podzápletkách. Další velký problém je, že tady chybí nějaký herec/herečka, který by táhl seriál na svých bedrech. V minulé řadě se o tu tíhu podělilo více herců, teď se to nepovedlo a třeba taková linka kolem Daemona je zdlouhavá a nudná.

Naštěstí klady převažují nad zápory. Opět mohu napsat, že seriál vypadá fantasticky a je na něm vidět každý utracený dolar. Kostýmy, kulisy, hudba, triky, výprava, to vše je v naprostém topu. Herci hrají velmi dobře a každý z hlavních herců dostane několik scén, ve kterých může zazářit a ukradnout si prostor pro sebe. Druhá řada Rodu Draka není bez chyb, ale stále o ní mohu tvrdit, že se povedla.

Hodnocení: 8/10

Rod Draka S02 recenze
Zdroj: Max

Marekl Lízal

Po dvou letém čekání se nám Rod Draka konečně navrátil a já jako fanoušek Západozemí si nemůžu stěžovat. Novou řadu jsem si užil a každý týden jsem se netrpělivě těšil na nové epizody. První série byla pro mě jedním z nejlepších seriálů za rok 2022. Laťka byla tedy vysoko a moje očekávání nebyly nízké. Jak jsem si užil Rod Draka S02?

Jsem velmi spokojený. Tvůrci znamenitě navázali na první sérii. Přesto než tady začnu velebit tuhle show, kterou si královsky užívám, tak nejdříve napíšu něco k negativům. Ta největší výtka jde k umělému natahování. Tvůrci adaptují pouze jednu knihu, která má necelých 700 stran. HBO potvrdilo, že seriál bude mít 4 série. Tvůrci tedy nechtějí spěchat a dávají si načas. Budují jednotlivé konflikty, postavy a jejich motivy. Kvůli tomuhle utrpěla jedna postava na velkém poklesu a diváci z toho nejsou dvakrát nadšení. Tou onou postavou je Daemon, který byl jednou, ne-li dokonce nejlepší postavou v první sérii. Jeho dějová linka v Harrenově je nudnější a zbytečně zdlouhavá. Moc dobře jsem chápal, proč tohle tvůrci dělají a na konci jeho linka měla hloubku, ale bohužel tahle postava pokaždé když byla na scéně byla nejméně zajímavá.

Některé další věci jako dialogy nebo tempo je pomalejší a dává si to načas. Po konci první série, kdy jsme již očekávali více akce a méně politikaření nakonec jsme dostali další budování. Toho je, ale již konec jak prozradil showrunner Ryan J. Condal, který řekl, že ve třetí sérii nás čeká totální válka. Jinak upřímně nemám tady moc co dál kritizovat.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Nové filmy, seriály, trailery a plagáty - Čo všetko priniesol Disney+ Day? Zabodoval najmä Marvel!

Nejsilnější věcí celého seriálu je vizuální a technická stránka. Draci jsou fantasticky zpracovaní a epizoda 7 jménem Rudá setba má pasáž s nejmenovaným drakem u které jsem měl poprvé za celou dobu od dob Hry o trůny strach a respekt z draka. Kinematograficky je to opět nádherný. Miluju jak si tvůrci dávají záležet na některých záběrech, které jsou nápaditý a ten kontrast s některými postavami…jo tohle si musí užívat každý divák. A nejenom tohle, ale detaily na postavy, když například má Daemon u jednoho rozhovoru s jinou postavou sevřenou pěst a na druhé ruce má otevřenou dlaň, kdy to krásně podtrhuje jeho myšlenky a pocity. Je to něco, co si na tomhle seriálu všímám od samotného počátku a tyhle detaily si užívám sledovat. Rod Draka není díky tomuto obyčejná show, ale show, která má srdce a tvůrci si s tím dávají záležet.

Herecky je to opět vynikající. Jen je pravda, že tady nikdo z obsazení úplně nevyčnívá. Což ale není nic špatného. Pokud bych měl někoho vypíchnout, tak to bude určitě Ewan Mitchell jako Aemond a také Rhys Ifans jako Otto Hightower. Jinak tady není nikdo, kdo by mi vadil. To rozhodně ne. Všichni jsou ve svých rolí přesvědčivý a perfektní.

Druhá série možná je pro některý zklamáním a chybí zde konzistentní tempo, kvalita některých epizod je slabší a poté přijde vynikající epizoda, která to hned pozvedne. Což se pro mě u první série nedělo. Tam mám pocit, že to bylo výborně vybalancovaný. No a poslední věc než ještě pár slov napíšu, tak bych chtěl opět pochválit skutečného krále Západozemí. Skladatel Ramin Djawadi. Ten je neodmyslitelnou součástí Západozemí od dob Hry o trůny a nedokážu si bez jeho hudby představit, že budu sledovat jednotlivé seriály z tohoto světa. U poslední scény druhé série předvedl další svoje mistrovské dílo, soundtrack All Must Choose si teď jedu každý den a je to vskutku parádní věc.

Rod Draka S02 je velmi dobrou podívanou jen má svoje mouchy. Přesto jsem s tím velmi spokojený a jsem vlastně rád, že si s tím dávají tvůrci načas. Protože až přijde na tu akci a momenty, kdy budou postavy umírat, tak o to více to budeme prožívat…teda minimálně já. Takže za dva roky zase na viděnou. No a než dorazí třetí série budeme si moct užít další spin-off seriál z tohoto světa. A Knight of the Seven Kingdoms má dorazit příští rok. Tak si to čekání na třetí sérii Rodu Draka budeme moci zkrátit alespoň tímto.

Hodnocení: 8/10

Doufáme, že se Vám článek na názory redakce (recenze) na seriál Rod Draka S02 líbil. Dejte nám vědět, co na novou sérii Rodu Draka říkáte vy.

Zdroj titulního obrázku: Max