Recenzia: Vyšehrad: Fylm – Divoká jazda bez štipky korektnosti!

-

Recenzia: Vyšehrad: Fylm

Seriál Vyšehrad zožal v Čechách aj na Slovensku obrovský úspech a inak tomu nebolo ani v prípade filmového spracovania. U našich susedov sa snímka dostala do kín už pred mesiacom, ale na našom území sme si museli počkať. Július Lavický alias Lavi je späť, v plnej sile a rovnako nechutný a nekorektný ako doposiaľ. Najlepšiu komédiu z futbalového prostredia tohto roka, dopĺňa nová dejová línia, s postavami, ktoré ovplyvnia Laviho doterajší bohémsky život. Recenzia: Vyšehrad: Fylm je konečne tu!

Lavi ide z jedného problému do druhého: jeho život plný divokých večierkov, rýchlych áut, ľahko odetých žien a milovaného futbalu sa zvrtne priam neuveriteľne. V svadobný deň zistí, že je otcom… Neprísť o svoju čerstvú manželku, postarať sa o syna, o ktorom ani netušil, uskutočniť prestup snov z TJ Vyšehrad vyššie – toto všetko sa od Laviho očakáva. Lavi sa nevzdáva, je síce stále ten istý „bývalý sparťanský“ hráč, tak trochu magor a šialenec, ale má na to!!! Neukočírovateľnému Lavimu pomáha aj super schopný agent Jarda a nekonečnú podporu má vo svojej „duty free“ priateľke– manželke Lucii.

Moralisti, traste sa!

Milovníci tvrdého a neviazaného humoru si prídu na svoje. Novinka od producentov Jakuba Štáfeka, hlavný protagonista filmu, a Ctibora Pouby si nedáva servítku pred ústa pri žiadnej scéne. Alkohol, drogy, ľahké dievčatá a rýchle autá. Spôsob života Laviho perfektne zapadá do celkového konceptu vytvárania satirických, priam až sarkastických situácii v tomto filme. Nevhodné vtipy, za ktoré by ich v západnom svete minimálne súdili, ale aj obrovská dávka stereotypných prídavkov, nie len z futbalového, ale aj sveta bežnej českej rodiny.

Recenzia: Vyšehrad: Fylm
Zdroj: magicbox.sk

Pre plné pochopenie komických situácii je pre diváka najlepšie poznať pomery v slovenskom a najmä českom športovom odvetví, ale nie je to podmienkou. Július Lavický nezostal svojej povesti nič dlžný. V dnešnom citlivom prostredí však mnohých fanúšikov urazil, čo bolo vidieť aj na tvárach niektorých ľudí po odchode z kina, najmä staršej generácie. Nám sa však nekorektný humor, jednoznačne, páčil, priniesol prvky, ktoré vo filmovej tvorbe už dlhodobo chýbajú.

Lavi Junior

Oproti seriálovému spracovaniu, prichádza do filmu aj kvantum nových postáv. Najvýraznejšou zmenou je Laviho (Jakub Štáfek) syn Richard (Jakub Jenčík). Po zistení, že je Július Lavický otcom sa jeho život radikálnym spôsobom zmení, musí si nájsť cestu k svojmu potomkovi, ale najmä sa postarať o to, aby neskončil rovnako ako jeho sploditeľ.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  TOP 10: Rick and Morty - Fakty, o ktorých ste netušili!
Jakub Jenčík

Do hry vstupujú aj rodičia jeho snúbenice, neskôr manželky Lucie (Šárka Vaculíková) Miloš (David Prachař) a Ilona (Ivana Chýlková). Otec Lucie je obrovským fanúšikom Slavie, mestského rivala Sparty, obľúbeného tímu Laviho. Táto skutočnosť dvoch protagonistov filmu rozdeľuje a zároveň spája.

Futbalové i hokejové hviezdy

Vo filme si svoju rolu strihli aj významní predstavitelia českého futbalového či dokonca hokejového kolotoča. Nesmieme zabudnúť na Vladimíra Šmicera, Patrika Bergera, Tomáš Řepku či Jána Kollera.

Z futbalových trávnikov si toho najviac užil Tomáš Rosický, bývalý hráč Arsenalu a terajší Športový riaditeľ Sparty Praha. Niekoľkokrát sa objavil najmä v komunikácii s Laviho agentom (Jakub Prachař), ktorý je stále pod papučou svojej ženy. Ako priznal sám producent a hlavná postava filmu Jakub Štáfek v pofilmovom rozhovore, scenár museli Rosickému šiť na mieru, aby sa bývalý elitný stredopoliar dokázal do úlohy vžiť.. Podľa nás to zvládol na výbornú. Priamo z hokejových ľadov si v krátkych scénkach zahrali aj Jakub Voráček alebo brankár Ondřej Pavelec.

Laviho sužujú finančné problémy, klub Vyšehrad bojuje o udržanie v druhej lige, ale jeho agent sa mu snaží vybaviť kvalitnejšie angažmá. Tu do deja vstupuje aj dvojica, nazvime ich hlavní záporáci, zo stávkarskej mafie, ktorá peňažne Júliusa Lavického pred svadbou zabezpečí, samozrejme, s očakávaním návratu financií. Celkovo však dej filmu uberá na kvalite. Príbeh pláva po povrchu a nasledujúce scény sú ľahko odhadnuteľné. Ak sa však adresát zameria zo scenáristickej stránky iba na humor a neplytvá svoj čas pitvaním príbehu do hĺbky, divokú jazdu si skutočne užije.

David Novotný, Jaroslav Plesl
Vyšehrad: Fylm ponúka skutočne dvojhodinovú jazdu, pri ktorej prevetráte svoju bránicu. Zatiaľ čo odborníci, ale aj bežná laická verejnosť považuje toto audiovizuálne dielo za najlepšiu komédiu tohto roka, pre nás je to najlepšia komédia minimálne  posledných desiatich či dokonca dvadsiatich rokov. Kultové hlášky sa zapíšu do repertoáru nezabudnuteľných.

Hodnotenie 8/10

Vyšehrad: Fylm si môžete pozrieť v slovenských kinách od 19. mája. Ak sa vám článok páčil, nezabudnite si okrem Recenzia: Vyšehrad: Fylm prečítať aj názor na film Podpaľačka.
Zdroj/foto: magicbox.sk