Recenzia: Srdce duba – Nádherný prírodopisný dokument o dube a jeho obyvateľoch!

Srdce duba je zaujímavý a zábavný dokument, v ktorom sledujeme celý starý dub a jeho obyvateľov.

-

Recenzia na vydarený dokumentárny film Srdce duba

Dámy a páni, vítam vás pri dnešnej filmovej recenzii. Tentokrát sa nebudem venovať žiadnemu veľkému blockbusteru s komiksovými hrdinami. Pri hrdinoch však zostaneme. Pozrieme sa na hrdinov z ríše zvierat v prírodopisnom dokumente Srdce duba. Tento zábavný a veľmi zaujímavý dokument (na ČSFD svieti s úctyhodnými 85 %) príde do kín 23. marca a ja sa vás vo svojej recenzii pokúsim presvedčiť, aby ste si tento dokument išli pozrieť. Pohodlne sa usaďte a poďme sa na to pustiť. Toto je naša recenzia dokumentu Srdce duba!

O príbehu dokumentu Srdce duba

V tomto dokumentárnom filme sledujeme starý dub a všetkých jeho obyvateľov a tatkiež aj jeho okolie. Od najnižších koreňov až po najvyššie konáre. Spoločne prejdeme všetkými ročnými obdobiami a budeme sledovať kolobeh života. Zrodenie a smrť. Našimi sprievodcami na tejto ceste budú najmenší chrobáčikovia, veverička, veľká rodina myší, sova či sojka. Každý z týchto tvorov prežíva veľké dobrodružstvo a my máme teraz možnosť zažiť ho s nimi.

Srdce duba recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

Výborná práca režisérov

Režisérska dvojica Michel Seydoux a Laurent Chaubonnier odviedla skutočne skvelú prácu. Dokument je veľmi dynamický, hravý, zábavný a výborne zostrihaný. Je vidieť, že režiséri sú veľmi skúsení, k rozprávaniu pristupujú moderne a snažia sa robiť veci inak. A práve to sa mi veľmi páčilo, pretože vďaka tomu dokument ponúka niečo viac ako len „jednoduchý pohľad“ na strom a jeho obyvateľov. Najviac je to vidieť na niektorých sekvenciách, ktoré sú dobre zostrihané, je v nich použitá dramatická hudba a skvelé zvuky. A v týchto momentoch som zabudol, že vlastne sledujem prírodopisný film, pretože to, čo som videl, mi pripomínalo tie najlepšie thrillery, horory alebo romantické komédie.

Kamera, zvuky a hudba

Po vizuálnej stránke vyzerá dokument fantasticky. Tvorcovia a režiséri skvele využili moderné technológie a dokonale skombinovali digitálne sekvencie a úžasne nasnímané zábery fauny a flóry. Pri mnohých scénach som si len hovoril: WOW. A potom nasledovala myšlienka, ako to nakrútili, tak fantasticky. Tento dokument má veľa pôsobivých scén a sekvencií, ktoré si budem dlho pamätať vďaka úžasnému strihu, ktorý niektoré momenty predáva na 200%.

Srdce duba recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

A potom je tu hudba a zvuky. Hudba sa mi naozaj veľmi páčila, pretože krásne dotvára atmosféru celého dokumentu a dokáže dodať tie správne emócie pri každej pasáži. Niekedy je nežná, inokedy hravá a zábavná, a potom sú momenty, keď je dramatická a nepríjemná. Veľmi oceňujem zaradenie dvoch piesní, ktoré sú veľmi dobre zakomponované do deja.

Zvuky sú v kategórii samy o sebe, pretože aj tie sú spracované perfektne. Každý zvuk funguje tak, ako má. Od zvuku kvapiek vody, veľkej búrky, piskotu myší až po hrabanie diviakov či kriku mladých vtákov, ktoré sú hladné. Zvuk je veľmi pôsobivý a chvíľami som mal pocit, že som v lese sám a počujem všetky drobné zvuky.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenzia: Ľúbostné listy z Montmartre - Pre všetkých, ktorí milujú Paríž!

Vydarené momenty

Chcel by som tu spomenúť niekoľko momentov, ktoré sa mi naozaj veľmi páčili. Hneď na začiatku sme svedkami veľkej búrky, ktorá je nám prezentovaná takmer ako v najlepších hollywoodskych thrilleroch o prírodných katastrofách. Veľmi napínavo sledujeme, ako sa tunely zapĺňajú vodou a ako myši pobehujú a snažia sa nájsť suché miesto. Situáciu podčiarkuje dramatická hudba.

Srdce duba recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

Ďalším momentom, ktorý sa mi celkom páčil, bol moment párenia dvoch chrobákov na pieseň Sway od Deana Martina. Určite musím spomenúť takmer hororový moment, keď zmija pomaly šplhá po konároch stromu k vtáčiemu hniezdu. A zúfalí rodičia len kričia a snažia sa tohto „votrelca“ zastaviť. Vystresovaná veverička pobehuje z jednej strany duba na druhú a sama nevei obeťou tohto zabijaka. Úžasne vygradovaná sekvencia od hudby, zvukov až po kameru.

Zápory dokumentu

Chápem prečo, dokument nemá rozprávača, ale z môjho pohľadu by to filmu pomohlo. Samotný dokument je zaujímavý a zábavný, ale myslím si, že mladšie deti neudrží v pozore. Najmä keď sa musia sústrediť len na obrázky, zvuky a hudbu. Hovorené slovo pomáha udržať pozornosť. Starší diváci s tým nebudú mať taký problém a určite ocenia niektoré technické aspekty dokumentu. Osobne si myslím, že tento dokument je určený pre starších divákov. Mladších by mohli odradiť scény s búrkou alebo stretnutie so zmijou.

V záverečných titulkoch sú fotografie zvierat, ktoré sme mohli vo filme vidieť. A máme tu aj francúzske a latinské titulky. Tieto titulky mohli dostať preklad taktiež, ale nijak to filmu neškodí.

Srdce duba recenzia
Zdroj: Vertigo Distribution

Pár slov na záver a hodnotenie prírodopisného dokumentu Srdce dubu

Ak mám byť úprimný, nepozerám veľa prírodopisných dokumentov. Keď sa nad tým zamyslím, nevidel som žiadny už roky. A Srdce duba sa mi páčilo o to viac, že to bola pre mňa príjemná zmena. Samotný dokument sa mi veľmi páčil a celkom som si ho užil. Tento film vám veľmi rád odporučím, určite to nebude strata vášho času.

Hodnotenie: 8/10

Ďakujeme za spoluprácu distribučnej spoločnosti Vertigo Distribution!

Toto bola naša recenzia na veľmi vydarený a kvalitný prírodopisný dokument Srdce duba. Ak máte možnosť vidieť tento dokument, tak neváhajte a choďte do kina. Určite budete spokojný.