Recenze: Volavka – Výborný dramatický seriál od Apple TV+

Taron Egerton z Kingsmanů a Rocketman se snaží usvědčit vraha v psychiatrické léčebně.

-

Recenze na parádní seriál Volavka (Black Bird)

V dnešní seriálové recenzi se zaměřím na seriál, o kterém se moc nemluví, ale mělo by, protože je to velká pecka. Seriál se jmenuje Volavka, ale většina z Vás ho bude znát pod jménem Black Bird. Za seriálem stojí Apple TV+, jenž mi znovu dokazuje, že je pro něj kvalita tvorby na prvním místě, a radši bude mít méně obsahu, než aby ho měl hodně a kvalita šla dolů. Samotný seriál vychází ze skutečných událostí, které jsou popsané v knize In with the Devil, jenž napsal James Keene a Hillel Levin.

O samotný vznik seriálu se pak postaral ostřílený spisovatel Dennis Lehane, autor knih jako Tajemná řeka, Prokletý ostrov, Gone, Baby, Gone či Pod rouškou noci – všechny tyto knihy byly zfilmované a jsou přeloženy do českého jazyka. Tolik slov k úvodu a teď se můžeme vrhnout na samotnou recenzi seriálu Volavka!

Volavka
Zdroj: cultofmac.com

O příběhu seriálu

Jimmy Keene (Taron Egerton) si začíná odpykávat desetiletý trest ve vězení, ale dostane úžasnou nabídku. Pokud se mu podaří získat přiznání Larryho Halla (Paul Walter Hauser), podezřelého z několika vražd, bude propuštěn na svobodu. Splnit tento úkol však bude životní výzvou. (Apple TV+)

Black Bird
Zdroj: slashfilm.com

Výborný herci

Kdybych, měl říci jedinou věc kvůli, které stojí za to vidět tento seriál, tak jsou jednoznačně herci. Volavka nemá žádnou velkou hvězdu, ale velmi šikovné, přesné a hlavně moc dobré herce, jenž jdou ve svých rolí na dřeň a celý seriál odmakají. Taron Egerton hraje parádně a svou postavu zvládl s přehledem. Egerton tento typ postav umí a navíc má přirozené charisma, takže mu z fleku věříte samolibého floutka, který umí všechno okecat, ženy mu zobou z rukou, a muži chtějí být jako on. O to více jsem si užil jeho proměnu, kdy začne ztrácet půdu pod nohami, a začne se psychicky hroutit a je v neustálém stresu. Egerton tohle zahrál velmi přesvědčivě a jeho výkon se mi dost líbil.

Paul Walter Hauser, toto jméno si všichni dobře zapamatujete, jelikož je to herecký démon. Hauser je v této roli neuvěřitelný a předvádí fantastický výkon, který mu přinese všechny možné ceny. Po každé, když byl Hauser na scéně, tak jsem z něho měl nepříjemný pocit, jenž byl pak umocněn jeho gestikulací, smíchem a způsobem jakým mluví. Hauser se do své role naprosto převtělil a má tolik hereckých poloh, že na něm budete viset očima, a zároveň bude chtít odvracet zrak, když Vám Hauser ukáže temnější polohu své postavy. Dámy a pánové tomuhle já říkám prvotřídní herectví. Velký respekt.

Ve vedlejší rolí je hodně moc dobrý Greg Kinnear, který si svoje s přehledem odehraje a je velká škoda, že nedostal více prostoru. Ray Liotta ve své poslední roli předvádí parádní herecký výkon a dostal zde několik momentů, ve kterých je výborný. Sepideh Moafi je hodně šikovná herečka, a i u ní zamrzí, že nedostala o trochu více prostoru.

Volavka
Zdroj: rollingstone.com
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Po čem muži touží 2 - Lepší než jednotka?

Klady a zápory

Co se týče kladů, tak tady je to kapitola sama osobě. Výborný herci, luxusní atmosféra, napínavý a zajímavý příběh, přesná režie a spoustu skvěle natočených scén, které z hlavy jen tak nedoženete (pomalé záběry beze střihu, vyprávění Halla o vraždách, vzpoura ve věznici atd.)

Seriál nějaké chyby samozřejmě má. Někomu nesedne tempo, jenž je opravdu pomalejší. Někdo bude zklamaný, že se tam skoro nic moc neděje, jelikož jsou hrdinové zavřený ve věznici a jenom si povídají. Pro někoho bude neuspokojivé finále, protože očekával trochu větší gradaci atd. Důležité je se správně naladit a počítat s tím, že je to pomalejší seriál a ne vždy jde o vděčnou podívanou.

Black Bird
Zdroj: slashfilm.com

Pár slov na závěr a hodnocení seriálu Volavka

Jsem ze seriálu hodně nadšený. Opravdu mi to velmi moc sedlo a užil jsem si každou z epizod. Dokonce jsem si některé momenty pouštěl několikrát, abych naplno dokázal ocenit prvotřídní herecké výkony. Je to výborně natočené, skvěle zahrané a taky je to zajímavé. Není to seriál pro každého, nicméně já jsem dost spokojený a seriál doporučuji všude, kde to jde. Takže mu dejte šanci, jelikož se jedná o jeden z nejlepších seriálů roku.

Hodnocení: 8,5-9/10

Děkuji Vám za pozornost a doufám, že Vám naše recenze na tento povedený seriál líbila.

Zdroje: IMDbČSFD