Recenze: Star Wars: The Bad Batch – Jaký byl díl Aftermath?

-

Recenze: Star Wars: The Bad Batch

Členové klonového komanda Bad Batch se musejí vyrovnat se změnami v galaxii po konci Klonových válek. A naše recenze Star Wars: The Bad Batch začíná…

Seriál Star Wars: Klonové války minulý rok definitivně skončil svou 7. sérií. Seriál měl po stránce animace a cílení na menší publikum ze začátku spíše problémy, časem se ovšem seriál v oblasti animace zlepšil, stal se celkově dospělejším a vážnějším, 3-5 série jsou výtečné, 6. série je super podívaná a 7. série je funkční emotivní tečkou. Přesto seriál Klonové války nekončí. V tom pravém slova smyslu. Přichází totiž volné pokračování s názvem Star Wars: The Bad Batch.
Výrazné klonové komando ze 7. série se skutečně dočkalo vlastního seriálu, přičemž události reagují na závěr Klonových válek a tedy následky Rozkazu 66 a nástupu Impéria. Klonové války sice skončili, nová válka ovšem teprve začíná. A pilotní 70-minutový díl je příslibem toho, že nepůjde o dojnou krávu a snahu přiživit se na popularitě Klonových válek.

Zajímavé postavy, výtečná animace

Star Wars: Bad Batch
Zdroj: alza.cz
Už v zárodku je na komandu Bad Batch skvělé to, že je každý člen výjimečný něčím jiným – má svého snipera (Crosshair), technika (Tech), bouchače (Wrecker), kyborga (Echo) a především vůdce (Huntera). Nejen díky tomu je tak každý člen výrazný sám o sobě a každý dostane příležitost zazářit. To ostatně dokazuje i samotný první díl seriálu. Tahle banda v několika momentech dokáže že si svůj vlastní seriál zaslouží, dá se s nimi zajímavě pracovat a to jak v rámci jejich sehranosti, tak i v tom, že každý není stejný a i to samotné bude mít zásadní dohru na následující události. Především postava Crosshaire má největší potenciál.
Animací se seriál drží stylu Klonových válek a i proto se první sérii Bad Batch bude snadno přezdívat ´´ 8. série Clone Wars´´. Potěší ovšem to, že už je animace na vrcholu 7. série Clone Wars a tudíž už nehrozí, že by jako na samotném počátku 1. série Clone Wars animace nepůsobila úplně ideálně a zvýšení kvalit seriálu spočívalo i v zlepšení samotné animace. Bad Batch jsou již od začátku po animační stránce na velmi dobré úrovni, přičemž styl animace bude milovníkům Clone Wars vonět, odpůrcům Clone Wars naopak zase pochopitelně trochu smrdět. Nicméně je už v pilotním díle Bad Batch animace na rozhodně lepší úrovni než v rámci celého seriálu Star Wars: Povstalci.

Svižný úvod, hlasové výkony

Star Wars: The Bad Batch
Zdroj: gamesradar.com
Pilotní díl sice trvá 70 minut, přesto tempově uniká velmi dobře. Především i proto, že se seriál rovnou vydá do akce a následně reaguje na události závěru Klonových válek, představuje nám Rozkaz 66 a nástup Impéria z trochu jiného úhlu pohledu a celkově nastavuje zajímavý nástřel děje, který se bude nadále vyvíjet v následujících 15 epizodách.
Všem klonům opět hlas poskytl Dee Bradley Baker, přičemž se nadále na jeho hlasový výkon nedá stěžovat a je naprosto ideální volba i proto, že dokáže poskytnout různé emoce různým klonům. Zbytek hlasových výkonů je taky fajn, zarážející je jen to, že se vrátí jedna nečekaná postava, kterou namlouvá stejný herec jako kdysi. Háček je ovšem v tom, že je v době Bad Batch postava výrazně mladší a přesto se tvůrci rozhodli dodržet obsazení, což má za následek, že jedna postava tak mluví hlasem, který by jí tak padnul spíše o nějakých 20 let později. Vyloženě vyrušující to není, trochu nepřirozeným dojmem to ovšem působí.
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Tipy na chystané adaptace začátku roku 2024! Na které se těšíme?
Stěžejní postavou seriálu je poté Hunter, která má prozatím společně s Crosshairsem nejzajímavější dějový oblouk. Nová postava Omegy, která je prvním ženským klonem a měla by též být jednou se stěžejních postav seriálu prozatím působí tak trochu navíc a těžko říct, zda se to v průběhu seriálu nějakým způsobem změní. Smutné je také to, že chce seriál být očividně ještě o poznání dospělejší než Clone Wars, přesto se ovšem pokouší o infantilní humor, který tak Bad Batch vrací někam ke kořenům Clone Wars. Snad to tedy s tím humorem příště nepůjde od desíti k pěti a tohle drsné komando se dočká skutečně drsného příběhu.

Výrazný potenciál, povedený soundtrack

Star Wars: Bad Batch
Zdroj: brickfanatics.com
Přesto je ovšem potěšující, že tento seriál vlastně vzniká. Prostředí klonových vojáků po Rozkazu 66 a s nástupem Impéria jde totiž určitě zajímavě prozkoumat. Spousty témat, které pilotní díl načrtne do budoucna opravdu působí zajímavě. Při vší té dost povedené akci je přitom zasazení pilotního dílu prozatím komorní a dává to smysl i kvůli rozjezdu, přičemž další díly se mohou vydat trošku velkolepějším dojmem. Přesto by bylo určitě zajímavé, kdyby si seriál nadále udržel takovou komornější atmosféru. Ovšem komornější v rámci světa Star Wars.
Velmi potěšujícím způsobem funguje i hudba Kevina Kinera. Ta sem tam drží nostalgie (Imperial March, Clone Wars) a zároveň se nebojí přijít s novými hudebními motivy. Velmi snadno půjde nadávat na Bad Batch v tom ohledu, že skutečně působí jako pokračování Clone Wars. Jenomže dá se na to vůbec reálně stěžovat, když to v podstatě přiznané pokračování je? Seriál Clone Wars sice skončil, nadále ovšem žije v Bad Batch. A díky tomu, že je u kormidla nadále Dave Filoni je pilotní Bad Batch tím nejlepším možným navázáním na odkaz Clone Wars. Zásadní bude už jenom to, zda se tohle povede udržet i po dobu následujících 15 dílů.

Star Wars: The Bad Batch- Aftermath závěrem

Nejdůležitější je na The Bad Batch ale především to, že číří pravou esencí Star Wars. Přitom navíc rozšiřuje svět o další zajímavý příběh. 1. díl s názvem Aftermath jednoduše láká na další povedené sci-fi dobrodružství. Navíc dokazuje, že tenhle spin-off nebude zbytečnou investicí peněz pro Disney a zbytečnou investici času pro diváky. Mnohem lépe se to celé bude hodnotit jako celek. Bad Batch už ale jedním dílem strká do kapsy celé Star Wars: Povstalci. Slibuje, že v nadcházejících týdnech to bude neskutečná jízda, která dokáže, že Bad Batch vlastní seriál nedostala jen tak. Tak snad se to za 14 týdnů prokáže jako pravda…
Zdroj titulního obrázku: hdqwalls.com