Recenze: Spider-Man: Pramen mladí – Jak se povedla knižní verze komiksových příběhů?

V New Yorku se objeví mýtická kamenná deska, která v sobě skrývá tajemství. Po této desce prahne mafie a taky velký šéf Kingpin. Jediný, kdo může tajemství desky ochránit je Spider-Man!

-

Recenze na knihu Spider-Man: Pramen mladí

Rád bych Vás všechny přivítal ke dnešní knižní recenzi, ve které se zaměřím na knihu, jenž vychází z komiksových příběhů. Kniha nese jméno Spider-Man: Pramen mladí. V recenzi se pokusím zodpovědět na otázku zda komiksové příběhy dokáží fungovat v knižní podobě a jak se povedlo spisovateli Stefanu Petruchovi převyprávět legendární komiksové příběhy. Nebudu to prodlužovat a jdeme na recenzi na knihu Spider-Man: Pramen mladí!!!

O příběhu knihy Spider-Man: Pramen mladí

V naději, že se mu podaří pořídit pár cenných fotek vlastního pavoučího alter-ega v akci, se Petr Parker vydává vstříc potížím – a ty se zhmotní v podobě záhadné mýtické kamenné desky, kterou chce jak Kingpin, tak mafie. A jako kdyby nestačilo, že se octne v hledáčku nechvalně proslulých newyorských padouchů, Petr si rozhází i své kamarády – a policii! Úplně spokojená s ním není ani jeho přítelkyně Gwen Stacyová. Minulost se mu pak nepříjemně připomene o pár let později, když se údajně mrtvý vůdce mafie vrátí a stále neúnavně usiluje o zpropadenou desku. Když se pak ještě teta May octne na prahu smrti, Petr už propadá zoufalství, že ho navždy opustilo štěstí. (oficiální text distributora)

Zdroj: Marvel comics
Zdroj: Marvel Entertainment

Šikovný spisovatel

Spisovatel Stefan Petrucha z mého pohledu odvedl dobrou práci. Je vidět, že se Petrucha  dobře připravil a poctivě načetl všechny potřebné komiksové sešity. Petruchovi se povedlo převyprávět a přenést do současnosti příběhy, které vytvořil legendární Stan Lee a kreslíř John Romita. Autor k daným příběhům přistupuje s úctou a snaží se jim dát moderní kabát. Zároveň chce zachovat jistou naivitu, která k příběhům se Spider-Manem patří. Samotné přenesení do současnosti funguje velmi dobře, jen jsem čekal, že si s ním Petrucha trochu více pohraje a v některých momentech budou ty změny větší.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenzia: Cítiť znova - Myslela si, že nie je jej typ!

Knižní podoba

Jsem velký fanoušek Spider-Mana a troufám si o sobě tvrdit, že něco málo mám s tímto hrdinou načteno. Díky tomu, se mi Pramen mladí četl dobře. Před pár lety v Komiksovém výběru Spider-Mana vyšel díl Stéla předků, který se částečně tomuto příběhu věnuje. Takže když jsem četl Pramen mladí, tak jsem měl spoustu momentů z knihy před očima v komiksové podobě.

Čtenáři, kteří nemají tolik načtené komiksy se Spider-Manem, si tuto knihu tolik neužijí, protože jim tam něco bude chybět. Vůbec nepomůže, že v příběhu je časový skok, po kterém jsou dvě velmi důležité postavy mrtvé. Pokud dané příběhy neznáte, tak nepochopíte, jak moc je to důležitý okamžik ve Spider-Manově historii. Petrucha se to čtenářům snažím, co nejvíce ulehčit, ale ne vždy se mu to povede, tak jak by bylo třeba. Čistě z mého pohledu je potřeba znát postavy a historii Spider-Mana, abyste si knihu dokázali užít a pochopit, co se děje.

Zdroj: Nakladatelství CREW

Pár slov na závěr a hodnocení knihy Spider-Man: Pramen mladí

Pramen mladí je dobrá kniha, která se mi líbila. Jako fanoušek Spider-Mana jsem si tam našel spoustu věcí, které mi udělali radost. Je pravdou, že příběh je místy lehce překombinovaný a zdlouhavý, ale to je dáno komiksy, ze kterých vychází. Pokud máte rádi Spideyho, nebude Vám vadit, že tady nejsou obrázky, tak Pramenu mládí dejte šanci, a třeba budete příjemně překvapený jako já.

Hodnocení: 7/10

Doufám, že se Vám tato recenze líbila a zkusíte si přečíst knihu Spider-Man: Pramen mladí.

Zdroje: CREWDatabáze knih