Recenze: Batman, který se směje – Napůl Batman, napůl Joker!

Pokračování příběhů, ve kterém se musí Batman vypořádat s mocným nepřítelem, jenž pochází z Temného mnohovesmíru - Batman, který se směje.

-

Recenze na komiks Batman, který se směje

Vítejte všichni u dnešní komiksové recenze. V této recenzi se zaměřím na komiks, který nese jméno Batman, který se směje. Tento komiks upoutá Vaši pozornost svou úvodní obálkou, která je správně děsivá. Příběh tohoto komiksu navazuje na velkou eventovou událost se jménem Metal: Temné noci. Komiksová událost Metal: Temné noci se mi docela líbila, ale rozhodně jsem si jí neužil, tak jsem doufal, protože to není lehké čtení, a čtenář musí mít načteno, aby si to užil a v zásadě pochopil, co se děje a proč se to děje. A tohle se, tak trochu týká i Batmana, který se směje.

Osobně si myslím, že se to dá v pohodě přečíst bez znalostí Metalu, aby čtenář pochopil, co děje. Nicméně znalost Metalu je rozhodně lepší, protože dokážeme mnohem lépe pochopit vnitřní pochody některých postav a užít si konkrétní věci. Takže pokud máte možnost si přečíst Metal: Temné noci, tak to udělejte, pokud ta možnost není, tak to není nepřekonatelný problém. Povinný úvod máme za sebou a teď se vrhneme na recenzi komiksu Batman, který se směje!

Batman, který se směje
Zdroj: crew.cz

O příběhu komiksu

Nejsmrtonosnější obyvatelé zlé alternativní reality se dostaly do Gothamu.  Batman, který se směje – napůl Batman, napůl Joker), snoubí se v něm vše, co dělá z Maskovaného mstitele hrdinu, a z Klaunského prince vraha. Je nejstrašlivějším zločineckým géniem Temného mnohovesmíru. A teď přichází do Gothamu, aby změnil domov Bruce Waynea na inkubátor zla.

A není sám. Z další z nesčetných realit Temného mnohovesmíru se vynořuje také Ponurý rytíř. Tenhle brutální zabiják neváhá použít jakoukoliv zbraň ze svého arzenálu, aby zajistil, že ti, kteří si podle něj zaslouží zemřít, už nevstanou. Začíná válka jako žádná jiná – válka Batmanů. A zatímco jsou Batmanovi nejbližší spojenci, nejhorší nepřátelé i dvojníci napříč celým Mnohovesmírem lapeni v křížové palbě, ve vzduchu visí otázka: Dokáže Batman zachránit Gotham a svou duši??

Batman
Zdroj: crew.cz

Zajímavý scénář

Scénárista Scott Snyder odvedl slušnou práci. Snyder posunul Batmanova dobrodružství zas o kousek dál a přišel s trochu jiným Brucem Waynem/Batmanem. Osobně hodně kvituji, že se Snyder drží víceméně při zemi, a celkový příběh připomíná hodně nepříjemnou detektivku, kde hlavní záporák, chce dohnat hlavního hrdinu k šílenství a zlomit ho. Sice nejde o nic originálního, protože v historii Temného rytíře se o tohle pokoušel nejeden záporák a vždy selhal. Snyder tohle samozřejmě ví, a proto přihazuje další proměnné, které to komplikují. Díky tomu, se komiks primárně věnuje Batmanovi a jeho vyšetřování, a na samotného Bruce Wayne zbyde minimum prostoru. Po příběhové stránce jsem ve výsledku spokojený, nicméně samotné finále pro mně bylo přeplácané a překombinované.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Hellblazer: Dobré úmysly - Noir v okultistickej podobe!
Batman
Zdroj: crew.cz

Přesná a působivá kresba

O kresbu se postaral umělec a výtvarník Jock, a odvedl parádní práci. Jeho kresba se k tomuto příběhu náramně hodí a výborně vystihuje šílenství, které se pomalu ale velmi jistě přibližuje. Jock celý příběh vypráví z „dálky“ a málokdy se soustředí na velké detaily. To samé platí i pro nakreslení obličejů postav. Kreslíř zde nemá potřebu dělat, co nejdetailnější kresbu a mnohem více se soustředí na celkový obraz a vyznění. Díky této specifické kresbě na Vás dolehne samotná atmosféra komiksu, jenž je plná šílenství, strachu a bolesti.

Batman, který se směje
Zdroj: crew.cz

Pár slov na závěr a hodnocení komiksu Batman, který se směje

Samotný komiks je dobře vystavěný, má zajímavý příběh, u kterého nás zajímá co bude dít dál a jak to celé skončí. Asi největší problém je to, že je to místy přeplácané, překombinované a pokud nemáme něco načteného, tak se můžeme velmi lehce ztratit v to co se děje a jaký to má význam, nebo nám to nemusí dávat smysl. Batman, který se směje je zajímavě napsaný a dobře nakreslený komiks, který rozšiřuje příběhu Metalu a přináší temný příběh z Gothamu.

Hodnocení: 7/10

Děkujeme nakladatelství CREW za recenzní výtisk!!!

Nakladatelství CREW - RECENZÁK