Recenze: Batman: Dvojník – Jak se povedl nový detektivní Batman?

-

Recenze na komiks Batman: Dvojník

V dnešní komiksové recenzi si rozebereme nejnovější přírůstek do série DC Black Label, který nese název Batman: Dvojník.Tento komiks nám (podobně jako film aktuálně běžící v kinech) představuje Batmana v jeho začátcích, kdy je pouze výstředním mstitelem v temném a špinavém městě. Série Black Label se soustřední na dospělejší čtenáře a podle toho taky vypadají samotné příběhy. Komiks vychází v jednom svazku a jedná se o uzavřený příběh, ve který je rozdělen na tři části. Součástí komiksu jsou medailonky tvůrců a alternativní obálky. Dost bylo slov k úvodu, teď se vrhneme na samotnou recenzi komiksu Batman: Dvojník!

The Batman Dvojník 5 komiksov
Zdroj: Nakladatelství CREW

O příběhu komiksu

Bruce Wayne působí v roli Temného rytíře teprve asi rok, ale už teď dokáže poznat, že jeho mise slaví úspěch. Bohužel, nadělal si pár vlivných nepřátel. Lidé, kteří mají v Gothamu moc, velmi nelibě nesou to, jak Batman narušuje chod jejich města… a vypadá to, že jeden z nich má plán, jak samozvaného ochránce pořádku neutralizovat. Na střechách a v ulicích města nyní hlídkuje druhý Batman – a tenhle nemá žádné zábrany, pokud jde o zabíjení zločinců, dokonce i naživo před kamerami. Temnému rytíři je teď v patách celá gothamská policie společně s bohatými a vlivnými obyvateli. Batman proto musí najít svého dvojníka a očistit nějak své jméno. Jak ale můžete prokázat svou nevinu, když se schováváte za maskou? (oficiální text nakladatelství CREW s.r.o.)

Kvalitní scénář

Scénárista Mattson Tomlin je zkušeným filmovým tvůrcem a je vidět, že ve vizuálním médiu je jako doma a odvádí velmi slušnou práci. Tomlin si hezky hraje s vyprávěním a několikrát mě překvapil jak příběh pojal. Škoda, že v některých věcech nebyl o trochu drsnější a odvážnější. Stále jsem cítil, že se drží v nějakých mantinelech a neutrhl se více ze řetězu ohledně zápletky. Scénárista se rozhodl pojmout Batmana více realisticky a bez opulentnosti a velkoleposti. Žádné velké honičky, souboje nebo dlouhé akční scény. Všechno se drží v uvěřitelné rovině.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  THE BATMAN: 5 komiksov, ktoré by ste si mali prečítať pred filmom!

A podle toho taky vypadá samotný Bruce Wayne. Věčně pomlácený, od krve a chybující. Hlavní hrdina dělá spoustu chyb a nese za ně následky. Líbilo se mi, že se velká část příběhu soustředí na dva silné ženské charaktery – detektivku Wongovou a doktorku Thompkinsovou. Wongová nahradila v jistém smyslu komisaře Gordona a příběhu to prospělo a dodalo mu to jiný rozměr. Totéž platí pro Thompkinsovou, ta zase nahradila Alfréda a slouží pro Bruce jako bezpečný přístav, a je to jeho jediný spojenec.

Batman Dvojník Gotham
Zdroj: Nakladatelství CREW

Působivá kresba

Co se týče kresby, tak s tou jsem ze začátku bojoval. Andrea Sorrentino má zvláštní a specifický styl, jenž se k tomuto příběhu naprosto hodil. Sorrentino si rád hraje s detaily, stíny a rozvržení panelů – dvojstránky jsou naprosto fantastické!!! Místy to působí chaoticky a nepřehledně, ale posiluje to celkovou atmosféru a vyznění komiksu. A na tom záleží. O kresbě nelze říci, že by byla na první pohled příjemná a líbivá, nicméně o to více funguje v kontrastu s příběhem. Je realistická, ale zároveň stylizovaná do „hororového noiru„. Protože tohle není typický mainstreamový komiks s Batmanem. Tohle je Black Label a zde dostáváme dospělejší a nepříjemnější komiksy s otázkami morálky, kde se rozlišuje, kdo je hrdina a kdo padouch na velmi tenké linii.

Batman Vraždy
Zdroj: Nakladatelství CREW

Pár slov na závěr a hodnocení komiksu Batman: Dvojník

Spokojenost. Komiks mi sedl a příjemně mě překvapil. Mám rád, komiksy s Batmanem, které se „drží při zemi“, a ukazují, že Batman je stále jen člověk, který krvácí a může zemřít. Zde je ta realistická a civilní rovina dotažená na maximum a funguje dost dobře. Z počátku jsem si dost zvykal na scénář a i na samotnou kresbu. Naštěstí obojí bylo jen o zvyku a s každou další stránkou se to četlo lépe a lépe. Pokud hledáte uzavřený příběh s Batmanem, tak mohu Dvojníka s jistotou doporučit.

Hodnocení: 8/10

Tento komiks si můžete pořídit přímo v e-shopu Nakladatelství CREW. A nezapomeňte se zapojit do naší soutěže o tento skvělý komiks!

Nakladatelství CREW - RECENZÁK