Hyundai i30 zaujme novým dizajnom
Hyundai a jeho model i30 za posledné roky naozaj zažíva úspech a teda automobilka si dokázala získať veľkú pozornosť v danej triede pre jej elegantný a nadčasový dizajn, hlavne po predstavení ostrého hothatchu i30N (2015). Dnes sú to 4 roky od predstavenia tretej generácie a teda ideálny čas prísť s inováciami a novinkami.
Modernejší exteriér
V exteriéri sa o hlavnú rozpoznávaciu úlohu postarajú svetlomety, ktoré v prípade predných dostávajú štíhlejší vzhľad s voliťeľnou technológiou MFR LED a nové denné svietenie v tvare V. Tento tvar bol použitý aj na zadných svetlometoch, čo by malo vytvárať symetrický efekt medzi prednou a zadnou stranou. Prednej časti dizajnéri pripravili širší a modernejší postoj a malá zmena je aj pri mriežke, ktorá je taktiež širšia a má zvýraznený 3D vzor. V zadnej časti pre 5 dverový model sa o zmenu postará nový dizajn nárazníka, ktorý by mal zlepšiť aerodynamický výkon.

Ak by vám nevyhovoval doterajší výber farieb pre i30, Hyundai rozširuje svoju ponuku o 3 nové farby a to Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Pričom v ponuke naďalej zostávajú už existujúce farby Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver a Olivine Grey.
Výbava N-Line pre verziu kombi
Pre nový Hyundai i30 je možnosť výbavy N-Line pre karosársku verziu kombi. Tým pádom je dostupná už pre všetky karosárske verzie. Výbava N-Line dostala taktiež nový dizajn s ešte športovejším vzhľadom. Vpredu nájdete širšiu strednú mriežku, nové svetlomety a špeciálny dizajn prednej časti. Úplný nový dizajn zadného nárazníka podčiarkuje dynamický charakter rady N-Line. Široký difúzor dodáva vozidlu športový akcent, ktorý umocňujú aj nové hmlové svetlá.
Nové možnosti interierových kombinácií
V prípade interiéru automobilka mení dizajn vetracích otvorov, ktoré by mali byť prepracovanejšie a modernejšie. Čo sa týka farebného prevedenia interiéru, aj tu Hyundai rozširuje svoju ponuku o nové farby: Pewter Gray, Ebony Brown a Charcoal Grey. Samozrejme bude možnosť aj už známeho čierneho prevedenia interiéru. Otázkou tak je, či v nových farbách s novými farbami interiéru príde aj nová ponuka dekoru, čo mne osobne v predchodcovi chýbalo.
Konektivita a bezpečnosť samozrejmosťou
Hyundai nezabúda ani na konektivitu. Nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a nový 10,25-palcový dotykový LCD displej, ktorý je plne kompatibilný so službami Android Auto a Apple Car Play je už aj pre tento model samozrejmosťou. Od leta 2020 bude k dispozícii aj zrkadlenie telefónov bez potreby pripojenia telefónu cez kábel. K výbave vozidla patrí aj bezdrôtové nabíjanie smartfónov.
O bezpečnosť sa postarajú asistenti, ktorí sú už dobré známi v konkurencii. Automobilka ponúka vylepšený a rozšírený balík bezpečnostných prvkov Hyundai SmartSense.
SmartSense obsahuje tieto bezpečnostné prvky:
- [Nové] Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou – Lane Following Assist (LFA)
- [Nové] Asistent na upozornenie na vozidlá pri cúvaní – Rear Collision-avoidance Assist (RCA)
- [Nové] Upozornenie na pohnutie sa vedúceho vozidla – Leading vehicle Departure Alert (LVDA)
- [Nové] Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA)
- Systém autonómneho núdzového brzdenia – Front Collision-Avoidance Assist (FCA) s detekciou chodcov a [Nové] detekciou bicyklov
- Sledovanie únavy vodiča – Driver Attention Warning (DAW)
- Automatické prepínanie diaľkových svetiel – High Beam Assist (HBA)
- Sledovanie dopravných značiek – Intelligent Speed Limit Warning (ISLW)
- Systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu – Lane Keeping Assist (LKA)
Nová zostava pohonných jednotiek
Nový Hyundai i30 prichádza s vylepšenou zostavou pohonných jednotiek. Novinkou je 1,5-litrový DPi benzínový motor s dvojitým vstrekovaním paliva s výkonom 81kW (110 k), ktorý sa dodáva so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Benzínový turbom prepĺňaný motor 1,0 T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) bude k dispozícii s novou 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Doteraz bola táto motorizácia dostupná iba so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Ďalšou novinkou v novom i30 je 1,0-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 88,3 kW (120 k) s voliteľnou 48V technológiou Mild Hybrid pre vyššiu úsporu paliva, prvýkrát je tiež k dispozícii so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT).
iMT odpojí motor od prevodu potom, ako vodič uvoľní plynový pedál. To umožňuje vozidlu vstúpiť do dvoch možných úrovní dojazdu v závislosti od podmienok. Pri prvej úrovni beží motor na voľnobeh. Pri druhej úrovni sa motor dočasne vypne, aby sa ušetrilo ešte viac paliva. Pre tých, ktorí dávajú prednosť automatickej prevodovke, je k dispozícii aj 48-voltový Mild Hybrid s 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
V ponuke motorizácií ostáva 1,6-litrový dieselový motor s výkonom 85 kW (115 k) s možnosťou voľby 6-stupňovej manuálnej prevodovky alebo 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky.
1,6-litrový dieselový motor s výkonom 100 kW (136 k) sa teraz dodáva so štandardným 48 V mild hybridným systémom. Je k dispozícii s 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Vrcholom ponuky v novej i30-tke je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 117,5 kW (160 k), ktorý je štandardne dodávaný so 48 V mild hybridnou technológiou. Je k dispozícii aj so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Čo vravíte na novú i30-tku? Pozdáva sa vám nový dizajn alebo vám naopak nepríde ničím zaujímavý?