New Avengers: Útěk – Podařilo se novému týmu uspět?

-

Nová recenze na New Avengers: Útěk!

Dneska si zrecenzujeme komiks, patřící do jedné z nejlepších ér Marvelu. Řeč je samozřejmě o New Avengers: Útěk a nenapsal ho nikdo jiný než Brian Michael Bendis! I když v současné době píše pro DC Comics, tak v  minulosti, kdy byl u Marvelu napsal opravdu dobré komiksy. Kdybych měl jmenovat, tak bych třeba zmínil jeho Daredevila, Spider-Woman, Milese Moralese, Ultimate Spider-mana nebo velmi chválený a známý komiks Alias. Tohle bylo jen pár věcí z dlouhého seznamu Bendisových děl, které ho nejvíc proslavili.

New Avengers útěk
Zdroj: roguewatson.com

Co se to Avengers stalo tentokrát?

Z věznice obývané super-záporáky uteče půlka vězňů a pochytat je musí nově sestavený tým Avengers. Ano čtete dobře, Avengers se totiž po eventu Avengers rozpad no… rozpadli. A to je právě to, co je na tomhle komiksu hrozně super. Celý je totiž o tom, že nový tým si musí i mezi sebou vybudovat nové vztahy, ti co se dřív nesnesli se musí naučit spolupracovat.

New Avengers Útěk
Zdroj: dailymotion.com

Hrozně se mi líbí to, že jak na to, že jsou Avengers nejslavnější tým tak tady působí hrozně komorně a ne úplně sjednoceně. Máte tu zajímavé linky s členy, kteří mají vnitřní boj sami se sebou – jestli jsou opravdu vhodní na to, aby byly Avengery. No a když už je řeč o týmu i ten je pěkně nevšední. Místo postav jako jsou Thor nebo Hulk tu je třeba Luke Cage, nebo Spider-man. Co se mi taky líbí je stylizace téměř do detektivního žánru, který nás provází až do konce. Komiks sice navazuje na předchozí event, ale není nutné abyste ho před tím měli načtený. Já četl dřív útěk a pochopil jsem všechno.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Hellblazer: Potopa - Neonacisti vs John Constantine!

Jak to vypadá?

I když kresba Davida Finche není pro mě úplně něco dokonalého, tak se mi hodila k mému již zmíněnému komornímu zaměření. Jinak nemám moc co ke kresbě říct nebo ji vytknout, je zkrátka dostačující.

New Avengers Útěk
Zdroj: comixzone.cz

I když možná někomu přijde, že Avengers útěk jsou obyčejná věc co není potřeba číst, tak i přesto vám doporučuji si tento komiks přečíst. Je to opravdu povedený úvod do toho, co nás čeká. Bendisův run totiž skrývá hodně eventů a zajímavých zvratů.

Četli jste New Avengers od Bendise? Nebo jaký je váš oblíbený komiks s Avengers? A jaké zložení týmu máte nejradši?