Recenze – Joe Hill: Košík plný hlav – Tady budou padat hlavy!

-

Když vám nezbývá nic jiného, než vzít do ruky sekeru a jít s ní zachránit svého přítele, tak nezapomeňte především na košík. Na Košík plný hlav. Nebo si alespoň přečtěte recenzi stejnojmenné knihy od Joe Hilla.

Recenze Joe Hill: Košík plný hlav

June Branchová je v průšvihu. Zůstala lapená na Brody Islandu a nemá kam utéct. Jejího přítele Liama unesla čtveřice krvežíznivých uprchlých trestanců, kteří se nezastaví, dokud ji nenajdou. Jediné, čím se může chudák June bránit, je prapodivná vikinská sekera s děsivou mocí – hlavy lidí, které setne, totiž stále mluví. Pokud má June zachránit Liama i sama sebe, bude muset zachovat chladnou hlavu… a nebo radši rovnou plný košík hlav!

O čem je doopravdy kniha Košík plný hlav?

Kniha Košík plný hlav obsahuje příběh, který je hodně věcí, jenom ne jednoduchým vyprávěním o magické sekeře a sekání hlav. Je to především příběh o tom, že v tomhle světě se můžete spolehnout jenom na sebe. Protože jenom sebe znáte nejlépe. Druhé skutečně ne. A že se vaší novou kámoškou stane krásná vikinská sekera? To už je jenom bonus. Tak si navlékněte žlutou pláštěnku, do ruky vemte košík s hlavama darebáků a nezapomeňte na sekeru. Noc ještě nekončí a určitě je tam místo i pro někoho dalšího…

Košík plný nejenom hlav, ale i skvělého příběhu…

Košík plný hlav je i přes to dost nepříjemný téma neskutečně zábavná kniha. Navíc mě bavilo, že jsem si hned několikrát myslela, že vím, jak na tom dějově jako čtenář jsem. Ale ne, vždycky mě Hill převezl. Tady vážně není nic takové, jak se na první pohled zdá. Celá kniha je poměrně dost násilná a naplňující nepříjemnými pocity. Ale zároveň neskutečně vtipná. Protože jestli něco Joe Hill (mimo všechny ty ostatní věci) tak to je: napasovat černý humor úplně všude. Ano, je to klasická „hilovština“. A já dostala přesně to, co jsem očekávala.

Joe Hill Košík plný hlav recenze
Zdroj: Nakladatelství Crew/DC Black Label

Jedna nezkažená mezi parchanty?

Hlavní hrdinku June jsem si oblíbila hned. Je to přesně ten typ lehce přidrzlý holky, která na jednu stranu využívá toho, jak vypadá. Ale když jí na někom skutečně záleží, udělá všechno, co je v jejích silách, aby mu pomohla. Proto mě moc bavilo, jak se postupně měnila, když si skládala mozaiku informací během celého příběhu. A jak se zachovala v rámci svého morálního kompasu, když už znala všechny informace. S ostatními postavami se sice moc neseznámíme, ale zase někteří z nich mají dost dost dobré hlášky. Kdo by to řekl, že hlava, která leží useknutá v košíku překrytá americkou vlajkou, může být tak trefná na argumenty!

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Pes a motorová pila: Nová manga závislost?

Kresba knihy Košík plný hlav…

Stačí pouze obálka. Už jen ta úplně křičí: „Jenom se do mě podívej a koukni, co schovávám za další dobrůtky! Odkryj košíček a koukni se dovnitř!“. A jak vypadá to, co spolu upekli Joe Hill a Leomacs? Naprosto skvěle. Děj knihy se odehrává v roce 1983. A je fajn dívat se na kresbu, která není žádná ultra moderní ani žádným způsobem experimentální. Prostě skoro jako kdyby odpovídala své době. A to je strašně osvěžující. Všechno správně sedí. Je to temné a neučesané. Možná proto předěly kapitol působí jako z jiného světa a o to víc mě bavily. Že je pod přebalem jiná kresba beru už jako jasnou součást Black Labelu. A tady je hodně povedená.

Pro koho je kniha Košík plný hlav?

Po přečtení jsem o tomhle přemýšlela vlastně docela dlouho. Dějově je Košík plný hlav sice zkratkový, ale úderný. S naprosto skvěle zpracovaným nápadem a prďáckou pointou. A pokud se na konci s June nerozesmějete na celé kolo, asi pro vás není nejenom tahle kniha, ale ani celá tvorba Joe Hilla. Pokud máte rádi svěží horory (přesto s lehkým odérem krve), tohle si užijete. Vlastně bych se nebála tuhle knihu půjčit k přečtení tomu, kdo ještě nečetl žádný komiks. S velkou pravděpodobností bych jí nikdy nedostala zpátky. Ale každá další dušička v týmu je vítána s otevřenou náručí…

Joe Hill Košík plný hlav recenze

Povedla se kniha Košík plný hlav?

Bez váhání dávám všech deset useknutých hlav z deseti, protože tahle kniha si to zaslouží. Už jenom kvůli tomu, jak mě příběh pohltil, pobavil a dostal. A upřímně doufám, že u nás vyjdou další knihy z Hill House Comics. My si to zasloužíme!

Hodnocení: 10/10

Tohle byla naše recenze ke knize Košík plný hlav od Joe Hilla. Pokud se vám líbila, tady si můžete přečíst další.

Zdroj titulního obrázku: