Konzolové hry dostanú čoskoro televízne reklamy! Čo môžeme čakať?

-

Novinky

Konzolové hry dostanú reklamy!

Ak je niečo, čo určite všetci nenávidíme je to nadmerné množstvo reklamy. A najmä televíznej reklamy. Dnes už celkom rarita, no určite si spomínate na to, keď sme kedysi pozerávali filmy na televíznych staniciach. Film, ktorý trval bežne hodinu a pol, maximálne dve, sme kvôli reklamám museli pozerať niekedy tri hodiny. No, a teraz to nevyzerá dobre ani pre hry. Konzolové hry dostanú reklamy zrejme už čoskoro, informuje Gaming Bible. Čo to znamená a čo máme čakať?

Videoherný svet začal taktiež v posledných rokoch do hier zapájať reklamy na rôzne produkty. Častokrát ide predovšetkým o relatívne neškodný spôsob reklamy formou product placementu v hrách. Hráčov to nijak neovplyvňuje a skôr sa len pousmejú nad tým, že si všimnú v hre nejakú značku, ktorá naozaj existuje. Prípadne sa ukazujú rôzne skiny, ktoré slúžia ako reklama. Teraz sa však všetko začína meniť a prichádza nechutná hrôza – televízne reklamy.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Payday 3: Pokračovanie je už isté a vieme, kedy si ho zahráme!

Smutné…

To, čo všetci nenávidíme či už v telke alebo na YouTube a ktorejkoľvek platforme sú klasické video reklamy, ktoré sa nedajú preskočiť. Nuž, po novom zrejme takýto klasický formát reklám zavíta aj priamo do konzolových hier.

Teraz si predstavte, že ste za klasickú trojáčkovú hru zaplatili povedzme niečo v rozpätí 50-80€ a zrazu vám vyskočí reklama. Blbosť, no nie? Hnus! Podľa informácii, ktoré uviedol web Axios, firma Simulmedia podpísala zmluvu s firmami ako sú EA, Tencent a  ďalšími gigantmi. Práve Simulmedia má byť za intergráciou nových reklám.

Všetko má fungovať na platforme playerWON, ktorá sa integruje do hier a následne spúšťa reklamy podobné tým televíznym. A teraz pozor! Hráči budú mať na výber medzi 15 a 30 sekundovou reklamou, na základe ktorej si budú môcť v hrách otvárať rôzne perky bezplatne. „Super“, že?

Takýto typ reklám je vraj testovaný už niekoľko rokov. Hráči sú údajne ochotní si pozrieť až 10 reklám denne za prípadnú odmenu. Celkom smutné, keď človek už tak platí za hru a nie malé peniaze. Celá myšlienka je veľmi pofidérna a hlúpa.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Odmeny v League of Legends a prispôsobenie identity?

Chamtivosť EA a Tencentu sa opäť ukazuje v plnej kráse

Herné spoločnosti boli vraj doteraz veľmi skeptické a nestotožňovali sa s touto myšlienkou, v domienke, že by to narúšalo zážitok z hier a celkové vnímanie hier zo strany hráčov. No, vyzerá to tak, že EA a ďalšie firmy si povedali, že kašleme na to, však čo, zarobíme na hráčoch ešte viac. Normálne by to nebol až taký problém, keby tieto štúdia tvorili naozaj kvalitné tip-top hry.

Battlefield 2042
Zdroj: EA

V poriadku, za pozeranie reklám dostaneme odmeny, ale čo to budú za odmeny? Budú mať tí, ktorí pozerajú tieto reklamy výhody oproti tým, ktorí na ne kašlú? Budú odmeny z reklám cenné alebo len nejaké hlúpe spreje, ikonky? Nedáva veľmi zmysel, aby štúdio dávalo hráčom niečo cenné, neoplatilo by sa im to. A zas, predstavte si, že hráte hru a zabije vás niekto povedzme silnejšou zbraňou, lebo pozeral reklamy, nemali by ste nervy? Stále nie je jasné, čo bude odmenou, hoci v článku Axiosu sa píše, že odmeny sa môžu líšiť od kozmetických úprav až po herné menu a podobne. Nuž, uvidíme, ako to bude v skutočnosti vyzerať.

Osobne si myslím, že je to hnusný krok, ktorý hrám ako takým len zbytočne uškodí a práve možno odoženie hráčov. Príde mi absolútne hlúpe a nelogické míňať za hru tak veľa peňazí a ešte pozerať reklamy. Keď prídete do kina, tak počas filmu nepozeráte žiadne reklamy, a to kino stojí podstatne menej ako hry. Zostáva nám už len čakať…

Čo hovoríte na to, že konzolové hry dostanú reklamy vy? Myslíte si, že je toto správna cesta?

Zdroje: gamingbible.co.uk, axios.com
Zdroj titulného obrázka: Pixabay

Ďalšie novinky

Populárne