Hellblazer: Dobré úmysly
Komiks Hellblazer: Dobré úmysly obsahuje čísla #151-#156 zo série Hellblazer. John Constantine bol práve prepustený z väzenia, kde sedel za údajnú vraždu Richarda Fermina. Bolo by asi správne, keby išiel navštíviť jeho rodinu a ospravedlniť sa im za Richardovu smrť. John teda zamieri do mesta Whylisz v Západnej Virginii, najväčšieho zapadákova široko ďaleko. Už pri ceste stopom zažije John nečakané komplikácie, čo mu ako tak naznačovalo, že jeho výlet nebude len med lízať.
Vo Whylizse John napokon stretáva Richardových bratov – Dickieho a Richieho. Obaja bratia šéfujú mestečku a v Johnovom príchode vidia viac profitu, než by ktokoľvek povedal. Čo však bude tento profit znamenať pre Johna? Navyše sa v lesoch pohybuje niečo zlé. A rado si to zgustne na ľuďoch.

Dobré úmysly v zlom mestečku
Scenárista Brian Azzarello sa vracia s jeho sériou Hellblazer. Po jeho debutovom komikse Těžké časy, kde pracoval najmä s povahou Johna Constantinea z percepcie ostatných, nám v tomto príbehu ponúka viac osobný príbeh pre titulného hrdinu. John zažíva pocit viny, čo sa nestáva moc často. Samotný fakt, že sa s týmto pocitom rozhodne niečo robiť, je dôkaz rastu charakteru Johna. Príbeh nám ponúka v troch číslach zo šiestich retrospektívne okienka, v ktorých nazeráme do Johnovej minulosti s dievčaťom, ktoré mu možno zo všetkých ľudí rozumelo najviac. V týchto častiach sú dialógy dokonalé práve svojou prirodzenosťou. Téma mladej lásky, ktorá je predurčená stroskotať, je v komikse Hellblazer nevšednou, avšak vítanou zmenou.

Hlavná zápletka sa tu pre zmenu netočí ani tak okolo nadprirodzena, ako sme zvyknutí. Azzarello sa pohráva s viac grounded realitou. Vykresľuje tak reálnych ľudí, ktorí v ťažkých situáciách museli spraviť niečo nevšedné, aby mohli ich životy pokračovať ďalej. A John sa ocitol presne v strede. Medzi ľuďmi a ich riešeniami problémov. Všetky činy postáv dávajú zmysel pre dej a miesto, v ktorom sú situované. To je jeden z faktorov, prečo príbeh šľape ako hodinky a ani na chvíľu sa nezastaví. I keď je záver trochu uponáhľaný, stále to Azzarello zakončil pravdepodobne najlepšie, ako mohol.
Neo-noir vo svete okultizmu
Klasicky ako pri každom inom komikse, nedá mi to, aby som nezmienil kresbu. V Hellblazerovi debutuje nový kresliar Marcelo Frusin. Frusin nám nadeľuje jemne minimalistickejšiu kresbu, pri ktorej sa moc nevyhráva s detailmi. Veľká prítomnosť čiernej farby (najmä na okrajoch strán komiksu) evokuje tajomno a navádza pocit, ako by ste sledovali noir príbeh, čo prostrediu tomuto komiksu len prospelo.

James Sinclair sa postaral o doteraz najlepšie farebné prevedenie komiksu tejto série, ktorými každej scéne navádza neskutočne atmosférický pocit. O geniálne foto-realistické obálky sa aj teraz postaral Tim Bradstreet.

Verdikt
Azzarello sa pomaly dostáva do sveta Johna Constantinea a začína si ho pekne prispôsobovať podľa seba. Celkové uvedenie o trochu viac detektívnej story som po prvých dvoch komiksoch veľmi uvítal a budem dúfať, že podobne orientované mysteriózne zápletky nás čakajú aj v ďalších komiksoch. Viac grounded príbehy zo zaujímavých lokalít sú určite niečo, čo Azzarellovi pasuje, a som veľmi zvedavý, kam sa bude cesta jeho Constantinea uberať ďalej.
7/10
Čítali ste komiks Hellblazer: Dobré úmysly? Páči sa vám séria Hellblazer? Pre ďalšie recenzie a novinky zo sveta popkultúry nezabudnite sledovať náš portál Plotpoint!
Zdroj: DC Comics
Zdroj titulného obrázku: alphacoders.com