Porsche Cayenne GTS
Asi každý z fanúšikov značky Porsche si dobre pamätá na časy, kedy automobilka predstavila Porsche Cayenne. Išlo o prvé SUV od Porsche, ktoré u fanúšikov vzbudilo nepokoje o osude legendárnej automobilky. Na prekvapenie však môžeme povedať, že toto SUV danú automobilku zachránilo z existenčnej krízy.
Zvyšovanie objemu!
To, že Porsche Cayenne má toho pravého športového ducha sme už ako tak po čase pochopili. Najmä vo verzii GTS, ktorá je práve tou najšportovejšou. Porsche však urobilo krok, ktorý je v dnešnej dobe prekvapením. Nová generácia Porsche Cayenne GTS totiž dostane väčší motor. Z pôvodnej 3,6-litrovej V6 bude 4-litrová V8 s výkonom 338 kW / 460 koní a 620 Nm. Oproti pôvodnej V6 to je presne o 20 koní a 20 Nm viac. 4-litrový biturbo motor ponúka výrazne lepší výkon vo všetkých disciplínach. Z 0 – 100 km / h za 4,5 sekundy s balíkom Sport Chrono a maximálnu najvyššiu rýchlosť 270 km / h. Myslím si, že na zvyky dnešných automobiliek, ktoré sú nútené kvôli emisiám zmenšovať objemy, je teda toto príjemná správa, nie?
Tieto hodnoty dosahuje nové Porsche Cayenne GTS pomocou optimálne prispôsobenej osemstupňovej automatickej prevodovky Tiptronic S, adaptívneho riadenia valca, priameho vstrekovania benzínu s centrálnou pozíciou vstrekovača a inteligentne navrhnutého systému riadenia teploty. Podľa kombinovaného cyklu NEDC ponúkajú Cayenne GTS spotrebu paliva 11,4 až 11,2 l / 100 km. Zaujímavé čísla na V8čku.
Cayenne GTS je o 20 milimetrov nižšie s dynamickým ovládaním tlmičov. Štandardné pruženie z ocele a pružiny spúšťa auto o 20 milimetrov a zahŕňa aktívne riadenie odpruženia Porsche (PASM) pre aktívne a veľmi športové ovládanie tlmičov. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) bude taktiež štandardne vybavený.
Za príplatok však môžete dostať aj riadenú zadnú nápravu, prípadne o ďalších 10 milimetrov znížený vzduchový podvozok. Rýchlosť nového Porsche Cayenne GTS budú krotiť 390-milimetrové predné a 358 mm zadné brzdové kotúče. Na želanie je možné spomalenie optimalizovať pomocou Porsche Surface Coated Brake (PSCB) s povlakom karbidu volfrámu alebo Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Príde aj vo verzii coupe
Ak by vám bola V8 ako potešujúca informácia málo, automobilka predstavila aj nové Porsche Cayenne GTS coupe. Všetky výkonnostné či dizajnové prvky GTS verzie, budú mať tieto dve prevedenia úplne totožné. Nové modely Porsche Cayenne GTS sú k dispozícii na objednávku už teraz a v predajniach budú od začiatku júla.
Potešila vás správa, že pod kapotou Cayenne GTS/ Cayenne GTS coupe bude bublať poriadna V8?
Zdroj: Porsche.com