Twisters: Pokračování kultovní letního blockbusteru! (Recenze)

-

Dovolte mi vás všechny přivítat u dnešní filmové recenze. V dnešní recenzi si rozebereme pokračování slavného dobrodružného filmu, který nese velmi výstižné jméno – Twister. Tento letní blobkbuster v květnu 1996 doslova zboural kina a stal se velkým hitem. A teď tu máme pokračování, které se pokusí o totéž. Jestli se mu to povede i letos, to vám bohužel nepovím, ale můžu vám říci, jak moc mi film sedl nebo ne. Film startuje v kinech 18.7. Pohodlně se usaďte a jdeme na recenzi filmu Twisters!

Recenze filmu Twisters

O příběhu filmu

Daisy Edgar-Jones hraje Kate Coopero, bývalou lovkyni bouří, kterou pronásleduje ničivé setkání s tornádem během jejích vysokoškolských studií a která nyní studuje bouřky na obrazovkách v New Yorku. Její přítel Javi (Anthony Ramos) ji vyláká zpět na otevřené pláně, aby otestovala nový převratný systém sledování bouří. Tam se její cesty zkříží s Tylerem Owensem (Glen Powell), okouzlující a bezohlednou hvězdou sociálních médií, která se vyžívá ve zveřejňování svých dobrodružství při honbě za bouřkami se svou bouřlivou partou, čím nebezpečnější, tím lepší. Jak se bouřková sezóna zintenzivňuje, rozpoutávají se děsivé jevy, které nikdy předtím neviděli, a Kate, Tyler a jejich konkurenční týmy se ocitají přímo v dráze několika bouřkových systémů sbíhajících se nad střední Oklahomou v boji o svůj život. (oficiální text distributora – Vertical Entertainment)

Twisters
Zdroj: Universal

Zručná režie

O režii tohoto snímku se postaral Lee Isaac Chung, který má za sebou menší filmy, a jeho nejvýraznější zářez v kariéře bylo oscarové Minari. Chung je šikovný režisér, nicméně asi bych mu nesvěřil film za dvě stě milionů dolarů. Naštěstí pro nás Chung odvedl velmi dobrou práci a natočil svižný a hodně zábavný katastrofický blockbuster, který šlape od začátku až do konce.

Chung mi hned na začátku filmu ukázal, že má řemeslo v ruce, a že se nemusím bát, že by nezvládl trikovou a akční stránku filmu. Ba naopak tady Chung příjemně překvapil, jelikož akční a trikové scény jsou parádně udělané, mají správné tempo, adrenalin, hezky se na ně kouká a Chung se nebojí scény různě odlišit nebo přijít s opravdu povedeným a krásným záběrem – pohled do oka tornáda, ohnivé tornádo. Další věc, která se Chungovi hodně povedla je práce s charaktery. Všechny postavy ve filmu fungují, tak jak mají. Mají přirozenou chemii mezi sebou, a během pár minut si nás získají a budeme jim fandit.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: ONEMANSHOW: The Movie - Jak dopadl utajovaný projekt?
Twisters
Zdroj: Universal

Sympatické obsazení

Film hodně těží ze sympatického obsazení, které si sedlo tím správným způsobem a herci mají mezi sebou tu správnou chemii. Daisy Edgar-Jones se mi této roli hodně líbila a svou postavu zahrála moc dobře. Její civilní výkon se mi k ní hodil a velmi elegantně prodala trauma své postavy. Glen Powell si krade spoustu scén pro sebe a je vidět, že si tuhle roli užívá. Powell bez problémů zahrál velkého showmana, který je zároveň dost inteligentní chlap, co zvládne přemýšlet a jednat, když je potřeba.

Anthony Ramos je ve své roli fajn a s přehledem to odehrál. Brandon Perea má menší roli, ale umí na sebe strhnout pozornost tím správným způsobem. David Corenswet dostal nevděčný charakter a zvládl ho zahrát přesně jak měl.

Recenze Twister
Zdroj: Universal

Film stál obrovské peníze, a naštěstí pro nás jsou ty peníze na plátně vidět. Akční scény a trikové sekvence vypadají moc dobře. Ve filmu se hodně pracuje s fyzickými a praktickými efekty, které doplňují digitální triky. Celkově se mi líbila audiovizuální stránka filmu. Zvuk, kamera, zvukové efekty jsou parádní. Osobně mi velkou radost udělal soundtrack, který je složený ze správný písniček, které k filmu naprosto přesně pasují. Celkově bych se nebál říci, že film má atmosféru devadesátkových filmů, ve kterých byla poctivá řemeslná akce a velká kupa patosu, naivity a lehké hlouposti. Ale to v tohle případě nelze brát jako zápor.

Co se týče záporů, tak tady je asi největší problém v tom, že film v ničem nepřekvapí. Stane se přesně to, co čekáte, že se má stát. A prakticky se jede po příběhové stránce na jistotu a je to trochu škoda. Určitě šlo po příběhové stránce vymyslet pár nových věcí.

Twisters
Zdroj: Universal

Pár slov na závěr a hodnocení filmu Twisters

Já jsem spokojený, jelikož jsem dostal přesně to, co jsem dostat chtěl. Zábavný letní blockbuster, který na velkém plátně vypadá a zní skvěle. Naladil jsem se na film, a on se mi odvděčil dobrou a zábavnou podívanou, co dvě hodinky dobře funguje. Nějaké výhrady k filmu sice mám, ale i tak mi to nezkazilo zážitek z filmu. Twisters je povedený katastrofický blockbuster, který předchozímu filmu nedělá ostudu.

Hodnocení: 7/10

Doufám, že se vám naše recenze na film Twisters líbila a půjdete tento velký letní blockbuster podpořit do kina.

Zdroj titulního obrázku: Warner Bros./Universal