Recenzia série: Selekcia, Elita, Prvá – Oplatí sa ich prečítať?

-

Séria Selekcia

Pre veľa ľudí môže Séria kníh Selekcia pôsobiť detinsky. Každý máme pocit, že sme z princezien už dávno vyrástli a aj napriek nádherným obálkam by sme po tejto knihe tak ľahko nesiali. Rovnako ako my dve. No nie je to úplne tak, ako to na prvý pohľad vyzerá.

1. Selekcia

Mia: Začiatok bol náročný, nebudem klamať. Koncept princeznej ma vôbec nelákal a to zapríčinilo, že mi knižka ležala na poličke niekoľko týždňov. Jediná vec, ktorú ľutujem, bola, že som nezačala skôr. Ako som spomenula, začiatok bol podivný. Čakala som princeznú a objavila sa chudobná America v malom dome s veľkou rodinou. Kiera, autorka, knihu napísala prehľadne, zaujímavo a miestami veľmi napínavo. Vždy keď sa vo mne objavil pocit, že viem, čo sa stane, autorka ma prekvapila. America nebola jedna z tých, ktoré by sa do princa zamilovali na prvý pohľad. Ich priateľstvo bolo oveľa úprimnejšie ako hocijaký vzťah, ktorý by s ním chudobné dievča mohlo mať. Moje srdce si America získala najmä tým, že sa z nej po príchode do paláca nestala povrchná princezná. Zostala dcérou, ktorá stavala svoju rodinu na prvé miesto. Maxon taktiež prekvapil. Zvyknuté na drzých a nevychovaných chlapcov sme zrazu našli presný opak. Slušne vychovaného princa s čistým srdcom a jediným úmyslom. Nájsť si ženu, ktorá dokáže vládnuť jeho krajine a zároveň ho milovať. Ani len netušil, že to môže byť také náročné…

Michaela: Prvýkrát som ju čítala asi pred tromi rokmi a zanechala vo mne rovnaký pocit ako teraz. Hoci som sa na začiatku musela trocha premáhať, aby som si to znova prečítala, rozhodne to stálo za to! Príbeh Maxona a Americy bol aspoň spočiatku klišé, to musím nechať, avšak selekcia, rebeli a Aspen boli rozhodne okorenením tohto príbehu! Anne, Lucy, Mary boli moje zlatíčka. Selekcia je rozhodne môj najobľúbenejší diel.

citát
Zdroj: Marianna Hrdlíková –  „No, I’m not choosing him or you. I’m choosing me.“

2. Elita

Mia: Druhá kniha ma dostala do kolien asi viac ako tá prvá. Maxon si získal každý kúsok môjho srdca, a verím, že to tak bude aj u vás. Dokázal nám, že má srdce na správnom mieste. Illea dostane toho najlepšieho kráľa, akého mohla. Vzťah Americy a Maxona bol komplikovaný ešte skôr ako vôbec začal, no príchod Aspena zamiešal karty o to viac. Americina nerozhodnosť bola veľmi mätúca, miestami až prehnaná. Sama nevedela, čo chce, aj keď to mala celý čas priamo pred očami. Priznám sa, Elitu som mala prečítanú za jedno sobotňajšie popoludnie. Vžila som sa do deja a hltala každé jedno slovo, ktoré autorka napísala. Striedali sa šťastné chvíle so smutnými, pri ktorých som vnútorne zdieľala Americine emócie. Pri konci nám Kiera dala zase jasne najavo, že nič nikdy nie je tak, ako sa na prvý pohľad zdá.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Jorja Smith a Be Right Back: "Toto nie je album, tieto songy na to nemajú"

Michaela: Elita mi leží na poličke od vtedy, čo som dočítala Selekciu pred tromi rokmi. Som idiot a prečítala som si koniec, ktorý sa mi nepáčil, tak som sa na celú sériu vykašľala. Jedna stávka ma však prinútila po nej znova siahnuť a… Naozaj nechápem, prečo som to nikdy nedočítala. Príbeh bol veľmi vtipný, romantický a smutný. Marlee mi bolo neskutočne ľúto a kým sa nezistila pravda, bola som na Maxona neskutočne nahnevaná. Všetko však “dobre” dopadlo. A keď som už prišla na koniec, hneď sa mi zdal o niečo znesiteľnejší. Ps.: Taliansku princeznú mám neskutočne rada!

3. Prvá

Mia: Posledná časť série bola pre mňa najsmutnejšia. Vedela som, že príbeh Maxona a Americy sa blíži ku koncu a to bola možno príčina, prečo ma kniha tak dojala. Nejedenkrát mi stiekla slza po tvári a o to viac si dokážem autorkino písanie vážiť. Dokázala u čitateľa vyvolať rovnaké emócie ako u Americy. Každý si myslí, že koniec je očividný a jasný. Ja som si to myslela tiež. No ako sa objavia skryté tajomstvá, objavia sa aj pochybnosti. Stojí America za toľké problémy, ktoré už aj tak spôsobila? Čakanie na ďalší útok Rebelov už je normálne, no aj oni ukrývajú svoje tajomstvá. Knihu som síce zatvorila so zlomeným srdcom, no úsmevom na tvári. Odporúčam knihu bez akéhokoľvek zaváhania.

Michaela: Prvá… Tento diel sa mi nikdy nedostal do rúk, až do včerajšieho okamihu, kedy som ju zhltla ako jednohubku. Nie je to môj najobľúbenejší diel, avšak za Selekciou rozhodne nezaostáva. To s rebelmi bolo naozaj zaujímavé. A ten koniec… Plač ma rozhodne neobišiel. Cela séria bola zaujímavá a ľahko čitateľná. Bola to asi jediná séria, kedy som knihu neodložila alebo aspoň nepoložila kvôli hlúposti hlavnej hrdinky. Každý čin, ktorý spravila, som podporovala a v rozpoložení citov, v akých bola ona, by som asi spravila to isté. Takže to je veľké plus a sériu rozhodne odporúčam!

Zaujímavosť k proseccu:  Prvé tri obálky série sú vo farbách Modrá, Červená a Biela, čo sú farby Americkej vlajky.

Zdroj titulného obrázka: Instagram/bookaholic612