Recenze: UKK Válečné jizvy od Christophera Yosta a Matta Fractiona!

-

UKK Válečné jizvy – Když filmy mění předlohu!

V Marvel filmech už je to nějakou dobu co se v nich pohybuje Nick Fury. Tuhle postavu si spolu s Agentem Coulsonem oblíbilo slušné množství lidí. Z toho důvodu si Marvel řekl proč bychom je nemohli dát i do komiksu. Z tohoto nápadu vznikla minisérie, která je v UKK pod názvem Válečné jizvy, o které si v dnešní recenzi něco málo řekneme. Na komiksu se podílela trojce autorů, kterými jsou v celku známá jména. Christopher Yost, který napsal komiksy Ant-man and the Wasp nebo M.O.D.O.K.

Dohromady ne moc velké série, protože se spíš pohybuje kolem filmů. Což možná i dává smysl když si uvědomíme, že Válečné jizvy vznikli hlavně kvůli filmům. Druhý autor Matt Fraction už je trochu zkušenější a napsal třeba Iron man a pět nočních můr, nebo Hawkeye, kterým je známý. A do třetice tu máme Cullena Bunna, který napsal už docela velkou hromadu komiksů. Například: Deadpool kill the Marvel universe, Venomized, Venomverse, Night of the Living Deadpool nebo Pochmurný kraj. Dohromady ok tým, který by mohl udělat promyšlené zakomponování nového Furyho do Marvel comics. Nabízí se ovšem důležitá otázka, povedlo se jim to?

UKK Válečné jizvy
Zdroj: ComicsBlog.cz

Nový Fury na scéně

Příběh nám začíná v celku běžným způsobem, uvidíme jaký je mladý voják jménem Marcus hrozně schopný a dobrý co se boje týče. Později, ale zjistíme, že se chystá domů za svojí matkou. Nečekaně se místo domů ocitne na místě vraždy jeho matky. Marcus si nestihne ani pobrečet a hned se dostává do bitky s nikým jiným než Taskmasterem. Během souboje si stihnou i dobře pokecat a Marcus si uvědomí, že po něm někdo jde. V tu chvíli se, ale objeví Captain America, protože proč ne. Captain America se tedy pustí do Taskmastera a Marcus si půjde lehnout pod strom aby si oddechnul. Do toho ještě přiletí Maria Hill a s ní asi tři Quinjety, které Marcuse odnesou na Hellicarier. Na lodi Marcus po chvíli stejně uteče, protože chce dostat Taskmastera sám. Jo je to v podstatě jen člověk a Cap s ním má co dělat, ale proč by si nezkusil chytit Taskmastera.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Recenze: Batman: Tři Jokeři - Jak se povedl komiks ve kterém jsou tři Jokeři?

Na pomoc si vezme svého dobrého přítele Coulsona. Při hledání se Marcus ještě utká s celou řadou záporáků, kteří i když by měli být silnější než on stejně dostanou pořádnou sodu. Hned na to se objeví postava v masce ze, které se vyklube Nick Fury. Potom co se dozvíme jak to s Marcusem je už dostaneme jen další nudné rvačky a hrozně pitomé důvody toho proč všichni po něm jdou. Samotný záporák je drsnej jak hrubý papír a kromě toho není pro příběh vůbec důležitý. Konec je snad ještě horší hlavně kvůli tomu jak se Fury dostane ke svému vzhledu a jménu.

Zdroj: Marvel comics
Zdroj: Marvel comics

Abych byl upřímný, tak příběhu moc ani nepomáhá kresba, která se mi moc nelíbila. Ať to byl Marcus, který vypadal jak autista nebo nepřehledná akce. Scott Eaton není pro mne někdo, kdo by měl být u superhrdinského komiksu.

Za mě úplně hloupý, příběh je  hrozně jednoduchý a působí jako by ho vymysleli někde na svačině. Postav tady je hrozně moc jen kvůli coverům na sešitě aby si to vůbec někdo koupil. Celý to je jak nějáká pitomá telenovela kdy se někdo objeví a pak jen tak zmizí a je to zkrátka ukázkový příklad toho jak vypadá odfláklý zakomponování do postavy komiksu. Podle mě by stačilo ubrat postavy, záporáka dát někoho známého a ne někoho kdo je jak z filmů se Stallonem. Nechci, ale do toho tvůrcům kecat, protože ti asi ví nejlíp co u kafe vymýšlí.

5/10

Četli jste UKK Válečné jizvy a máte na ně jiný názor? Nebo se na ně teprve chystáte?