Recenze: Spider-Man: Bez domova – Jak se povedlo nejnovější dobrodružství Spider-Mana?

-

Recenze na film Spider-Man: Bez domova

Dámy a pánové vítejte u filmové recenze na nejočekávanější film letošní zimy (Matrix Resurrections mi to jistě odpustí) a tím je samozřejmě třetí díl Spider-Mana od MCU. Očekáváni byla obrovská, zvláště po zvratu, jenž přišel na konci druhého dílů. Aby naše očekávání byla ještě větší, tak studio hodně mlžilo (trailery toho opravdu moc neprozradily a mohlo se ve filmu stát skoro cokoliv). Popíraly se jakékoliv informace k ději a k zvratům, na internetu se objevili desítky ne-li stovky falešných fotek a ukázek, které jen vytvářeli falešné teorie o možném ději. To je dnes už nedůležité, jelikož Spider-Man: Bez domova vstupuje 16. prosince do kin a tohle je naše recenze na něj.

PS: Recenze nebude obsahovat spoilery, takže si jí v klidu můžete přečíst, aniž byste byli ochuzeny o zvraty z kina.

spider-man no way home
Zdroj: Sony Pictures

O příběhu filmu

Na konci druhé dílu, záporák Mysterio vyzradil celému světu pravou identitu našeho dobrého pavouka ze sousedství. Celý svět teď ví, kdo se skrývá pod maskou Spider-Mana. Peteru Parkerovi a jeho blízkým se začíná pomalinku, ale jistě bortit jejich normální život. Petera napadne, že by mu s tímto problémem mohl pomoci jeho kolega z Avengers – Doctor Strange (přeci jenom spolu zachránili celý vesmír). Strange souhlasí, že Peterovi pomůže a vytvoří kouzlo, aby lidé zapomněli, kdo se skrývá pod maskou. Bohužel se kouzlo nepovede a otevřou se paralelní světy, ze kterých nás přijdou navštívit „nové hrozby“. Petera čeká nejtěžší bitva jeho života, ve které jsou v sázce celé paralelní světy.

spider man no way home trailer
Zdroj: Sony Pictures

Poctivá blockbusterová jízda

Já jsem se na film hodně těšil. Četl jsem každou novinku, viděl několikrát každý trailer sjížděl různé fóra a bedlivě jsem prozkoumával každou uniklou fotku. Těšil jsem se opravdu moc, nicméně trochu jsem se bál, aby se z filmu nestal obrovský guláš, který by nemusel dávat smysl. Jsem rád, že mohu napsat, že se film hodně, ale opravdu hodně moc povedl a trailery skoro nic neprozradily. Filmu se daří překvapovat a přináší při tom spoustu výborných momentů, v které jsem ani nedoufal. A komiksový fandové, zde najdou tolik odkazů, že se jim z toho protočí panenky u očí.

Režisérovi Jonu Wattsovi se to podařilo parádně ukočírovat a dává nám velkolepou blockbusterovou jízdu. Watts výborně pracuje s výstavbou příběhu, krásně rozvíjí charaktery jednotlivých postav a skvěle pracuje s emocemi. Jak mi u některých filmů z MCU emoce chyběly, tak zde jich je hodně, a fungují na sto procent. Po delší době mi sedl humor v marvelovském filmu, jelikož zde to k těm postavám patří. Velkou radost mi udělali akční scény, protože je Watts natočil pěkně a jsou dost dobré. Watts pochopil, kde je největší síla Spider-Mana a rozhodl se nám to ukázat na maximum. A tento krok se mu velmi povedl.

Spider-man
Zdroj: Sony Pictures

Kvalitní herci

Jedno se MCU a Kevinu Feigemu musí nechat. Umí si vybrat typově správné herce do svých rolí. U tohoto filmu je krásně vidět, jak moc herci dobře pracují se svými postavami a posouvají je dál. Tom Holland podává velmi dobrý výkon a je radost na něho koukat. Zendaya s každou další rolí herecky roste a tady má několik parádních scén. Velkou radost mi udělal Benedict Cumberbatch, jelikož je jako Strange výborný a ukazuje nám další stránku této postavy. Potěšila mě Marisa Tomei, protože její teta May má zde mnohem více prostoru, než jsem čekal. Co, se týče návratu „starých známých“, tak to je jeden fan servis za druhým. Skoro každá scéna je radost pro geekovskou duši. Už jen kvůli tomu se vyplatí film vidět. Málokdy se sejde Jamie Foxx, Alfred Molina a Willem Dafoe v jednom filmu.

Spider-man
Zdroj: Sony Pictures

Nádherná vizuální a technická stránka

Spider-Man je velká značka, takže si zaslouží jen tu nejlepší péči a té se mu taky dostalo. Film stál hodně peněz, a ty peníze jsou zde vidět. Samotný film má krásnou vizuální stránku, střídají se zde lokace a navíc se zde objevuje několik postav, u kterých je velmi důležitý jejich technický vzhled. Tady si to tvůrci krásně pohlídali a místy i překvapili. Osobně se mi hodně líbilo využití zrcadlového světa Doctora Strange vs. Spider-Manovi schopnosti a jeho akrobacie. Velkou radost mi udělal soundtrack od Michaela Giacchinoa, který je velkolepý a opravdu hodně dojemný. Osobně jsem tam slyšel podobné motivy, jaké Giacchino použil u seriál Lost!

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  První dojmy: Pilot Lokiho slibuje divokou jízdu napříč Marvelem!

Zápory filmu

Rád bych napsal, že je film bezchybný, ale to bohužel nejde. Z mého pohledu má film dost chyb. Naštěstí je natolik zábavný, má spoustu odkazů a fan servisu, že mu lze jeho chyby odpustit. Nicméně to nic nemění na tom, že tam ty chyby z mého pohledu jsou – a jedna postava na to upozorní. Nejvíce mi na tom vadí to, že tam ty chyby vůbec nemusely být. Celé to vychází z děje, u kterého by stačilo, aby se změnilo pár maličkostí a hned by to fungovalo lépe a dávalo by to lepší smysl. Tím pádem by se Peter nemusel v první půlce chovat jako blbec, jenž nepřemýšlí. Osobně mi pár věcí nesedlo, ale je to dáno tím, že mám načteno až moc komiksů a proto mám u některých věcí přísnější pohled, než „obyčejný komiksy nepolíbený divák“.

Spider-Man
Zdroj: Sony Pictures

Pár slov na závěr recenze filmu Spider-Man: Bez domova

Samotný film se mi dost líbil a jsem hodně rád, že se film povedl. Velkou radost mi udělali konkrétní scény, ze kterých jsem byl nadšený. Film je parádní blockbusterová jízda od začátku až do konce, která fanouškům Spider-Mana dává všechno, co jen můžou chtít a přidá pár věcí navíc. Takže neváhejte a běžte do kina.

Hodnocení: 8,5/10

Toto je naše recenze na film Spider-Man: Bez domova. Doufám, že se Vám recenze líbila, a že budete stejně nadšený, jako jsme byli my.

Zdroje: IMDbČSFD