Recenze: Pod vodou! Dostali jsme novodobého Vetřelce?

-

Je Pod vodou nová verze kultovního filmu?

U dnešní filmové recenze se zaměříme na klaustrofobický sci-fi film Pod vodou. Za tvorbou stojí William Eubank, který nemá úplně dlouhý seznam filmů. Já osobně jsem z jeho všech čtyř filmů viděl pouze Pod vodou, takže nemůžu posoudit, jaký je jeho styl. Pod vodou je některými považováno za moderní verzi Vetřelce. Je ale tak dobrý, jako kultovní sci-fi horor? Nebo se jedná o další filmový odpad?

Stísněný prostor za doprovodu tajemného monstra

Recenze Pod Vodou
Zdroj: Bookandfilmglobe.com

Technička Norah Price a její spolupracovníci v podmořském vrtu jsou v ohrožení. Kvůli blížícímu se výbuchu stanice se musí skupina přeživších dostat pryč. Všechno od půlky filmu za doprovodu monstra, které skoro neuvidíme. A to je tak všechno, co film nabízí. Po příběhové stránce se nejedená o něco speciálního. Skupina lidí se snaží přežít a po cestě jich samozřejmě půlka umře, kvůli několika nástrahám. Akce tady není nijak zvláštní, většinou se jedná o zaseknutí se někde, nebo se ztratí člen party a ostatní ho jdou hledat. Což podle mě není úplně nejoriginálnější nápad na survival film.

Monstrum samotné taky není něco co bychom neviděli v jiných filmech. No…. v jiných filmech jsme ho aspoň viděli. Chápu, že tvůrci se snažili navodit atmosféru nejistoty podobné ve Vetřelcovi. Tady to sice není špatný nápad, ale občas mi to tam nesedlo. Navíc pozdější zjištění o tom, jak to s příšerou je mi přišlo trochu přeplácané. Jedna lokace mi ke všemu přišla zvláštní, protože nedávalo smysl jak by se tam mohla dostat, aniž by nezatopila celou chodbu. Jak říkám – příšera nepůsobí nejhůř, jen některé věci jsou u ní podle mě zbytečné a kdyby tam nebyly myslím, že by to ničemu neuškodilo.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  EUFÓRIA: 2. séria sa blíži a nový trailer odhaľuje dramatický posun!

Postavy, aneb Kristen Stewart a Vincent Cassel

"<yoastmark

Charaktery filmu jsou kromě otravné vietnamky sympatické a člověk si na ně zvykne. Vincent Cassel a T.J.Miller za mě odvádí dobrý výkon oproti ostatním a je škoda, že nedostali víc prostoru, než věčně zamyšlená Kristen Stewart.

Určitě se nejedná o film, u kterého budete doufat, že na něho zapomenete. Stísněné scény fungují dobře a herci neodvádí nejhorší výkon. Nejedná se, ale za mě o vhodného nástupce Vetřelce. Pokud vás film zaujal a chtěli byste se podívat na další filmy Williama Eubanka, zde máte seznam jeho filmů: The Signal, Love, nebo World Breakers. Za mě – pokud chcete film, který vás umí vtáhnout do děje, tak Pod vodou vás nezklame.

7,5/10

Přesvěčila vás recenze na film Pod vodou, aby jste se na něj podívali? Nebo jste už film viděli? A jak se vám líbil?