Recenze: Ms. Marvel: Nenormální od G. Willow Wilsonové!

-

Ms. Marvel: Nenormální od G. Willow Wilsonové!

U dnešní komiksové recenze se podíváme do teenagerských řad. Ano, řeč nebude o ničem jiném než o Ms. Marvel: Nenormální. Za tvorbou příběhu stojí G. Willow Wilson, od které já osobně jsem nic jiného než Ms. Marvel nečetl, ale můžete od ní znát například: Wonder Woman, Air nebo Vixen. Ms. Marvel ve své době vydání měla celkem úspěch díky svému vyprávění a sympatičnosti hlavní postavy tak moc, že dostala cenu Eisnera. Což je pro ty, co se v komiksové tématice ještě úplně nevyznají něco jako Oscary. U nás samotný komiks nebyl přijat s úplně velkou vřelostí, což je škoda, protože to není vůbec špatná věc. O čem tedy Ms. Marvel: Nenormální je?

Zdroj: Marvel comics
Zdroj: Marvel comics

Zrození nové postavy

Příběh začíná v celku nevině. Mladá teenagerka Kamala Khan, která tak nějak proplouvá životem, nemá nejlepší vztah s rodiči. Cítí se trochu izolovaná. A je celkově trochu introvertka. Jednoho dne ji, ale pozvou na párty, kam by chtěla hrozně jít, protože to vidí jako možnost se začlenit. Jenže její rodiče jí to (jak jinak) zakážou. Kamala se ale rozhodne utéct. No a co se nestane, během cesty se objeví tajemná mlha. Kamala omdlí a dostane  se do halucinace, ve které vidí Captaina Americu, Ironmana a její oblíbenou hrdinku Captain Marvel. Po chvíli se probere v kokonu, ze kterého vyleze jako Ms. Marvel!

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Přátele - Vše o nejoblíbenějším seriálu všech dob od Kelsey Millerové!

Zbytek příběhu je o vývoji postavy a poznávání jejích schopností. Což je pro mě nejlepší část. Jak Kamala objevuje rozsah svých schopností je zábavné, dobře to funguje a trochu mi připomíná Spider-mana a to když on objevoval svoje schopnosti. Na závěr příběhu tady dostaneme i hrozně pěknou scénu s jejím otcem, která funguje hrozně dobře a líbí se mi, že to hodně ovlivní její dosavadní chování.

Miss Marvel
Zdroj: Marvel Comics

Ostatní postavy jsou OK. Nejsou tam zbytečně dlouho, ani moc krátce a jako její podpora slouží dobře. Co tady nečekejte je nějaký velký záporák. Jo jsou tady nějací roboti, ale to jsou spíš jen akční výplně, protože jsme přeci jen pořád v superhrdinském komiksu. Kresba není podle mě úplně mainstream. Práce Adriana Alphona je hrozně zajímavá, nevím jestli to je pastelová nebo jaká kresba, ale k příběhu mi to hrozně sedí.

Takže jestli číst, nebo nečíst? Podle mě záleží prostě na tom, jaký komiksy preferujete. Pokud máte rádi ty Spider-manovi začátky a nevadí vám „teenky“, tak si myslím, že by se vám to mohlo líbit. Já to doporučuji. Kamala je sympatická a oblíbíte si ji, příběh je dobrý úvod a celkově je to hrozně dobrý.

8/10

Četli jste Ms. Marvel: Nenormální? Nebo se na to teprve chystáte?