RECENZE: Jak se povedl Mafia II remaster a co od něj čekat?

-

Recenze: Mafia II remaster

Mafia II: Definitivní Edice: Tak zní nový název oblíbené české hry z prostředí 50. let. O úpravu se postaralo britské studio D3T. Naše recenze na Mafia II remaster vám napoví, jestli se povedl.

Hra

Mafia II nabobtnala z původních 10 na 35 GB. Definitivní Edice obsahuje v základu český dabing a všechna DLC, která vyšla. Najdete ji na Steamu, PS Store nebo Microsoft Store. Příběh se nijak nezměnil, nepřibyly žádné bonusové mise ani chybějící prvky jako taxy služby, nadzemka apod. Hru jsem zatím testoval jen v zimním období, a tak nemůžu posoudit změny projevené v létě. Předpokládám, že by se hra lišila hlavně v absenci sněhu a rozdílném počasí.

Mafia II: Definitivní Edice
Zdroj: 2K Games

Vzhled

Textury

První novinka, která na hráče vyskočí jsou defaultní textury a stíny ve 4K. Již v úvodní cut scéně je poznat výrazný facelift obličejů a městských textur. Zvláště pak jsou detailní vlasy, díky nimž vynikne nejen Vitovo háro (připomínající moje před otevřením kadeřnictví). Dále jsou to textury budov, silnic, interiérů, zbraní, oblečení, počasí a dalších. Hned však dodám, že se upgrade netýká všeho. Například při příjezdu na Bruskiho šrotiště na vás dýchne duch staré Mafie. Holt nešlo upravit vše, aby se zachoval design.

Mafia II: Definitivní Edice
Zdroj: 2K Games

Město

Velkou proměnou prošly zasněžené městské chodníky a silnice. Sníh už netvoří jen neostrá bílá textura, ale objevují se v něm vyježděné koleje a na chodnících zase stopy bot. Obdivuji práci grafiků, kteří se postarali o tvorbu důkladně vyšlapaných cestiček (např. vedoucí ode dveří k popelnicím, na parkoviště, k tel. budce apod.). Taktéž i na autech se objevují ostřejší cákance sněhové břečky. Díky tomu se zimní období ve hře posunulo na vyšší úroveň dohánějící nedávné herní tituly. Zcela novou texturu dostala voda, která mi přišla průhlednější s lepšími odrazy. Co se týče samotných aut nebo oblečení, ty tak důkladnou úpravou neprošly. Za zmínku ovšem stojí detailnější Vitova kožená bunda.

Vitova kožená bunda
Zdroj: 2K Games

Stíny

Ty se také polepšily a rovněž dostaly 4K kabátek. Nejzřetelnější je to opět v cut scénách, kdy vlasy na čela postav vrhají ostrý stín. Stejně tak třeba pod stromy či na stěnách budov. Bohužel na některých místech jsem objevil nevábné artefakty, viz obrázek. Mohla za to nová textura sněhu překrývající ty staré. Možná časem dojde na vydání patche.

Mafia II: Definitivní Edice
Zdroj: 2K Games

Animace a zvuk

Postavy dostaly při mluvení lepší animace obličeje a vyjadřování emocí. Nejedná se o žádný zázrak a rozdílu si možná nevšimnete. Vylepšen byl i zvuk. Veškeré nahrávky (dabing, střelba, hudba) by teď měly být v HD formátu. Zcela nové jsou zvukové efekty pro střelbu, ať už výstřel nebo náraz. Zbraně nejsou tolik hlasité jako dřív a při střelbě na auto je zvuk více realistický. Stále platí, že ani tady si originál nevedl zle. U výbuchů nebo nárazů jsem rozdíl nezaznamenal.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Battlefield 2042: Prvé odhalenie je tu! Toto je definícia epiky!

Ve hře by měly být všechny hudební skladby z rádia, které obsahuje Steam verze Mafia II: Classic (nový název původní hry). V této verzi chyběli asi 2 skladby, které nebyly nahrazeny jinými, jako třeba v případě GTA IV. Nejvíce jich naleznete v letním období. V zimním jsem změnu nepostřehl.

Grafika a optimalizace

Nastavení

V menu pro nastavení grafiky přibylo pár nových položek. Hra nyní podporuje ambientní okluzi HBAO neboli zastínění okolím (dříve jen SSAO). To přidává tmavší stíny pod hráče, auta nebo v interiérech. Další důležitou položkou je Post AA posilující známou metodu vyhlazování MSAA (nyní až 8x). Ta ještě lépe vyhlazuje „zubaté“ hrany ve hře. Odstraněn byl, ve své době populární, tzv. Bloom efekt, který přidával vzhled 50. let. Ovšem uměl způsobit rozmazání textur a přesvícení scény.

Mafia II: Definitivní Edice
Zdroj: 2K Games – Grafické nastavení hry

Nové položky

Bonusovými položkami je Vinětace (ztmavení rohů obrazovky), Chromatická aberance (složitý název pro filtr obrazu) a limit snímkovací frekvence (FPS) na 30, 60 nebo neomezeno. Říkáte si, k čemu je dobrý u 10 let staré hry? Tady je potřeba zmínit, že si nyní Mafia II klade vyšší nároky. Majitelé starších sestav, jež bez problému hráli originál, tak mohou mít potíže i s 30FPS. Samotná optimalizace je v pořádku, jen občas se propadnou snímky více než je zdrávo. Rozhodně méně často jako je tomu v Mafii III.

Mafia II: Definitivní Edice
Zdroj: 2K Games

DLC

Komu by nový grafický kabátek nestačil, pak jsou tu veškerá DLC a exkluzivní balíčky i hned ve hře zcela zdarma. To se netýká původní hry, ve které byste si je museli koupit znovu. Pakliže vlastníte Mafii III a předplatili jste si (nebo později koupíte) remake Mafie 1, přidá se vám do hry nové oblečení (Lincolnova bunda a Tommyho oblek) a auta (černý Samson Drifter a Tommyho taxík). To platí i v opačném případě, tedy pro Mafii III a později remake jedničky.

Závěr

Za mě se Mafia II: Definitivní Edice povedla na výbornou. Má smysl si ji pořídit? Pokud zbožňujete tuto sérii a máte adekvátní sestavu, neváhejte. Vlastníte-li Mafii II na Steamu nebo PS Store, dostali jste remaster automaticky zdarma. I v dnešní době zaujme poutavým příběhem, zábavnými misemi, a hlavně propracovaným modelem řízení. K tomu všemu vás budou doprovázet ostřejší textury, stíny a jiné vychytávky, které krásně vyniknou na 4K monitoru.

Líbila se vám recenze na Mafia II remaster? Počkáte si raději na čerstvě oznámený remake Mafie 1?

Zdroj titulního obrázku: 2K Games