Recenze: Krize identity – Velká komiksová událost od DC!

-

Recenze na komiks Krize identity

V dnešní komiksové recenzi si rozebereme další kousek ze série Legendy DC – Krizi identity. Jedná se o velmi zásadní uzavřený příběh, který nám nabídne trochu jiný pohled na naše oblíbené hrdiny a ukáže nám je v poloze, jakou neznáme. Tento komiks napsal Brad Meltzer a nakreslil ho Ralph Morales. Toto luxusní vydání v pevné vazbě obsahuje spoustu bonusů. Od návrhů obálek, medailonků autorů, přes scénář jedné kapitoly až po samotné rozebrání nejlepších momentů komiksu od samotných autorů!! Tyto bonusy mi udělaly obrovskou radost. Tolik slov k úvodu a teď se vrhneme na samotnou recenzi komiksu Krize identity!

Krize
Zdroj: dccomics.com

O příběhu komiksu

Když Sue Dibnyovou, manželku Elongated Mana, někdo zavraždí v jejím vlastním domě, superhrdinskou komunitu to zdrtí. Všichni hrdinové na celé Zemi jsou otřeseni. Semknou se, aby společně truchlili, dohlédnou na své blízké a okamžitě zahájí celosvětové pátrání po vrahovi. Jenže jedna skupinka hrdinů si myslí, že už vědí, kdo Sue Dibnyovou zavraždil.
Před mnoha lety, aby ochránili Sue a další lidi před superpadouchy, překročili Green Arrow, Hawkman, Black Canary, Atom a Zatanna pomyslnou čáru. Nyní jejich dlouho ukrývané tajemství roztrhá superhrdinskou komunitu na kusy. (oficiální text nakladatelství CREW)

Crises
Zdroj: comicsauthority.com

Parádní scénář

Mám z tohoto komiksu velkou radost. Mohu říci, že jsem přečetl docela dost komiksů, a proto mě vždy potěší, když mě něco překvapí. A to se scénáristovi Bradu Meltzerovi povedlo. Meltzer se rozhodl koukat na věci pod jiným úhlem a soustředit se na záležitosti, které většinu čtenářů nenapadly, anebo je prostě nezajímaly. Díky tomuto úkroku stranou získal Meltzer obrovské možnosti, kam s příběhem jít, co vyprávět a jak moc zničit představu o šlechetnosti superhrdinů. A to je na tomto komiksu to nejlepší. Ten pohled na superhrdinský život, co to obnáší, s čím hrdinové musí žít a jakou to má všechno cenu. Meltzer odvedl parádní práci a znovu nám v plné nahotě ukázal, že superhrdinové jsou pod kostýmy stále lidé plní emocí, lásky a taky hněvu s bolestí.

Crisis
Zdroj: comicbook.com

Přesná kresba

Z mého pohledu odvedl Ralph Morales velmi dobrou práci. Kresba je krásně mainstreamová a moc hezky se na ní kouká. Morales vyniká v detailech, které si uvědomíte při další četbě nebo po přečtení bonusů. Hodně moc se mi líbili konkrétní okamžiky – Atom, který prostupuje atomy provazy, pohřeb, nebo celá sekvence na satelitu. Kresba tohoto komiksu sice není nejoriginálnější, ale na sto procent splňuje to, co má.

Krize identity
Zdroj: screenrant.com

Co se týče kladů, tak tady to bude velmi jednoduché. Zajímavý a dobře napsaný příběh, který funguje a má velmi dobře vystavěné zvraty, které nutí k zamyšlení. Přesná a přehledná kresba plná detailu a nádherně zobrazený panelů a dvojstránek.

A teď k záporům. Pro nováčky ve světě DC to bude složitější. Je tu hodně postav, dost se tu odkazuje na některé věci, co staly v minulosti, a ne vždy je prostor je pořádně vysvětlit. Počítá se tady s tím, že víme, že někteří hrdinové kdysi umřeli, a i přesto se jim povedlo se vrátit. A v neposlední řadě je potřeba mít alespoň trochu přehled, kdo je kdo.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Na Comic-Con Prague 2021 dorazilo 18 500 fanoušků!
Krize identity
Zdroj: birthmoviesdeath.com

Pár slov na závěr a hodnocení komiksu Krize identity

Hodně povedený komiks, který funguje na více úrovních. Krizi identity lze vnímat jako detektivku s přesahem, jelikož se naplno ponoříme do nitra „vyšetřovatelů“. Samotný komiks velmi často nabízí nový pohled na vnímání vztahů mezi superhrdiny, jejich blízkými, a tím co se považuje za morálně správné, a tím co je nutné udělat. To, že komiks není černobílý, je super a dodává mu úplně jiný rozměr, který podtrhuje samotná pointa. Pokud chcete mainstreamový komiks s myšlenkami, tak je Krize identity jasná volba.

Hodnocení: 8,5/10

Recenzní výtisk nám poskytlo Nakladatelství CREW a tímto jím za to velmi děkujeme!!

Toto byla naše recenze na parádní komiks Krize identity. Podělte se s námi, jak se Vám recenze líbila a zda jste komiks četli nebo ne. Tento komiks si můžete pořídit přímo v e-shopu Nakladatelství CREW.

Zdroje: Nakladatelství CREW
Zdroj titulního obrázku: wall.alphacoders.com