Recenze: Kocour v botách: Poslední přání – Lepší než Shrek?

Kocour v botách se vrací!

-

Kocour v botách: Poslední přání | Recenze

Kocour v botách zjišťuje, že jeho vášeň pro dobrodružství si vybrala svou daň: už přišel o osm ze svých devíti životů. A tak se vydává na výpravu za bájným Posledním přáním, aby svých devět životů zase obnovil…

Shrek pořád platí za nejúspěšnější franšízu studia DreamWorks Animation, čtvrtý díl z roku 2019 s podtitulem Zvonec a konec ovšem naznačoval, že je světu Shreka definitivně konec. O rok později se sice Kocour v botách dočkal vlastního filmu, teprve po dekádě se ovšem svět Shreka vrací. Shrek 5 je poté sice nadále otázkou budoucích dní, zmíněný Kocour v botách se ovšem čerstvě dočkává svého druhého sólového dobrodružství. Pokračování Kocoura v botách se konkrétně chopil Joel Crawford, který má již zkušenosti s chopením se druhého dílu Croodsových, kdy již dopředu bylo naznačeno, že bude druhý Kocour v botách zábavnou dobrodružnou podívanou s krapet komplexnějšími motivy. Stojí samotný výsledek za to?

Vývoj osobnosti Kocoura v botách, čerpání z mytologie pohádkového světa

Kocour v botách 2
Zdroj: DreamWorks Animation

Samotná zápletka filmu nezapře inspiraci zápletkou westernu Hodný, zlý a ošklivý, kdy je cílem několika postav jeden MacGuffin, který může mít pouze jeden z nich, tento animák ovšem pracuje s krapet komplexnějšími motivy. Už samotná zápletka koketuje s motivem smrti a strachu z ní, cesta za předmětem, který může splnit komukoliv jedno největší přání, poté dle očekávání sebou nese nějaké to potencionální pochopení o tom, že někdy je možná ideální pravé hodnoty přehodnotit. Titulní Kocour v botách si tak prochází nějakým zajímavým vývojem osobnosti i skrze krizi identity, samotné poselství animáku je poté dostatečně srozumitelné a na poměry animovaného média i komplexní.

Přitom všem zůstává i šestý film ze světa Shreka vděčnou podívanou pro celou rodinu, které nechybí humorné přesahy pro dospělejší publikum, humor přesto dokáže pobavit i dětské diváky. I druhý Kocour v botách sází na mytologii pohádkového světa, kdy tentokrát dojde i na pohádky (či říkánky), které by člověk jen tak nečekal a po vzoru Shreka i na humor, který si uvědomí spíše dospělejší publikum. Na rozdíl od prvního Kocoura v botách je u poté u druhého filmu zjevnější, že je součástí světa Shreka, nadále si ovšem drží svůj vlastní styl, který spočívá i v načichnutí k latinskoamerickému folklóru. Samotný film ovšem v rámci faktu, že se jedná o projekt ze světa Shreka, skrývá pár milých překvápek.

Pokrokový styl animace opepřen kreativitou a dospělejšími motivy

Kocour v botách 2
Zdroj: DreamWorks Animation

I v rámci animace se druhý Kocour v botách vydává krapet jiným směrem. Předchozí film sázel na čistou 3D animaci, nový film se ovšem inspiruje revolučním Spider-Manem: Paralelními světy či nedávným dalším animákem ze stáje DreamWorks jménem Zlouni a sází tak na animaci, která vyvolává dojem pohádkové ilustrace. Tento styl animace kombinuje klasickou počítačovou animaci s ruční kresbou, která tak předvádí několik obdivuhodných animovaných sekvencí. V průběhu jen animace chvílemi vyvolává dojem, že jsou pouze čisté postavy vytvořené touto kombinací, jisté postavy ovšem působí vytvořené čistě skrze 3D animaci. Toto přeskakování ve finále není kdovíjak matoucí a zážitek kdovíjak nestrhává, v jistých momentech to ovšem působí, že animátoři v jistých momentech přesně nevěděli, který styl zrovna upřednostnit. Těchto momentů je ovšem ve výsledném animáku skutečně pouze pramálo a ve svých nejlepších momentech je animák jednoduše pastvou pro oči.

MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ:  Film, pri ktorom sa môžu celé rodiny príjemne báť. Do kín prichádza Strašidelný dom z dielne Disney.
Kocour v botách 2
Zdroj: DreamWorks Animation

Tvůrcům se nedá upřít kreativita, kterou druhý Kocour v botách připomene i první dva (a nejlepší) díly Shreka. Kocour v botách dostává po vzoru Shreka vlastního Oslíka v podobě roztomilého psiska Perrita, navrátivší Čiči tlapička z prvního filmu je nadále nosnou postavu a pobaví i gang ve složení Zlatovlásky a její medvědí rodiny, který má ve finále též zajímavý charakterní oblouk. Jak se tak mohl zdát koncept Shreka vyčerpaný, druhý Kocour v botách ukazuje, že při správném citu k látce a schopnosti do série vizuálních gagů vložit i nějaké ty dospělejší motivy, má tato franšíza i do budoucna solidní potenciál.

Kocour v botách: Poslední přání závěrem

Kocour v botách se vrátil, aby ukázal, že má pohádkový svět Shreka ještě potenciál. Zábavné a kreativní dobrodružství, kdy tvůrci dokázali přijít se zajímavým námětem s obstojným přesahem….

Verdikt: 9 z 10